Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור כי ניתן לרכוש את ספר הזכרון השנתי למרן "קובץ בית יוסף תשפ"ה - גליון נ", היו"ל לקראת יום השנה הי"א למרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א. תוכן עניינים כאן.
אני לא פוסק אבל ביררתי פעם על הנושא הזה ואם זה נעליים שהם לא גבוהות מידי ולא מרעישות בזמן ההליכה (שאז גם נעל שטוחה אסורה) ולא גורמות לאשה ללכת בצורה שונה ובולטת אז זה בסדר (אם אני זוכר נכון הרב לוגסי מרחיב על זה בספר שלו על צניעות)
אין בכל העניינים האלה פסקים לא כתוב באף מקום יש דברים כלליים ומהם לומדים לפרטים, לעניין העקב הבעיה העיקרית זה הקול שמשמיע ולכן יש היום כבר עקבים עם חתיכת גומי וכל מיני פתרונות לבעיות אלו.
ידוע לי מהבירורים שעשיתי בנוגע לכתיבת הספר על צניעות, שהמכוון של אומות העולם ביצירת נעלים עקביים גבוהים מאד הוא בכדי להגביה הירך יותר מול פני ההולך אחריה מכפי שהוא לפי היצירה שיצר הקב"ה. והיא המצאה טמאה לעורר ולהרבות הסתכלות. ובעוה"ר נשינו ובנותינו בלי עוול בכפם ע"י הרדיפה אחר האופנה נופלים לתוך מכשול זה של נעלים עם עקביים גבוהים המרבים הסתכלות, במקום ללבוש באופן הממעט ההסתכלות עליהן וכפי שראוי ללבוש ע"פ גדרי צניעות. עכ"ל.
והסבירו: "נעליים הגורמות להליכה משונה ומתנועעת. יש לשמור על גובה עקב סביר שאינו בולט, ושאינו משפיע על צורת ההליכה".
בפרט שבדרך כלל זה גורם לעורר הסתכלות, וכנ"ל מספר לבושה של תורה.
[והבעיה של ה'רעש' הוא בעיה בפני עצמה מה'גובה', השייכת לפעמים גם בנעליים שלא גבוהות].