• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

פתיל תכלת אשמח לפרטים ודעות

עוד 2 קבצים.
אחד מהם מסביר בדיוק מה הבעיה בדרך בירורם.
 

קבצים מצורפים

  • יהושע ענבל-קוציו של ארגמון-האוצר יא.pdf
    836.2 KB · צפיות: 3
  • שאל את הרב - תשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט''א-פתיל תכלת.pdf
    172.1 KB · צפיות: 7
מה הבל הבלים?!
כמעט כל העולים להר הבית בין מהמזרחי בין החרדים לובשי תכלת (אם לא כולם),
אבל לא כל מטילי התכלת עולים להר הבית...
ואחוז גבוה מלובשי התכלת מצדדים בעלייה להר הבית, גם אם לא "למעשה".
מה זה "מצדדים לא למעשה"? באר לפשוט כמוני.
הרב מאזוז כתב כמה פעמים שמותר לעלות להר הבית.
זו הראיה הכי גדולה
שים לב שאני עניתי לו על מה שטען שהם מעודדים עליה להר הבית והקרבת קרבנות בשילה.
בכל הטקסט הארוך שצירפת אין עידוד עליה, אלא אמירה שמעיקר הדין זה מותר, ואדרבא יש להימנע.
על הרב לנדא איני כי איני מכירו כלל.
חבל, יהודי מאוד מעניין.
על הרב מזוז אתה פשוט לא מכיר נתונים, העליתי לעיל.
כנ"ל עיי"ל. ואשמח לקבל נתונים היכן הם מעודדים עליה והקרבת קרבנות בשילה.
אם תוכל לסגור בפידיאף ולהעלות.
כעת איני יכול, אבל יש שם רשימת רבנים המטילים תכלת בציציותיהם, וכמדומני שהיא עדכנית ללפני כמה שנים.
 
ועוד מאמר המסכם את כל הבעיות בזיהוי התכלת. ובתמצית בעלון.
 

קבצים מצורפים

  • קובץ אור ישראל-מאמר הרב בן יעקב על התכלת.pdf
    475.3 KB · צפיות: 2
  • חידוש מצוות התכלת - ארכיאולוגיה או דמגוגיה.pdf
    284.3 KB · צפיות: 2
אבל לא כל מטילי התכלת עולים להר הבית...
אף אחד לא כתב "כולם".
מה זה "מצדדים לא למעשה"? באר לפשוט כמוני.
כמו החבדניקים שמסבירים לך שהרבי לא חי ולא מת, אבל הוא המשיח...
שים לב שאני עניתי לו על מה שטען שהם מעודדים עליה להר הבית והקרבת קרבנות בשילה.
בכל הטקסט הארוך שצירפת אין עידוד עליה, אלא אמירה שמעיקר הדין זה מותר, ואדרבא יש להימנע.
זה העידוד הכי גדול!!!
תראה כמה כתבות עשו מזה מעודדי העליה.
 
ועוד מאמר המסכם את כל הבעיות בזיהוי התכלת. ובתמצית בעלון.
ואגב דאתא לידן, ראו מה קרה אחרי פרסום המאמר הנ"ל בקובץ אור ישראל.
הכותב הביא שהרב הרצוג בסוף ימיו חזר בו ממה שכתב בתחילה שנראה שהארגמון הוא התכלת ורק אינו יודע איך להפיק ממנו צבע, וכתב שלאיש התלמודי נכונה אכזבה קשה, שאינו עומד בסימני חז"ל. וטען על המצדדים בתכלת שמביאים רק את דבריו הראשונים ולא את דבריו האחרונים.
מחדש התכלת הרב טבגר כתב תגובה, ו"השיב" בדברי הרב הרצוג הראשונים!!!
מה זה נקרא השקפה/דמגוגיה/סילוף?!
מצו"ב.
 

קבצים מצורפים

  • קובץ אור ישראל-גליון עו-תגובת טבגר.pdf
    12.8 MB · צפיות: 3
  • קובץ אור ישראל-גליון עז-תגובות.PDF
    321.7 KB · צפיות: 2
לפני שאשיב, אקדים תמהני על תלמיד חכם שכמותך, שמדבריו כעת נראה שלא למד את תורת החילוק...
אף אחד לא כתב "כולם".
ההוא שהגבתי לו, אותו אחד שחיפש מלוכה ונמצא שהוא אתון, הכליל וכתב שרובם ככולם של מטילי התכלת הינם מעודדי עליה להר הבית והקרבת קרבנות בשילה, ועל זה הגבתי לו שדבריו הבל הבלים, וכבודו שליט"א עונה לי שכל העולים הינם מטילי תכלת, וע"ז השבתי שלא כל מטילי התכלת עולים.
כמו החבדניקים שמסבירים לך שהרבי לא חי ולא מת, אבל הוא המשיח...
עדיין לא זכיתי להבין.
זה העידוד הכי גדול!!!
תראה כמה כתבות עשו מזה מעודדי העליה.
מה שמעודדי העליה עשו פרופגנדה, אין זה אומר שהגאון הנאמ"ן שליט"א מעודד עליה. אדרבא קרא דבריו וראה שכותב שאע"פ שמעיקר הדין מותר מ"מ אין לעלות.
אתה יודע כמה יהודים מעניינים אני מכיר שאתה לא?
חבל.
ודאי שיש כל מיני רבנים, השאלה באיזה רמה, ובאיזה סגנון.
איני זוכר כעת, וכעת אין לי גישה.
בל"נ כשתהיה לי גישה אצרף הרשימה.
 
ישנו ספר "בחצרות בית ה'" של הרב קורן
שם הוא שאל את הגר"מ אליהו זצ"ל, כיון שהוא יודע בוודאות מהם גבולות בית המקדש בלי שום ספק (לחומרא), האם הוא יכול לבנות בית הכנסת בנקודה הכי קרובה שאפשר?
הרב ענה לו שלא, שהדבר נתון להחלטת גדולי ישראל והם החליטו לאסור שטח יותר גדול ממה שרואים בפשטות ההלכה, ותו לא.
כנראה,
דעתם של אותם מתירים לעלות ועולים בפועל, היא כזו שלא שומעת לקול גדולי ישראל, ורק דעתם העצמית שנראת להם נכונה היא היא הקובעת
ואידך זיל גמור .
 
ההוא שהגבתי לו, אותו אחד שחיפש מלוכה ונמצא שהוא אתון, הכליל וכתב שרובם ככולם של מטילי התכלת הינם מעודדי עליה להר הבית והקרבת קרבנות בשילה, ועל זה הגבתי לו שדבריו הבל הבלים, וכבודו שליט"א עונה לי שכל העולים הינם מטילי תכלת, וע"ז השבתי שלא כל מטילי התכלת עולים.
שוב, לא כתבתי כל, וגם הוא לא כתב כל. אתה כותב בשמנו דברים שלא כתבנו.
עדיין לא זכיתי להבין.
עוד מ' שנה בעז"ה...
מה שמעודדי העליה עשו פרופגנדה, אין זה אומר שהגאון הנאמ"ן שליט"א מעודד עליה. אדרבא קרא דבריו וראה שכותב שאע"פ שמעיקר הדין מותר מ"מ אין לעלות.
גם אם נאמר כך.
אתה מתייחס רק לדבר אחד שכתב, ואתה מתעלם ממה שהגן על העולים.
א"א לבלוע את כל העולם...
איני זוכר כעת, וכעת אין לי גישה.
בל"נ כשתהיה לי גישה אצרף הרשימה.
מצפים.
 
@ע"ה ס"ט

מכל הכתבות שהעלת מן ההסטוריה עולה דבר אחד. מרן הגר"מ סבור שמן הדין יש חלקים בהר הבית שמותר לעלות (וכמו רבים מגדולי הדורות שעלו לשם) אבל למעשה בימנו עד שנזכה למשיח - בקרוב אמן אמן - אין לעלות (וזה בדיוק כמו כמו שמורה מרן הראש"ל שליט"א*)
וההה, גם ניסיון - שלא צלח - להציגו כמי שמתיר ומעודד עליה בזמן הזה


*אני "רק מניח" שגם מרן יודע מכל אותם גדולי הדורות שעלו להר בעבר, וגם מרן מייחל ליום בו נעלה בעתיד, אך כיון שהרב מכהן כרב ראשי אז הוא מדגיש יותר את הצד שאסור כיום לעלות כפסק הידוע של הרבנות הראשית, והרב מאזוז כיוון שאינו רב ראשי ורב רשמי מביא את שני הצדדים וגם את הצד המתיר (וכן גם אומר שיש לעולים על מי לסמוך, כי זו האמת), אבל מעלה למסקנה שלא לעלות
 
@ע"ה ס"ט

מכל הכתבות שהעלת מן ההסטוריה עולה דבר אחד. מרן הגר"מ סבור שמן הדין יש חלקים בהר הבית שמותר לעלות (וכמו רבים מגדולי הדורות שעלו לשם) אבל למעשה בימנו עד שנזכה למשיח - בקרוב אמן אמן - אין לעלות (וזה בדיוק כמו כמו שמורה מרן הראש"ל שליט"א*)
וההה, גם ניסיון - שלא צלח - להציגו כמי שמתיר ומעודד עליה בזמן הזה


*אני "רק מניח" שגם מרן יודע מכל אותם גדולי הדורות שעלו להר בעבר, וגם מרן מייחל ליום בו נעלה בעתיד, אך כיון שהרב מכהן כרב ראשי אז הוא מדגיש יותר את הצד שאסור כיום לעלות כפסק הידוע של הרבנות הראשית, והרב מאזוז כיוון שאינו רב ראשי ורב רשמי מביא את שני הצדדים וגם את הצד המתיר (וכן גם אומר שיש לעולים על מי לסמוך, כי זו האמת), אבל מעלה למסקנה שלא לעלות
מרן זיע"א ומרן הראש"ל שליט"א, מדגישים שאין לעלות, ושהצד המתיר מכשיל את הרבים.
מרן זיע"א ומרן שליט"א הביעו את דעתם בנושאים רבים ואמרו דברים שלא היו ערבים לאוזן המדינה, הנסיון להציג אותם כשפוטים של המדינה, הוא נסיון מחוצף ושקרי!!!

ודאי שכולנו מצפים לגאולה, ושנזכה לעלות בהיתר.
אבל כיום כל מי שמראה את צדדי ההיתר גורם לעוד ועוד אנשים לעלות באופן שגם לדעתו הוא איסור.
 
וההה, גם ניסיון - שלא צלח - להציגו כמי שמתיר ומעודד עליה בזמן הזה
ההבדל בינינו שאתה לא מבין מה זה עידוד, עידוד זה לאו דוקא לומר לבנאדם לעלות, עידוד זה גם להראות צ היתר בדבר שכל גדול"י אסרוהו!!!
גם בחינוך יש 2 סוגי עידוד, עידוד ישיר ועידוד עקיף.
 
ההבדל בינינו שאתה לא מבין מה זה עידוד, עידוד זה לאו דוקא לומר לבנאדם לעלות, עידוד זה גם להראות צ היתר בדבר שכל גדול"י אסרוהו!!
[חוץ ממי שהתיר. וגם עלה. הוספה ממני]
גם בחינוך יש 2 סוגי עידוד, עידוד ישיר ועידוד עקיף.
אז לדעתך למרן אסור במוצ"ש ובילקו"י להביא שני צדדים ולהכריע בניהם?
רק שואל
 
אז לדעתך למרן אסור במוצ"ש ובילקו"י להביא שני צדדים ולהכריע בניהם?
רק שואל
הוא ממש לא הכריע שאסור.
תעשה חיפוש בגוגל "הרב מאזוז עלייה להר הבית" ותראה כמה הסרטות הוא אומר שזה לא בדיוק אסור.
לדוגמא:

ותראה שהוא חולק להדיא על מרן זיע"א ושליט"א בזה, ולא אומר בכלל "בדיוק" כמוהם.

מרן אמר שאין לסמוך על המאירי והראב"ד, והוא משיב עליו.
וגם מוסיף שיש בזה ספק ספיקא, ואין לגזור גזירה על גזירה.
(ואגב, מענין שהוא כתב בהקדמת משנ"ב איש מצליח ח"ג באורך שאפשר לגזור גזירות, ואילו מרן זיע"א להיפך).
 
ואגב, כנראה שמי שלא לימד אותך שאסור זה אסור ולא הכוונה מותר, כנראה שלא לימד אותך שיש הבדל בין להתחשב באוזן המדינה לבין להתחשב באוזן המון העם
אם אסור זה אסור, אז מה ההלצת יושר עליהם ועל איתמר בן גביר (בתשובה שהעליתי ובסרטון שהבאתי קישור)?

אבל האמת היא להיפך, שמרן זיע"א חשש כאן לאוזן המון העם. ואילו הר' מזוז אומר שלא צריך לחשוש לזה.
 
ואגב, כנראה שמי שלא לימד אותך שאסור זה אסור ולא הכוונה מותר, כנראה שלא לימד אותך שיש הבדל בין להתחשב באוזן המדינה לבין להתחשב באוזן המון העם
ציטוט דברי הרב מזוז בהסרטה
"בן אדם הזה עולה להר הבית, למקום שהם במיוחד ומותר לכל הדעות, ובדקו את זה".
"מותר לכל הדעות" הכוונה "אסור"!!!
 
מותר לכל הדעות, כן. לכל הדעות גם לדעת מרן זצ"ל היה אמור להיות מותר שם. אלא שגם מרן וגם הגר"מ אומרים שבימינו אין לעלות למעשה, ומאותם סיבות בדיוק (רבנות ראשית, אזורים אסורים, טומאה, וכו)

לא באתי להגיד שאין שום מחלוקת בעניין בין מרן הגר"מ למרן הראש"ל, יש ויש, אבל בפורפורציות ולא כמו שאתה מנסה להגיד שהרב מאזוז מתיר בימינו למעשה לעלות להר בפועל.

לגבי הסרטון התחלתי לכתוב תשובה אבל במחשבה שניה אין צורך כי פשוט רק צריך לראות אותו. כנראה שלא ראית ורק זרקת או שראית ודלגת על משפטים שלמים עד שמצאת משפט אחד בדברי הרב - תוך כדי דיון - שערב לחיכך ובו אתה מנופף

לגבי ההקדמה במשנ"ב כנראה שלא למדת אותה כי היית מבין ורואה את ההבדלים הברורים ומסתמא גם בזה רק שמעת שיש משהו על גזרות מדעתנו במשנ"ב של כסא רחמים והכנסת פה

אנוכי פורש. אם יש לך קושיות נוספות בשביל זה יש הודעות אישיות. הדיון כאן בפורום יצא מהקשרו פעם אחר פעם ואתה מוריד אותו לפסים אישיים [גם נגדי ובין המילים גם נגד מרן הגר"מ מאזוז שליט"א] ואין לי כח כל פעם לרדת לכאלו עומקים של רמה ואח"כ לחזור למציאות היום יומית. ערב טוב לך ולכל בית ישראל אמן
 
עוד ציטוט:

ישיבת הר הבית​

ישיבת הר הבית הוקמה בשנת 2017. בראשות הישיבה עומד הרב אליהו ובר, ונשיאה הוא הרב חיים עוזר חייט. היא מתייחדת במטרתה לייצר קביעות ושגרה בהר, ותלמידי הישיבה מקפידים לעלות בטהרה כל יום שאפשר לתפילות שחרית ומנחה ולימוד דף יומי ושיעורי תורה.[42] בתחילת שנת תשפ"א, הוקם בה כולל דרישת ציון בראשות הרב אלישע וולפסון. על ידי הקביעות בהר הישיבה מבקשת הישיבה לחבר עוד עולים בטהרה ולצרפם לתפילות ולשיעורים. הישיבה מגישה גם כיבוד קל לעולים.[43]

ביום ירושלים תשפ"ב הישיבה והכולל גייסו במימון המונים כחצי מיליון שקלים. לקראת הגיוס פורסמה תמיכתם בארגון של הרב שמואל אליהו, הרב מאיר מאזוז, הרב צפניה דרורי והרב אייל יעקובוביץ'.[44]
מתוך:
 
חזור
חלק עליון