ברוך שזכיתי לכוון. וכך מצאתי לרב נאמ''ן באיש מצליח סי' מו' הערה 3, וכ''כ בברכת יהודה ח''ד סי' ז' ( וצ''ע שהשמיט את החילוק והתנאי של התפילה כנ''ל)
זו הייתה השאלה שלי, בהבנת דברי כף החיים, וכפי שהבין אותי לנכון נתי הנ''ל
ומכאן לכאו' צ''ע במש''כ מרן מלכא ביחו''ד ח''ד סי' ד' אליבא דהכה''ח דס''ל שסוף הזמן של ברכוה''ש הוא עד שליש היום.ע''ש. (והעתיקוהו המשנה למלך בילקו''י ובהלכה ברורה ובאור ההלכה של הרב דוד כהן בסי' עא)
ולכאו' נראה בהשקפה ראשונה כנ''ל אליבא דהכה''ח דהוא עד חצות ורק משום האריז''ל שתלה זו בתפילה, אז בהתפלל אחר שליש היום ועד חצות הוא חושש משום סב''ל
ואע''פ דליכא נפק''מ לדינא שבלאו הכי מרן מלכא מתיר שם כל היום וכן משנתו האחרונה בחזו''ע אבלות ח''א (עמ' קלח') עכ''פ תורה היא וללמוד אני צריך ''שמא יקדימני אחר''
אשמח לדעת תורה אליבא דמרן מלכא או הכה''ח בשכל ישר. תודה