ולהניח פתק בכותל יש מקור?
ישנם הרבה מאד דברים בעם ישראל שעברו במסורת ובצוק העיתים נשכח מה מקורםאכן.....
זה כמו שמאה אנשים יחכו לאיזה דבר טוב, חצי זה יגיע להם גם אם לא ייעשו כלום.....
אבל אין שום מקור לזה!
שנה שעברה חיפשתי המווון ולא מצאתי שום ספר.
זה מנהג שהומצא בשנים האחרונות, תשאל את הסבתות ותראה שזה לא היה בשום
א. תדייק בדברי.... כתבתי שזה מנהג שהומצא בשנים האחרונות! לפני עשרים שנה אף אחת לא נהגה את זה... תשאל את אמך וכל אחד שחי לפני עשרים שנה והוא יגיד לך שלא היה כדבר הזהישנם הרבה מאד דברים בעם ישראל שעברו במסורת ובצוק העיתים נשכח מה מקורם
ולכן הכלל הוא מה שורש הענין/סגולה, ועם השורש הוא כשר אז לא צריך לפסול אותו והנח להם לישראל
למשל בנידון דידן, ידוע ששירי מצוה דוחים את הפורענות, ואדם שמתפלל וכותב את התפלה או את המשאלה שלו על פתק
ושם במקום שהוא עשה בו מצוה, אזי זה סימן טוב שהדבר יקרה לטובה, כמובן אם אחד יחשוב שיש איזה שהוא כח בחנוכיה
אז הוא נכנס לגד עובד ע"ז רח"ל, אבל ישראל בני נביאים ובודאי שאין הקב"ה מביא תקלה על ידם.
ועל כן היות שאין שום פסול במנהג עצמו, לכן אין לפסול אותו כלל, ואדרבה לומר על כל דבר "מה המקור שלו" כדי לקנטר ולא כדי ללמוד
זה גופא אין לו מקור אצלנו ופשוט
נראה שצריך היה כבודו לעיין בדברי יותר, משום שלפי תשובתו נראה שדיברנו על שני נושאים שונים לגמרי ואסביר: א' לפי מה שכתבתי המבט הוא לא האם היה קיים סגולה זו לפני כך וכך שנים או לא (שלדעתי גם אין לך את הדרך לדעת, ולא, אימי לא פונקציה בעניין, ואת כל מי שחי לפני עשרים שנה שזה כולל אותי לו אוכל לשאול גם אם ארצה כך שזה קצת דמגוגיה) אלא הנקודה היא אם לפסול משהו (וכן אם לקרוא לו "הבל הבלים הכל הבל") זה רק אחרי בדיקה האם יש לזה שורש במקורות, (ואני מדגיש "שורש" לא מקור כתוב)א. תדייק בדברי.... כתבתי שזה מנהג שהומצא בשנים האחרונות! לפני עשרים שנה אף אחת לא נהגה את זה... תשאל את אמך וכל אחד שחי לפני עשרים שנה והוא יגיד לך שלא היה כדבר הזה
ב. לא אמרתי שיש בזה פסול.... (גם אשתי עושה את זה....). פשוט רק לדעת שזה סתם המצאה ותו לא. אין שום עניין ושום סגולה לעשות זאת. הבל הבלים הכל הבל. עדיף שבזמן שהיא כותבת פתקים שתקרא תהילים, יותר סיכוי שהבקשה תתקבל..... אבל אם זה עושה טוב לאישה-שתעשה את זה....להזיק זה לא יזיק....
כבודו במקומו..שמעתי מהרב של הסגולות הרב פוקס שאין בזה כלום וזה המצאה
במחילה מכבודו אבל....נראה שצריך היה כבודו לעיין בדברי יותר, משום שלפי תשובתו נראה שדיברנו על שני נושאים שונים לגמרי ואסביר: א' לפי מה שכתבתי המבט הוא לא האם היה קיים סגולה זו לפני כך וכך שנים או לא (שלדעתי גם אין לך את הדרך לדעת, ולא, אימי לא פונקציה בעניין, ואת כל מי שחי לפני עשרים שנה שזה כולל אותי לו אוכל לשאול גם אם ארצה כך שזה קצת דמגוגיה) אלא הנקודה היא אם לפסול משהו (וכן אם לקרוא לו "הבל הבלים הכל הבל") זה רק אחרי בדיקה האם יש לזה שורש במקורות, (ואני מדגיש "שורש" לא מקור כתוב)
ולפי שיטתך אנחנו צריכים לקחת את כל ספר סגולות ישרא וכל ספרי סגולות המוסכמות והידועות שאת חלקם כתבו גאונים וצדיקים וכן את כל תורת הקבלה המעשית ולמחוק אותה מהמסורת שלנו תוך כדי קריאה בספר התהילים...
אלא ודאי שלכל זמן ועת וכו', והנח להם וכו'
בבריכת והייתם לי עם סגולה
פלא גדול בעייני איך אתה יכול לכתוב כמה פעמים מבלי לדבר על הנקודה, אולי זה באג במחשב שאיינך רואה את שכתבתי...במחילה מכבודו אבל....
לא נגע ולא פגע!
אני כתבתי במפורש שחיפשתי על הסגולה הזו, הרבה זמן ובהרבה ספרים, ובאף אחד לא מוזכר "סגולה" זו, ולא שורש לדבר.
ובוודאי שסגולה ש"הומצאה" בשנים האחרונות, כל סגולה יש לה קצת "ותק" ואילו לזאת כלום, ואין שום עניין בסגולה זו.... (אך כמובן זה לא מזיק...)
אמנם, איני מדבר על סגולות של גדולי ישראל, שאף אם אין להם מקור, מ"מ לא צריך מקור, הגדול שכתב הוא בעצמו המקור.
(אגב, ספר תהילים עצמו יש דיון גדול איך קוראים בו לרפואה וכד', אבל אין זה מקומו, עיי' רמב"ם ע"ז פי"א הי"ב ובחינוך (מצ' תקיב) ודו"ק)
לא אגיב ברמה נחותה כמו.... אבל אענה ישירות.פלא גדול בעייני איך אתה יכול לכתוב כמה פעמים מבלי לדבר על הנקודה, אולי זה באג במחשב שאיינך רואה את שכתבתי...
לענייינו בקיצור, הבנתי ממך שהתאמצת למצא 'מקור' לסגולה, ועל זה הגבתי שהמקור לא תמיד נמצא בספרים ("הרבה זמן והרבה ספרים") כי בשורש הסגולה עצמה, ואם שורש המנהג שהוא 'שיירי מצוה מעכבים את הפורענות' (פלוס כמה הוספות שאין כאן מקומם עיין לעייל) אז לא צריך מקור בספרים.
ואם למשל יתחילו אנשים לקחת משאריות השמן של הנרות שבת ויביאו אותם לחולים, וגם אם נמציא את הסגולה הזאת הרגע, עדיין מקומה כבוד, משום שורשה אמור ביהדות עצמה, וכן לקחת את האתרוג ליולדות וכו' וכו', שכל הסגולות האלה המקור שלהם (גם אם הוא כתוב בספרים) הוא אחד, ועל כן הסגולה הזאת אמיתית. ורחמנא ליבא בעי
ובהקשר לסוגרים שאיתם שיימת את הודעתך הקודמת, לא ידעתי למה כבודו חושב שיש בהם איזה חידוש, ועל כן חשבת לשלוח אותי לעיין באותם מקורות שכל ילד יהודי שורשי... יודע ומכיר את הנידון הזה מינקותו, ועל כן אין לי להגיב על הדברים.
ואסיים בתפילה לעני כי יעטוף, שכל הסגולות כולם יתקיימו, ויתמלאו כל משאולת ליבם של ישראל לטובה.