פתיל תכלת אשמח לפרטים ודעות

ראה כאן
וכאן
וכאן
וכאן
או שפשוט תעשה חיפוש בפורום ותמצא לבד...
 
מצורף חוברות בענין התכלת
 

קבצים מצורפים

  • אורו של תכלת.pdf
    680.8 KB · צפיות: 6
  • כולו הפך לבן.pdf
    1.9 MB · צפיות: 5
  • מפיהם ומפי כתבם.pdf
    147.9 KB · צפיות: 5
  • עלון מצות תכלת בזמננו.pdf
    1,008.1 KB · צפיות: 5
  • שלוש הערות על התכלת.pdf
    484.9 KB · צפיות: 9
  • Kuntreis-2017.pdf
    273.2 KB · צפיות: 9
יאללה תלבש מספק. מה כבר יכול להיות.
לפי מה שידוע לי אין דעה רצינית שאוסרת העניין.

היה איזה חכם שטען שיש בזה בל תוסיף ודבריו נדחו.
ומדוע רוב ככל גדולי הדור, רוב בניין ומניין, ספרדים ואשכנזים גם יחד, אינם 'לובשים מספק' ?...וד"ל.
 
מה שייך השקפה?
אם יש ספק שילבשו
מה פירוש מה שייך השקפה?
כל ההסתכלות החרדית היא לא מחפשת חידושים
לשנות ממה שהיה
דברים פשוטים
ולכן לא ניגשים לנושא הזה
ואילו אלו שלובשים בד"כ זה כאלה שבעד עליה להר הבית, ורוצים להקריב קרבנות בשילה וכו'
 
אדרבה
תן רשימה של רבנים שהולכים עם תכלת
אשמח לטעות
דבריך הם דעות קדומות והכללות, ותו לא.
אין קשר בין הטלת תכלת בציצית לעליה חלילה להר הבית.

דוגמא לרבנים, הרב ישראל לנדא ראש ישיבת לנדא. שהוא ירא ושלם.
דוגמא נוספת הגר"מ מאזוז.
 
יש רה"י ספרדי מירושלים [איני יכול לחשוף שמו כיון שלא רוצה שידעו מכך]
שמטיל שני ציציות, תכלת בתוך המכנס, ולבן בחוץ!!
ראינו כשהיינו בביתו ויצא מבית הכסא ולא שם לב שכנף תכלת נשאר בחוץ עד שאשתו העירה לו
 
יאללה תלבש מספק. מה כבר יכול להיות.
לפי מה שידוע לי אין דעה רצינית שאוסרת העניין.

היה איזה חכם שטען שיש בזה בל תוסיף ודבריו נדחו.
תשקול גם האם ילדך יראו משונים ומוסדות וכיו''ב זה שיקול חשוב מאד
 
דבריך הם דעות קדומות והכללות, ותו לא.
אין קשר בין הטלת תכלת בציצית לעליה חלילה להר הבית.

דוגמא לרבנים, הרב ישראל לנדא ראש ישיבת לנדא. שהוא ירא ושלם.
דוגמא נוספת הגר"מ מאזוז.
הרב מאזוז הוא בפירוש לא שמרן מיינסטרים
(לדוגמא לפי סיפוריו אביו הי"ד היה קנאי, והוא לאומי מאד)
הישיבה שלו שונה מאד מהמקובל
והוא משנה שירים ונוסחאות של אלפי שנים בלי למצמץ
(וכמובן זה בסדר גמור ושנזכה ללקק את עפר כפות רגליו)
והרב לנדא גם לא בדיוק הדוגמא לראש ישיבה קלאסי
והוא אדם פתוח עם בית פתוח
וכמובן שוב זה זכותו ואשריו
רק הם דוגמאות מעולות לאנשים לא שמרנים וליברליים (מבחינת מחוייבות למסורת)
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
הרב מאזוז הוא בפירוש לא שמרן מיינסטרים
(לדוגמא לפי סיפוריו אביו הי"ד היה קנאי, והוא לאומי מאד)
הישיבה שלו שונה מאד מהמקובל
והוא משנה שירים ונוסחאות של אלפי שנים בלי למצמץ
(וכמובן זה בסדר גמור ושנזכה ללקק את עפר כפות רגליו)
והרב לנדא גם לא בדיוק הדוגמא לראש ישיבה קלאסי
והוא אדם פתוח עם בית פתוח
וכמובן שוב זה זכותו ואשריו
רק הם דוגמאות מעולות לאנשים לא שמרנים וליברליים (מבחינת מחוייבות למסורת)
אנא לא חילק ולא בילק ידענא.
מה שאני יודע זהו ששניהם יראים ושלמים, ולא עולים או מעודדים עליה להר הבית חלילה, ולא הקרבת קרבנות בשילה.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
חזור
חלק עליון