נעלי עקב לאשה - חוסר צניעות?

שלום וברכה לחברים היקרים,
כל הזמן ישנם שמועות לגבי נעלי עקב לאשה האם כולם אסורות או רק הבולטות ביותר , יש למישהו אולי פסק ברור בעניין?
 
אני לא פוסק אבל ביררתי פעם על הנושא הזה ואם זה נעליים שהם לא גבוהות מידי ולא מרעישות בזמן ההליכה (שאז גם נעל שטוחה אסורה) ולא גורמות לאשה ללכת בצורה שונה ובולטת אז זה בסדר (אם אני זוכר נכון הרב לוגסי מרחיב על זה בספר שלו על צניעות)
 
אין בכל העניינים האלה פסקים לא כתוב באף מקום יש דברים כלליים ומהם לומדים לפרטים, לעניין העקב הבעיה העיקרית זה הקול שמשמיע ולכן יש היום כבר עקבים עם חתיכת גומי וכל מיני פתרונות לבעיות אלו.
 
בספר לבושה של תורה (ח"א עמ' תצז) כתב בזה"ל:

ידוע לי מהבירורים שעשיתי בנוגע לכתיבת הספר על צניעות, שהמכוון של אומות העולם ביצירת נעלים עקביים גבוהים מאד הוא בכדי להגביה הירך יותר מול פני ההולך אחריה מכפי שהוא לפי היצירה שיצר הקב"ה. והיא המצאה טמאה לעורר ולהרבות הסתכלות. ובעוה"ר נשינו ובנותינו בלי עוול בכפם ע"י הרדיפה אחר האופנה נופלים לתוך מכשול זה של נעלים עם עקביים גבוהים המרבים הסתכלות, במקום ללבוש באופן הממעט ההסתכלות עליהן וכפי שראוי ללבוש ע"פ גדרי צניעות. עכ"ל.
וע"ע במצורף.
 

קבצים מצורפים

  • הלבוש כהלכתו עמ' 187.pdf
    799.4 KB · צפיות: 6
נערך לאחרונה:
בלבוש כהלכתו כתבו "נעלים גבוהות מאוד".
והסבירו: "נעליים הגורמות להליכה משונה ומתנועעת. יש לשמור על גובה עקב סביר שאינו בולט, ושאינו משפיע על צורת ההליכה".
בפרט שבדרך כלל זה גורם לעורר הסתכלות, וכנ"ל מספר לבושה של תורה.
[והבעיה של ה'רעש' הוא בעיה בפני עצמה מה'גובה', השייכת לפעמים גם בנעליים שלא גבוהות].
 
חזור
חלק עליון