זה לא מנורה ממש, רק כמה עצים מודבקים על הארון, האיסור זה במנורה כמו שהיה בביהמ"קמותר לעשות צורת מנורה?
(כל תמונה מספקת לנו פולמוסים הלכתיים...)
עטרה מכסף או מבד מבריק?יש לי נפק"מ [ואולי נפתח נושא חדש] למעשה
אם יש מניעה להוסיף עטרה לטלית
כי זכור לי ששאלו את מרן רבינו עובדיה ולא רצה שישימו לו עטרה בטלית, ואיני יודע מאיזה טעם, וגם לא באיזה עטרה מדובר
עטרה מכסף או מבד מבריק?
ואיני יודע מאיזה טעם, וגם לא באיזה עטרה מדובר
מרן זיע"א כותב במכתב שיש ענין שהכל כלל הזויות והעטרה יהיו מצמר.יש לי נפק"מ [ואולי נפתח נושא חדש] למעשה
אם יש מניעה להוסיף עטרה לטלית
כי זכור לי ששאלו את מרן רבינו עובדיה ולא רצה שישימו לו עטרה בטלית, ואיני יודע מאיזה טעם, וגם לא באיזה עטרה מדובר
לא.הראשל"צ הגר"ד שליט"א עם פסים שחורים כמדומני
אני לא חושב שהוא דיבר מצד הצמר. זה כבר נידון כאן. כנראה כוונתו לנידון אחר. (אם זה היה מצד הצמר הוא גם לא היה כותב שאינו ידוע מאיזה טעם...)מרן זיע"א כותב במכתב שיש ענין שהכל כלל הזויות והעטרה יהיו מצמר.
שאלה-113139יש לי נפק"מ [ואולי נפתח נושא חדש] למעשה
אם יש מניעה להוסיף עטרה לטלית
כי זכור לי ששאלו את מרן רבינו עובדיה ולא רצה שישימו לו עטרה בטלית, ואיני יודע מאיזה טעם, וגם לא באיזה עטרה מדובר
עיין ב"לקט יושר" לתלמיד תרומה"ד דכותב על טלית של רבו [היינו תרומה"ד]
וזכורני דהוה מהדר [התרומה"ד] לעטרה בטליתו אחר משי שהוא צבוע תכלת שקורין הימל בלויא או שאר בלוא.
דנראה מדבריו- שהנושא הוא זכר לתכלת, ואע"פ שכתב מהדר לעטרה, דמשמע עיטור הוא לשון יופי, אלא דמההמשך מובן כוונתו דהעיטור הוא מפני התכלת, והיינו לעטר את הטלית במשי צבוע תכלת.
וכן עיין בא"ר ובפמ"ג סי' ט סק"ו באשל אברהם שנהגו לעשות בטליתות בשפתן בל"א זכר לתכלת, ובבא"ח הוסיף שאם עושים לנוי, אם הרוב הטלית לבנה גם זה מקרי טלית לבנה כי אזלינן בתר רוב ועיקר הטלית
דוחק.
אם היה כתוב לעטרה לטליתו פירושך נכון, אבל מחמת שהלשון הוא לעטרה בטליתו נראה כוונתו למה שמכנים כיום עטרה.
לאור האמור בתרומה"ד שהובא לעיל, א"כ מצינו מקור לעטרה בטלית או לפסים שחורים וממ"נ הוא.כל הדורות הקודמים גדולי ישראל לקהילותיהם לא הניחו עטרה בציצית וסלדו מכך.
חידוש!מרן הרב שטרנבוך שליט'א עם טלית ופסים לבנים
אכן, וזה לא סתם רב זה הגאון בעל התשובות והנהגותמה חידוש? שרב שכנזי עושה כמו ספרדי?
וכבר כתבו לעיל שזוהי דעת המהרש"ל, ולא שייך לספרדים.שרב שכנזי עושה כמו ספרדי?
מה חידוש? שרב שכנזי עושה כמו ספרדי?
וידוע שלא כל מעשיו ע"פ מרן האבא והבן וד"ל.אכן, וזה לא סתם רב זה הגאון בעל התשובות והנהגות