• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

פתיל תכלת אשמח לפרטים ודעות

מותר לכל הדעות, כן. לכל הדעות גם לדעת מרן זצ"ל היה אמור להיות מותר שם. אלא שגם מרן וגם הגר"מ אומרים שבימינו אין לעלות למעשה, ומאותם סיבות בדיוק (רבנות ראשית, אזורים אסורים, טומאה, וכו)

לא באתי להגיד שאין שום מחלוקת בעניין בין מרן הגר"מ למרן הראש"ל, יש ויש, אבל בפורפורציות ולא כמו שאתה מנסה להגיד שהרב מאזוז מתיר בימינו למעשה לעלות להר בפועל.

לגבי הסרטון התחלתי לכתוב תשובה אבל במחשבה שניה אין צורך כי פשוט רק צריך לראות אותו. כנראה שלא ראית ורק זרקת או שראית ודלגת על משפטים שלמים עד שמצאת משפט אחד בדברי הרב - תוך כדי דיון - שערב לחיכך ובו אתה מנופף

לגבי ההקדמה במשנ"ב כנראה שלא למדת אותה כי היית מבין ורואה את ההבדלים הברורים ומסתמא גם בזה רק שמעת שיש משהו על גזרות מדעתנו במשנ"ב של כסא רחמים והכנסת פה

אנוכי פורש. אם יש לך קושיות נוספות בשביל זה יש הודעות אישיות. הדיון כאן בפורום יצא מהקשרו פעם אחר פעם ואתה מוריד אותו לפסים אישיים [גם נגדי ובין המילים גם נגד מרן הגר"מ מאזוז שליט"א] ואין לי כח כל פעם לרדת לכאלו עומקים של רמה ואח"כ לחזור למציאות היום יומית. ערב טוב לך ולכל בית ישראל אמן
ראיתי את הכל, וזה משפט הסיום והסיכום.
קראתי את כל ההקדמה של המשנ"ב איש מצליח, וגם פירסמתי תשובה לדבריו. ואכ"מ.

התחלת לכתוב תשובה, וראית שאין!!!
 
ועוד ציטוט:

הרבנים המתירים​

עם זאת, רבנים רבים בקרב הציבור הדתי הלאומי, ומספר מועט של רבנים מהציבור החרדי מתירים ואף מעודדים כניסת יהודים למתחם הר הבית, באזורים מסוימים המותרים בכניסה לכל הדעות שאליהן יש לחשוש לדעתם, לאחר טבילה כשרה. סביב הרבנים המעודדים עלייה להר הבית התאגדו תנועות העוסקות בהפצת רעיונות אלו וקוראות לעליית יהודים בטהרה להר הבית ולתפילה בו.

בין הרבנים המצדדים בעלייה להר בתקופה האחרונה, בולטים הרב שלמה גורן,[86] הרב דוב ליאור,[87][88] הרב נחום אליעזר רבינוביץ',[89] הרב אליעזר ולדמן, הרב אליעזר מלמד,[90] הרב ישראל אריאל,[91] מייסד וראש מכון המקדש, הרב יעקב מדן, הרב שאול דוד בוצ'קו, הרב צפניה דרורי, הרב אליהו רחמים זייני והרב יצחק ברנד והרב דוד דודקביץ'. הרב שמואל אליהו והרב מאיר מאזוז הביעו תמיכה בישיבת הר הבית, אף שהם לא עולים.[92] הרב חיים דרוקמן[93] והראשון לציון הרב יצחק ניסים[94] התירו עלייה ליחידים. נימוקים מרכזיים לעידוד העלייה הם חיזוק הריבונות הישראלית בהר, שנתפס כחלק ממצוות יישוב ארץ ישראל,[95] לצד העלאת המודעות לחתירה לבניין בית המקדש השלישי, שלבניינו מייחלת התפילה היהודית מאז החורבן. הנימוקים ההלכתיים להיתר העלייה מתבססים על מרכזיותו של זיהוי הסלע שתחת כיפת הסלע עם מקום קדש הקדשים,[96] בנוסף להוכחה שהמסלול בו נהוג כיום להקיף את הר הבית, מאפשר הליכה בו גם תוך התחשבות בזיהויים הנוספים למקום המקדש במתחם הר הבית.[97]
מקור:
 
(וזה בדיוק כמו כמו שמורה מרן הראש"ל שליט"א*)
מענין למה אף אחד לא משתמש עם מרן הראש"ל שליט"א בענין העליה כמו שמשתמשים בשם הר' מזוז?
ותראה איך הוצגו דברי הר' מזוז הללו (כמובן שתטען שזה כותרות בלי אחריות, אבל זה בדיוק מה שהוא אומר בהסרטה):
 
שוב, לא כתבתי כל, וגם הוא לא כתב כל. אתה כותב בשמנו דברים שלא כתבנו
הכותב הנ"ל כתב לעיל בזה הלשון: "ואילו אלו שלובשים בד"כ זה כאלה שבעד עליה להר הבית, ורוצים להקריב קרבנות בשילה וכו'" הרי שכלל את כלל מטילי התכלת עם העולים להר הבית והרוצים להקריב קרבנות. ועל כך הגבתי לו שדבריו הבל הבלים, כי רבים ממטילי התכלת אינם עולים להר הבית ואינם חפצים בחידוש הקרבנות בשילה.
בא כבודך וטוען שכל או רוב העולים להר מטילי תכלת, ועל זה אני משיב שיתכן ואין לי מושג, אבל אין זה הנידון אלא הנידון הוא האם כל מטילי התכלת עולים להר.
מקווה שהחילוק ברור.
עוד מ' שנה בעז"ה...
מקווה שאיני צריך להתענות מ' תעניות.

ואיני רואה עוד טעם להתווכח בדבר, ובדברי הגאון הנאמ"ן שליט"א.
 
הכותב הנ"ל כתב לעיל בזה הלשון: "ואילו אלו שלובשים בד"כ זה כאלה שבעד עליה להר הבית, ורוצים להקריב קרבנות בשילה וכו'" הרי שכלל את כלל מטילי התכלת עם העולים להר הבית והרוצים להקריב קרבנות. ועל כך הגבתי לו שדבריו הבל הבלים, כי רבים ממטילי התכלת אינם עולים להר הבית ואינם חפצים בחידוש הקרבנות בשילה.
בא כבודך וטוען שכל או רוב העולים להר מטילי תכלת, ועל זה אני משיב שיתכן ואין לי מושג, אבל אין זה הנידון אלא הנידון הוא האם כל מטילי התכלת עולים להר.
מקווה שהחילוק ברור.

מקווה שאיני צריך להתענות מ' תעניות.

ואיני רואה עוד טעם להתווכח בדבר, ובדברי הגאון הנאמ"ן שליט"א.
הנידון הוא אחד
ואין מה לחלק חילוקים של הבל
ברור שכל החידושים האלו זה אותו 'בית מדרש'
בין אם הגעת אליו ישר ובין אם הגעת אליו הפוך - - -
והרבנים החרדיים כמו הרב נתן רוטמן
הוא ת"ח עצום, גדול הדור, גאון הגאונים וכו' וכו' וכו'
אבל הוא בפירוש בכיוון הזה של החידושים המעניינים
וכן הרב לנדא
הוא ראש ישיבה נפלא ואדיר ומתוקן ומקובל
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
הכותב הנ"ל כתב לעיל בזה הלשון: "ואילו אלו שלובשים בד"כ זה כאלה שבעד עליה להר הבית, ורוצים להקריב קרבנות בשילה וכו'" הרי שכלל את כלל מטילי התכלת עם העולים להר הבית והרוצים להקריב קרבנות. ועל כך הגבתי לו שדבריו הבל הבלים, כי רבים ממטילי התכלת אינם עולים להר הבית ואינם חפצים בחידוש הקרבנות בשילה.
בא כבודך וטוען שכל או רוב העולים להר מטילי תכלת, ועל זה אני משיב שיתכן ואין לי מושג, אבל אין זה הנידון אלא הנידון הוא האם כל מטילי התכלת עולים להר.
מקווה שהחילוק ברור.
"בדרך כלל" זה לא "כולם", וצא ובדוק ותראה מה המציאות. (כלומר תדבר עם מטילי התכלת ותראה שהם בעד גם כאלו שלא חשבת).
ואיני רואה עוד טעם להתווכח בדבר, ובדברי הגאון הנאמ"ן שליט"א.
ודאי שאין טעם לדון, אחרי שהוכחתי והבאתי ציטוטים מפורשים שלו.
 
תשובה מהגר"מ מאזוז.
אני מבין מדבריו שלמעשה הוא אוסר לעלות,
אלא שמודה שיש מקומות שהעולה אליהם אינו עושה איסור.
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_אור תורה - תשעו - (תקפד) - כהן, ישראל (עורך)_73_74.pdf
    3.7 MB · צפיות: 3
מותר לכ"ע מדינא, כי אין סיבה לאסור מקום שאינו מקום המקדש, רק לא למעשה מפני שאר חששות וכו' שהזכיר מרן זצ"ל.
זהאתה אומר. בשיעור לא אמר זאת. אדרבה אמר שאין לחשוש שאחרים יגררו אחריו, כי זה לא בעיה שלו.
ובכ"מ לפי דבריך מה ההלצת יושר עליו אם למעשה אין לעלות?
 
זה כאלה שבעד עליה להר הבית, ורוצים להקריב קרבנות בשילה
אם מקריבים בשילה למה שיעלו להר הבית זה במקום אחר לגמרי.
והם עולים כמובן לעזרת ישראל
השואל התבלבל כמובן עזרת ישראל טמא מת או כל טמא שנכנס שם חייב כרת והאו התכוון ל"הר הבית"
 
קונטרס "חותם של אמת", נגד התכלת, השגות על ספר "חותם של זהב".
הקונטרס הוא חזק מאוד, ומפריך את כל הראיות של תומכי התכלת בטוטו"ד, ומסביר טעותם של תומכי התכלת שבאה מזה שאין להם יד ושם בקריאת לטינית, ומזה באה שעושים טעויות בתרגום הרבה פעמים, וכותבים כמה דברים כנגד כל המומחים, וכמש"כ בהקדמה שם. קשה לקרוא למי שלא מבין אנגלית

 
לא מכיר רב שבדק את הנושא לעומק בצורה אובייקטיבית ולא לובש
בדרך כלל רבנים שמבינים אנגלית לא לובשים, שיכולים לקרוא המקורות ולראות שהדברים לא פשוטים כלל, ורוב הרבנים שלובשים הם אלו שלא מבינים אנגלית, ואין ביכולתם לעיין בזה לעצמם, ורק סומכים על כל מה שכתוב בקונטרסים בלי לעיין כלל במקורות
 
בדרך כלל רבנים שמבינים אנגלית לא לובשים, שיכולים לקרוא המקורות ולראות שהדברים לא פשוטים כלל, ורוב הרבנים שלובשים הם אלו שלא מבינים אנגלית, ואין ביכולתם לעיין בזה לעצמם, ורק סומכים על כל מה שכתוב בקונטרסים בלי לעיין כלל במקורות
האם הרב הרצוג לא ידע אנגלית (והרי עקרונית בהר שהארגמטן הוא הנכון, אלא שהיו לו כמה קושיות ולכן העדיף את הינטינה)?
האם הרב בעלסקי לא ידע אנגלית?
אם אתה רוצה לטעון טענות לגופה של סוגיה, בכבוד, אבל אין צורך להנפיץ כאילו מי שבדק את הארגמון והשתכנע לא באמת בדק
 
האם הרב הרצוג לא ידע אנגלית (והרי עקרונית בהר שהארגמטן הוא הנכון, אלא שהיו לו כמה קושיות ולכן העדיף את הינטינה)?
יש מקום לזהות האק"ק כחלזון התכלת על פי המחקר, אך לא בדרך ובברירות שתומכי התכלת אומרים. הוודאות שזה מאה אחוז התכלת, באה מזה שלא מבינים אנגלית ומחקר.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
חזור
חלק עליון