• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בני התורה האתיופים - מה יהיה עליהם?

סופסוף כינוס כמו שצריך!!
ניכר שהצלם יודע את העבודה והבין עיניין. מושלם!
מתי הכינוס הבא בבני ברק?
הצלם יעקב כהן, צלם הבית האגדי.
(שמידיעה - נכחתי בס"ד בכינוס - הקפיד לצנזר כותרות שיעוררו סערה מהאירוע. וד"ל)

הכינוס הבא - הודיעו על פרויקט 'חבורות', עד סיון,
והשבוע אמורה להיפתח מערכת מידע ורישום ב'נדרים פלוס'
באמת יתכן שיהיה בב"ב,
(אני יודע שהחבר'ה מהעירייה שם דיברו על זה עם הרב נתנאל והרב יברקן, וסיכמו על שיתו"פ)
אבל ימים יגידו.
כמו כן אריה יצא בקריאה שם לכל הנציגעם בארץ לסייע לאיגוד הק' הזה' כלשונו.
ואמר כי אם יש מי שיתמהמה לעדכן אותו אישית.

בשורו"ט.
חבל שא"א להעלות סרטונים.
יש חומר ממש מרגש, אצל הרב פרץ.
 
סופסוף כינוס כמו שצריך!!
ניכר שהצלם יודע את העבודה והבין ענין. מושלם!
(שמידיעה - נכחתי בס"ד בכינוס - הקפיד לצנזר כותרות שיעוררו סערה מהאירוע. וד"ל)
חבל רק שגם שם התחילו לצוץ כל מיני פוליטיקות למיניהם. עדת אתיופיה רחוקה מכל זה כרחוק מזרח ממערב.
 
חבל רק שגם שם התחילו לצוץ כל מיני פוליטיקות למיניהם. עדת אתיופיה רחוקה מכל זה כרחוק מזרח ממערב.
זה בחינת הרע במיעוטו, ורק לעסקנים. ואל לנו לחשוש לכך ודיינו להתפלל על מנהלי האיגוד ר' נתנאל פרץ ר' ניסים יברקן ור' עודד טמנו, שמי יתן והיה לבבם זה לכוון שומע כעונה לדעת מרן מלכא, וברעיון של מרן מלכא שכשם שהכניס ראשו לעמוד בראש מפלגה פוליטית עד כדי לחבור לשמאל כמדומני בשנת תשנ''ב או תשנ''ג כדי להציל את מפעלו בזיכוי הרבים, כדי לעשות היסטוריה בחיזוק הרוחני של בני עדות המזרח בכלל לבל ימשכו אחר הפיתויים של המדינה החילונית ששולטת בארה''ק, ובפרט בעולם התורה הספרדי. דון מנה ואוקי באתרין,
שהלוואי ויעלה על ידם ותצלח דרכם להגשים את החזון עובדיה יוסף בקליטה הרוחנית של הקהילה ולהמשיך את מה שמרן מלכא התחיל בפעילות זאת מתחילת דרכו עם הקהילה בשנת תשל''א ואכמ''ל, במקום שלצערנו הרב "אין דורש ואין מבקש", ואשנן את לשונו הקדושה של מרן מלכא לרבי מחב''ד ביום ג' מנ''א תשמ''ג שכל מילה מכילה בתוכה אין סוף של אהבת ה' וישראל אמיתית באמת לאמיתה, שהייתה לו קו מנחה בכל אורחות חייו וזלש''ק: "...אבל לדאבון ליבנו חסרות לנו ידיים נאמנות עובדות אשר ילמדו אותם תורה ודעת וכמה ידאב ויכאב ליבנו על עידה שלימה "עם שרידי חרב" (ירמיה) אשר ח"ו צפויה ליפול בידיים של חילוניים את מסיתים נגד תורתינו הקדושה ואין דורש ומבקש...".עכ''ל. ומה שהיה אז לצערנו הרב תקף גם להיום אחרי 42 שנים, וביתר שאת, ומדוחק השעה כמובן למאות ואלפים משפחות מהקהילה שרוצים לשמור על יהדותם במגזר החרדי כדרכו ויראתו של מרן מלכא, ושל אבות אבותינו בכל גלותם, אך לצערנו הרב המוסדות במגזר החרדי עירבבו קודש בחול רחמ''ל, ולא זכו לעמוד על גדולתו של מרן מלכא בכלל, ובהיתר של בני הקהילה ללא כל הגבלה של גיור לחומרא בשעתו בפרט, ולכן בני הקהילה נפלו בין הכסאות,
והיום ב''ה התקיים בהם "רוח מלפני יעטוף, ונשמות אני עשיתי" והם היתעטפו ברוחו ודרשתו של מרן מלכא לזעוק "את אחי (חבשים יהודי אתיופיה) אנכי מבקש",
ובפרט שר' ניסים כחרדי מבית חווה זאת על בשרו, וקיבל על עצמו לעמוד על ד''ת במקום שהכשילו אותו (כדברי חז''ל בגיטין מג'), לבל יכשילו את שאר אחיו, שהם הולכים וגדלים עד כי גדלו מאוד בפ''י כ''י, ויוסף ה' עליהם אלף פעמים, וכעת הם זכו ועושים נשמות בקרב הקהילה, והוא היעד שאותו יש לדרוש ולבקש, גם אם יש צורך לחבור קמעא למקומות שהיו מתנגדים למרן מלכא וכיום יותר עמדו על טיבו וגדלותו של מרן מלכא, ומתחילים להגשים את חזונו של מרן מלכא עם הקהילה במוסדות של המגזר החרדי ולקחת חלק בהיסטוריה שעשה מרן מלכא בגאולתם של "עם שרידי חרב" שרידים למלכות ישראל ועשרת השבטים.

ולציון שנה לאיגוד "עמלים" (לפי מרן מלכא עובדיה יוסף 😍), נקנח בהמשך המאמר שלי שתחילתו הובאה בכנס היסוד של האיגוד שנה שעברה פ' מקץ בעמ' הראשון כאן ומשם בארה. ובפרט שהדברים עולים בקנה אחד עם דרשתו ובקשתו של מרן מלכא לרבי מחב''ד הנ''ל, שבעיניי מנהלי האיגוד שמו להם למטרה את דבריו הנ''ל, וחרטו על דגלם את ההשתלבות של בני הקהילה בעולם התורה כאחד שבטי ישראל.

" בפ' שלח נאמר "ושם ראינו את הנפילים, בני ענק מן הנפילים, ונהי בעינינו כחגבים כן היינו בעיניהם".
ולאמיתו של דבר זאת עיקר העבודה של העדה הקדושה, להתמקד איך אנו מוציאים מתוכנו כמה שיותר בתים של תורה, תלמידי חכמים וכו' ולא לבזבז את זמנינו להתעסק ברע שלהם עלינו, אלא לעשיית הטוב בתוכנו ואין טוב אלא תורה שנא' "כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו", כפי שקבלה בידי ממורי ורבי כ''ק רבינו יורם מיכאל אברג'יל זצ''ל בשם הבעל שם טוב על הפס' "סור מרע ועשה טוב" מהסיפא לרישא, שע''י עשיית הטוב יסור הרע מאליו כדרך שהחושך סר מהאור מאליו, ואין אור אלא תורה שנא' "נר מצוה ותורה אור".
וזה מה שבס''ד יתבאר לנו, בדיבוק חברים, עם חבירנו היקר ר' אביהוא סבהט נ''י, לאור שיח שהתפתח בינו ובין כמה אברכים מהעדה, ביחס של חסידי חב''ד לעדה וכו'...(ואחרי הדברים האלה ביקש ממני את מכתבו של מרן מלכא לרבי מילאווביטש זצוק’’ל בבקשה ודרישה לחתור מחתרת לעולי אתיופיה לנוס שמה ולהצילם מפח יוקשים של מוסדות הקליטה החילוניים שרובם פורקי עול וכו’... ולמעשה הפח נשבר (עלינו) ואנחנו לא נמלטנו, ושאלתיו לפשר הדבר ויען ויאמר ע’’מ להתחזק ממנו, וכמובן שנעתרתי לבקשתו שזהו השליחות שלי בעולם בל''נ, להיות שגריר של מרן מלכא בקהילה שלי, ושגריר של הקהילה שלי בקהילות ישראל בכלל ושל מרן מלכא בפרט כגון הכא שאולי יש כאן 2-3 אנשים מהקהילה)
והגיעו למסקנה ע''פ השפת אמת שביאר שעיקר הטביעה על המרגלים הייתה, בזה שכאשר הם נכנסו לארה’’ק הם יסתכלו איך אנשי המקום מסתכלים עליהם ומה חושבים עליהם וכדומה שנאמר "וְשָׁם רָאִינוּ אֶת-הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק מִן-הַנְּפִלִים וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּֽחֲגָבִים וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵֽינֵיהֶֽם" (שלח-לך,יג', לג').
ומימלא דון מינה ואוקי באתרין, שאף אנו בנידו''ד אין לנו לראות איך מסתכלים ומה חושבים עלינו אחרים, שיש לנו כבר את הקו המנחה שלנו, והברור, בדרכו של מרן מלכא ותלמידיו הנאמנים לדרכו וקיום פסקיו.
ובאותה שעה ה' יתברך האיר עינינו לבאר לענ''ד את הפס' בדרך רמז ומוסר ובמעט עיון, שכאשר נבוא ונשאל מה גרם לאותם בני ענק לראות את המרגלים כחגבים בעיניהם, עד ששמעו אותם אומרים זה לזה "חגבים יש בכרמים כאנשים?!" אין זה אלא עיניהם שלהם שראו עצמם תחילה כחגבים, והחשיבו עצמם ביחס אליהם כחגבים, גרמו להם לראותם כך! והיינו מיעוט ערכם הוא שגרם לבני הענק למעט בהם כדרכם, ומכאן צריכים יהודי אתיופיה ללמוד, שאם גם אנו נפסיק להמעיט מעצמנו וערכנו, ונפסיק לראות את עצמנו כחגבים אלא אדרבה נפעל בעזות דקדושה ותורה ויראת שמים,
כמו שהורה, ומי יורה לנו דיעה כמרן מלכא בכנס הנ’’ל וזלש''ק: "...לכן ברוך ה', אני ממנה על כך את הרב שמעון כהן, אני מטיל עליו, ידידנו היקר, באמצעות ידידנו הרב מזור, לארגן שיעורי תורה במיוחד לעדה האתיופית, כדי שילכו מחיל אל חיל, לאט לאט, יתקדמו בתורה, יתקדמו בחכמה, יצאו מהם אח''כ רבנים.עכל’’ק .מימלא אף הסובבים אותנו, אותם נפילים בני ענק, שזכו להקדימנו בשנים רבות בהיכלי בית המדרש ומילאו כרסם בש’’ס ופוסקים וכו’, גם מעיניהם כבר לא נהיה כחגבים בין במחשבה ובדיבור וכ''ש מעשה,
ואדרבה מקרא מלא דיבר הכתוב: "אבן מאסו הבונים הייתה לראש פינה, מאת ה' היתה זאת, היא נפלאת בעינינו, זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו". ודרשו חז''ל אל תקרי "אבן" אלא בן ואל תקרי "בונים" אלא בנים והיינו הבן (במקום אותו ה-"אבן") שמאסו בו הבנים (במקום אותם "בונים ("היתה לראש פינה, ע"כ. ואדרבה היא הנותנת, שהרי תחילת הפס' הוא: "אודך כי עניתני, ותהי לי לישועה" שאנו צריכים להודות לה' יתברך, שכל העינויים הללו הם סימן מובהק שתיכף אחריהם תהיה לנו הישועה.
ומזה נלמד שאין לנו לתת לזה כלל ועיקר, למנוע מאיתנו להתחזק בכל עוז ותעצמות בכל מלאכת עבודת הבורא יתברך, כי הרי נאמר שם "מאת ה' היתה זאת היא נפלאת בעינינו" וכדקיימא לך הלכה למעשה בדרך חיוב (כדלקמן) ולא רק בדרך מוסר או חסידות בעלמא, בשולחנו הטהור של מרן רבינו יוסף קארו זצ''ל (או’’ח סימן ר''ל ס''ה) וזלש''ק: "לעולם יהא אדם רגיל לומר- כל מה דעביד רחמנא לטב עביד".ע’’כ. ותרגומו כל מה שעושה ה' לטובה עושה, ולא לחינם מקורו בגמ' ברכות (ס:) מהמשנה שאמרה שחייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה, ובהשגחה פרטית מקומה בדף דן. לרמוז לנו כצאצאי דן בן יעקב אבינו ע’’ה, שזה צריך להיות חזק אצלנו משום שנצטרך להנהגה זו כהתמודדות בקשיי קליטה ואף תופעות גזענות . כפי שמאריך בזה הרב שלום ארוש שליט''א בספרו בגן האמונה מעמ' פא' ע''ש, וכן אמרו "במופלא ממך אל תדרוש".ע''כ מהקונטרס.

ובהשגחה פרטית כשם שהכנס הראשון חל בפ' מקץ, והוא רמז עה''פ בפרשה "וימהר יוסף כי נכמרו רחמיו אל אחיו ויבקש לבכות, ויבוא החדרה ויבך שמה" בדרשה שלי עה''פ עם מרן מלכא והקהילה בעניין חינוכם של בני הקהילה כנ''ל.
ה''ה הכא בכנס האחרון והשנתי, שחל בפ' ויגש, שיש בו כדי לרמוז על נבואת יחזקאל שבאה בהפטרה לעניין הגאולה שבה התאחדו כל שבטי ישראל במלכות אחת של מלך המשיח, ומרן מלכא זכה להגשים את תחילת נבואת יחזקאל בהתחלתא דגאולת יהודי אתיופיה מגלות בית ראשון שנפרדו מאחיהם ממלכות יהודה, וגם לבית שני לא חזרו כשאר עשרת השבטים.

אך ב''ה שרצתה ההשגחה העליונה ובני הקהילה צאצאי דן בן יעקב אבינו "עם שרידי חרב" שרידים לעשרת השבטים ששרדו את הגלות, וכשם שמאת ה' הייתה זאת ודווקא הם שרדו בדרך נס, כן ההתאחדות שלהם עם אחיהם ממלכות יהודה לקראת הגאולה האחרונה במלכות משיח צדקנו, שאין אחריה עוד גלות תיעשה כדרך נס כמ''ש המצודת דוד עה''פ "והיו לאחדים בעיניך" שהחיבור בין השרידים של מלכות ישראל היינו קהילת ביתא ישראל למלכות יהודה בשאר קהילות ישראל יעשה בדרך נס.
עד המשך התגשמות הנבואה במלכותו של מלכא משיחא במהרה בימינו. ובעוד שמעליתיינו ועד עתה בני הקהילה התאחדו עם שאר העם היושב בארה''ק אך עדיין לא התאחדו עם עולם התורה שזה עתה בתיווכם של מנהלי האיגוד השכילו לפתוח צוהר לתיבת נוח שלהם ולהכניס גם מבני הקהילה, ולקחת חלק בנס של התאחדות שבטי ישראל כאחד שבטי ישראל.

ויצא יעקב (דסטה) שלם, ובתפילה בלב שלם ונפש חפיצה (כמי שזכה להיות נוכח בכל הכנסים) שחפץ ה' בידם תצלח, ויחנכו למצוינות, ולזהות אותם מתוך הקהילה, ואלו יהיו המשיבים של עולם התורה של ימינו אנו, ימות הגאולה שלנו עתה, וכמו שקרא מרן מלכא על בני הישיבות מהקהילה את הפס' מהפרשה שלנו ויחי וזל''ש: ואלו יוכלו ''להחיות עם רב".עכ''ל. (בתחילת המאמר בעמ' הראשון כאן כעדות הרב יהודה נקי במעין אומר)
ותיהיה משכורתם שלימה מעם ה' אלוקי ישראל, והנפק''מ לחברים בפורום כנמנים על חסידיו של מרן מלכא, ראשית לפרגן למנהלי האיגוד הנ''ל כדבעי, שזהו כבודו של מרן מלכא, ועוד שאתם לא תופתעו מי זה היות ואתם מקבלים מהניני חדרי כאן עדכונים שוטפים ולאלתר מהפעילות שרוקמת עור וגידים🙏
 
נערך לאחרונה:
7
זה בחינת הרע במיעוטו, ורק לעסקנים. ואל לנו לחשוש לכך ודיינו להתפלל על מנהלי האיגוד ר' נתנאל פרץ ר' ניסים יברקן ור' עודד טמנו, שמי יתן והיה לבבם זה לכוון שומע כעונה לדעת מרן מלכא, וברעיון של מרן מלכא שכשם שהכניס ראשו לעמוד בראש מפלגה פוליטית עד כדי לחבור לשמאל כמדומני בשנת תשנ''ב או תשנ''ג כדי להציל את מפעלו בזיכוי הרבים, כדי לעשות היסטוריה בחיזוק הרוחני של בני עדות המזרח בכלל לבל ימשכו אחר הפיתויים של המדינה החילונית ששולטת בארה''ק, ובפרט בעולם התורה הספרדי. דון מנה ואוקי באתרין,
שהלוואי ויעלה על ידם ותצלח דרכם להגשים את החזון עובדיה יוסף בקליטה הרוחנית של הקהילה ולהמשיך את מה שמרן מלכא התחיל בפעילות זאת מתחילת דרכו עם הקהילה בשנת תשל''א ואכמ''ל, במקום שלצערנו הרב "אין דורש ואין מבקש", ואשנן את לשונו הקדושה של מרן מלכא לרבי מחב''ד ביום ג' מנ''א תשמ''ג שכל מילה מכילה בתוכה אין סוף של אהבת ה' וישראל אמיתית באמת לאמיתה, שהייתה לו קו מנחה בכל אורחות חייו וזלש''ק: "...אבל לדאבון ליבנו חסרות לנו ידיים נאמנות עובדות אשר ילמדו אותם תורה ודעת וכמה ידאב ויכאב ליבנו על עידה שלימה "עם שרידי חרב" (ירמיה) אשר ח"ו צפויה ליפול בידיים של חילוניים את מסיתים נגד תורתינו הקדושה ואין דורש ומבקש...".עכ''ל. ומה שהיה אז לצערנו הרב תקף גם להיום אחרי 42 שנים, וביתר שאת, ומדוחק השעה כמובן למאות ואלפים משפחות מהקהילה שרוצים לשמור על יהדותם במגזר החרדי כדרכו ויראתו של מרן מלכא, ושל אבות אבותינו בכל גלותם, אך לצערנו הרב המוסדות במגזר החרדי עירבבו קודש בחול רחמ''ל, ולא זכו לעמוד על גדולתו של מרן מלכא בכלל, ובהיתר של בני הקהילה ללא כל הגבלה של גיור לחומרא בשעתו בפרט, ולכן בני הקהילה נפלו בין הכסאות,
והיום ב''ה התקיים בהם "רוח מלפני יעטוף, ונשמות אני עשיתי" והם היתעטפו ברוחו ודרשתו של מרן מלכא לזעוק "את אחי (חבשים יהודי אתיופיה) אנכי מבקש",
ובפרט שר' ניסים כחרדי מבית חווה זאת על בשרו, וקיבל על עצמו לעמוד על ד''ת במקום שהכשילו אותו (כדברי חז''ל בגיטין מג'), לבל יכשילו את שאר אחיו, שהם הולכים וגדלים עד כי גדלו מאוד בפ''י כ''י, ויוסף ה' עליהם אלף פעמים, וכעת הם זכו ועושים נשמות בקרב הקהילה, והוא היעד שאותו יש לדרוש ולבקש, גם אם יש צורך לחבור קמעא למקומות שהיו מתנגדים למרן מלכא וכיום יותר עמדו על טיבו וגדלותו של מרן מלכא, ומתחילים להגשים את חזונו של מרן מלכא עם הקהילה במוסדות של המגזר החרדי ולקחת חלק בהיסטוריה שעשה מרן מלכא בגאולתם של "עם שרידי חרב" שרידים למלכות ישראל ועשרת השבטים.

ולציון שנה לאיגוד "עמלים" (לפי מרן מלכא עובדיה יוסף 😍), נקנח בהמשך המאמר שלי שתחילתו הובאה בכנס היסוד של האיגוד שנה שעברה פ' מקץ בעמ' הראשון כאן ומשם בארה. ובפרט שהדברים עולים בקנה אחד עם דרשתו ובקשתו של מרן מלכא לרבי מחב''ד הנ''ל, שבעיניי מנהלי האיגוד שמו להם למטרה את דבריו הנ''ל, וחרטו על דגלם את ההשתלבות של בני הקהילה בעולם התורה כאחד שבטי ישראל.

" בפ' שלח נאמר "ושם ראינו את הנפילים, בני ענק מן הנפילים, ונהי בעינינו כחגבים כן היינו בעיניהם".
ולאמיתו של דבר זאת עיקר העבודה של העדה הקדושה, להתמקד איך אנו מוציאים מתוכנו כמה שיותר בתים של תורה, תלמידי חכמים וכו' ולא לבזבז את זמנינו להתעסק ברע שלהם עלינו, אלא לעשיית הטוב בתוכנו ואין טוב אלא תורה שנא' "כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו", כפי שקבלה בידי ממורי ורבי כ''ק רבינו יורם מיכאל אברג'יל זצ''ל בשם הבעל שם טוב על הפס' "סור מרע ועשה טוב" מהסיפא לרישא, שע''י עשיית הטוב יסור הרע מאליו כדרך שהחושך סר מהאור מאליו, ואין אור אלא תורה שנא' "נר מצוה ותורה אור".
וזה מה שבס''ד יתבאר לנו, בדיבוק חברים, עם חבירנו היקר ר' אביהוא סבהט נ''י, לאור שיח שהתפתח בינו ובין כמה אברכים מהעדה, ביחס של חסידי חב''ד לעדה וכו'...(ואחרי הדברים האלה ביקש ממני את מכתבו של מרן מלכא לרבי מילאווביטש זצוק’’ל בבקשה ודרישה לחתור מחתרת לעולי אתיופיה לנוס שמה ולהצילם מפח יוקשים של מוסדות הקליטה החילוניים שרובם פורקי עול וכו’... ולמעשה הפח נשבר (עלינו) ואנחנו לא נמלטנו, ושאלתיו לפשר הדבר ויען ויאמר ע’’מ להתחזק ממנו, וכמובן שנעתרתי לבקשתו שזהו השליחות שלי בעולם בל''נ, להיות שגריר של מרן מלכא בקהילה שלי, ושגריר של הקהילה שלי בקהילות ישראל בכלל ושל מרן מלכא בפרט כגון הכא שאולי יש כאן 2-3 אנשים מהקהילה)
והגיעו למסקנה ע''פ השפת אמת שביאר שעיקר הטביעה על המרגלים הייתה, בזה שכאשר הם נכנסו לארה’’ק הם יסתכלו איך אנשי המקום מסתכלים עליהם ומה חושבים עליהם וכדומה שנאמר "וְשָׁם רָאִינוּ אֶת-הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק מִן-הַנְּפִלִים וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּֽחֲגָבִים וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵֽינֵיהֶֽם" (שלח-לך,יג', לג').
ומימלא דון מינה ואוקי באתרין, שאף אנו בנידו''ד אין לנו לראות איך מסתכלים ומה חושבים עלינו אחרים, שיש לנו כבר את הקו המנחה שלנו, והברור, בדרכו של מרן מלכא ותלמידיו הנאמנים לדרכו וקיום פסקיו.
ובאותה שעה ה' יתברך האיר עינינו לבאר לענ''ד את הפס' בדרך רמז ומוסר ובמעט עיון, שכאשר נבוא ונשאל מה גרם לאותם בני ענק לראות את המרגלים כחגבים בעיניהם, עד ששמעו אותם אומרים זה לזה "חגבים יש בכרמים כאנשים?!" אין זה אלא עיניהם שלהם שראו עצמם תחילה כחגבים, והחשיבו עצמם ביחס אליהם כחגבים, גרמו להם לראותם כך! והיינו מיעוט ערכם הוא שגרם לבני הענק למעט בהם כדרכם, ומכאן צריכים יהודי אתיופיה ללמוד, שאם גם אנו נפסיק להמעיט מעצמנו וערכנו, ונפסיק לראות את עצמנו כחגבים אלא אדרבה נפעל בעזות דקדושה ותורה ויראת שמים,
כמו שהורה, ומי יורה לנו דיעה כמרן מלכא בכנס הנ’’ל וזלש''ק: "...לכן ברוך ה', אני ממנה על כך את הרב שמעון כהן, אני מטיל עליו, ידידנו היקר, באמצעות ידידנו הרב מזור, לארגן שיעורי תורה במיוחד לעדה האתיופית, כדי שילכו מחיל אל חיל, לאט לאט, יתקדמו בתורה, יתקדמו בחכמה, יצאו מהם אח''כ רבנים.עכל’’ק .מימלא אף הסובבים אותנו, אותם נפילים בני ענק, שזכו להקדימנו בשנים רבות בהיכלי בית המדרש ומילאו כרסם בש’’ס ופוסקים וכו’, גם מעיניהם כבר לא נהיה כחגבים בין במחשבה ובדיבור וכ''ש מעשה,
ואדרבה מקרא מלא דיבר הכתוב: "אבן מאסו הבונים הייתה לראש פינה, מאת ה' היתה זאת, היא נפלאת בעינינו, זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו". ודרשו חז''ל אל תקרי "אבן" אלא בן ואל תקרי "בונים" אלא בנים והיינו הבן (במקום אותו ה-"אבן") שמאסו בו הבנים (במקום אותם "בונים ("היתה לראש פינה, ע"כ. ואדרבה היא הנותנת, שהרי תחילת הפס' הוא: "אודך כי עניתני, ותהי לי לישועה" שאנו צריכים להודות לה' יתברך, שכל העינויים הללו הם סימן מובהק שתיכף אחריהם תהיה לנו הישועה.
ומזה נלמד שאין לנו לתת לזה כלל ועיקר, למנוע מאיתנו להתחזק בכל עוז ותעצמות בכל מלאכת עבודת הבורא יתברך, כי הרי נאמר שם "מאת ה' היתה זאת היא נפלאת בעינינו" וכדקיימא לך הלכה למעשה בדרך חיוב (כדלקמן) ולא רק בדרך מוסר או חסידות בעלמא, בשולחנו הטהור של מרן רבינו יוסף קארו זצ''ל (או’’ח סימן ר''ל ס''ה) וזלש''ק: "לעולם יהא אדם רגיל לומר- כל מה דעביד רחמנא לטב עביד".ע’’כ. ותרגומו כל מה שעושה ה' לטובה עושה, ולא לחינם מקורו בגמ' ברכות (ס:) מהמשנה שאמרה שחייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה, ובהשגחה פרטית מקומה בדף דן. לרמוז לנו כצאצאי דן בן יעקב אבינו ע’’ה, שזה צריך להיות חזק אצלנו משום שנצטרך להנהגה זו כהתמודדות בקשיי קליטה ואף תופעות גזענות . כפי שמאריך בזה הרב שלום ארוש שליט''א בספרו בגן האמונה מעמ' פא' ע''ש, וכן אמרו "במופלא ממך אל תדרוש".ע''כ מהקונטרס.

ובהשגחה פרטית כשם שהכנס הראשון חל בפ' מקץ, והוא רמז עה''פ בפרשה "וימהר יוסף כי נכמרו רחמיו אל אחיו ויבקש לבכות, ויבוא החדרה ויבך שמה" בדרשה שלי עה''פ עם מרן מלכא והקהילה בעניין חינוכם של בני הקהילה כנ''ל.
ה''ה הכא בכנס האחרון והשנתי, שחל בפ' ויגש, שיש בו כדי לרמוז על נבואת יחזקאל שבאה בהפטרה לעניין הגאולה שבה התאחדו כל שבטי ישראל במלכות אחת של מלך המשיח, ומרן מלכא זכה להגשים את תחילת נבואת יחזקאל בהתחלתא דגאולת יהודי אתיופיה מגלות בית ראשון שנפרדו מאחיהם ממלכות יהודה, וגם לבית שני לא חזרו כשאר עשרת השבטים.

אך ב''ה שרצתה ההשגחה העליונה ובני הקהילה צאצאי דן בן יעקב אבינו "עם שרידי חרב" שרידים לעשרת השבטים ששרדו את הגלות, וכשם שמאת ה' הייתה זאת ודווקא הם שרדו בדרך נס, כן ההתאחדות שלהם עם אחיהם ממלכות יהודה לקראת הגאולה האחרונה במלכות משיח צדקנו, שאין אחריה עוד גלות תיעשה כדרך נס כמ''ש המצודת דוד עה''פ "והיו לאחדים בעיניך" שהחיבור בין השרידים של מלכות ישראל היינו קהילת ביתא ישראל למלכות יהודה בשאר קהילות ישראל יעשה בדרך נס.
עד המשך התגשמות הנבואה במלכותו של מלכא משיחא במהרה בימינו. ובעוד שמעליתיינו ועד עתה בני הקהילה התאחדו עם שאר העם היושב בארה''ק אך עדיין לא התאחדו עם עולם התורה שזה עתה בתיווכם של מנהלי האיגוד השכילו לפתוח צוהר לתיבת נוח שלהם ולהכניס גם מבני הקהילה, ולקחת חלק בנס של התאחדות שבטי ישראל כאחד שבטי ישראל.

ויצא יעקב (דסטה) שלם, ובתפילה בלב שלם ונפש חפיצה (כמי שזכה להיות נוכח בכל הכנסים) שחפץ ה' בידם תצלח, ויחנכו למצוינות, ולזהות אותם מתוך הקהילה, ואלו יהיו המשיבים של עולם התורה של ימינו אנו, ימות הגאולה שלנו עתה, וכמו שקרא מרן מלכא על בני הישיבות מהקהילה את הפס' מהפרשה שלנו ויחי וזל''ש: ואלו יוכלו ''להחיות עם רב".עכ''ל. (בתחילת המאמר בעמ' הראשון כאן כעדות הרב יהודה נקי במעין אומר)
ותיהיה משכורתם שלימה מעם ה' אלוקי ישראל, והנפק''מ לחברים בפורום כנמנים על חסידיו של מרן מלכא, ראשית לפרגן למנהלי האיגוד הנ''ל כדבעי, שזהו כבודו של מרן מלכא, ועוד שאתם לא תופתעו מי זה היות ואתם מקבלים מהניני חדרי כאן עדכונים שוטפים ולאלתר מהפעילות שרוקמת עור וגידים🙏
ישר כח
 
ההיסטוריה בעיצומה.
בבקשה...
אם כבר היסטוריה.

כעת קיבלתי מהרב פרץ את הקובץ שיצא לאור במעמד.
ומצו"ב

שורו וראו.
איזו עבודה יפה וחכמה.
(בעיניי הכי מרתק זה הסיקור בסוף החוברת..)
 

קבצים מצורפים

  • גליון (1) (1).pdf
    2.7 MB · צפיות: 23
מעניין, עד עכשיו לא דיברו על הפיל שבחדר....

אולי ככה עדיף
מי יודע...
:rolleyes::oops:
איזה פיל ?? 🤔🤔
אחר המחילה כנראה צריך להיות פלפלן (עם כמה קבין של נייס) גדול כדי לרדת לסוף דעתכם,
עכ''פ אם אני מבין לרמזים שלכם, ושמא מיירי בקדושתם של ביתא ישראל שאני חרד להם, אז כנראה שהסיבה שלא מדברים על הפיל שבחדר...
משום שמעיקרא אולי וכולי האי, זה היה רק עכבר שניפחו אותו ועשו ממנו פיל, והיום ב''ה אכשורא דרא והבינו שכולי האי ואולי זה רק עכבר 🥴
מ''מ בהשגחה פרטית על זה יאות להליץ את הפס' בפרשה שלנו ויחי "בסודם אל תבוא נפשי" ואם צריך אז שגם "בקהלם אל תחד כבודי",
ועל ביתא ישראל יאות להליץ את הפס' גם בפרשה שלנו
"המלאך (הוא מרן מלכא רבינו עובדיה כמו שגילה לנו בהקדמה ליחו''ד ח''א ששמו עבדיה בלי ו' וכן עובדיה יוסף בן יעקב הם גימטריה 91 כמניין התשובות שם, ולנידו''ד הוא גם גימטריה מלאך) הגואל (האחרון של בני קהילתי)
אותי (ואת כל בני קהילתי)
מכל רע יברך את הנערים (ר''ת ניצוצות ממרן הרב עובדיה יוסף)
ויקרא בהם שמי (ואם שמו נקרא עלינו מי לא ירא מאיתנו?! 🤔😯)
ושם אבותי אברהם ויצחק וידגו לרוב בקרב הארץ".😍
 
איזה פיל ?? 🤔🤔
אחר המחילה כנראה צריך להיות פלפלן (עם כמה קבין של נייס) גדול כדי לרדת לסוף דעתכם,
עכ''פ אם אני מבין לרמזים שלכם, ושמא מיירי בקדושתם של ביתא ישראל שאני חרד להם, אז כנראה שהסיבה שלא מדברים על הפיל שבחדר...
משום שמעיקרא אולי וכולי האי, זה היה רק עכבר שניפחו אותו ועשו ממנו פיל, והיום ב''ה אכשורא דרא והבינו שכולי האי ואולי זה רק עכבר 🥴
מ''מ בהשגחה פרטית על זה יאות להליץ את הפס' בפרשה שלנו ויחי "בסודם אל תבוא נפשי" ואם צריך אז שגם "בקהלם אל תחד כבודי",
ועל ביתא ישראל יאות להליץ את הפס' גם בפרשה שלנו
"המלאך (הוא מרן מלכא רבינו עובדיה כמו שגילה לנו בהקדמה ליחו''ד ח''א ששמו עבדיה בלי ו' וכן עובדיה יוסף בן יעקב הם גימטריה 91 כמניין התשובות שם, ולנידו''ד הוא גם גימטריה מלאך) הגואל (האחרון של בני קהילתי)
אותי (ואת כל בני קהילתי)
מכל רע יברך את הנערים (ר''ת ניצוצות ממרן הרב עובדיה יוסף)
ויקרא בהם שמי (ואם שמו נקרא עלינו מי לא ירא מאיתנו?! 🤔😯)
ושם אבותי אברהם ויצחק וידגו לרוב בקרב הארץ".😍
נראה לי הרב @דן גור אריה רואה את האותיות ע"י ומיד מחפש גימטריא הקשורה למרן מלכא.
:love:😄😇
 
איזה פיל ?? 🤔🤔
אחר המחילה כנראה צריך להיות פלפלן (עם כמה קבין של נייס) גדול כדי לרדת לסוף דעתכם,
עכ''פ אם אני מבין לרמזים שלכם, ושמא מיירי בקדושתם של ביתא ישראל שאני חרד להם, אז כנראה שהסיבה שלא מדברים על הפיל שבחדר...
משום שמעיקרא אולי וכולי האי, זה היה רק עכבר שניפחו אותו ועשו ממנו פיל, והיום ב''ה אכשורא דרא והבינו שכולי האי ואולי זה רק עכבר 🥴
מ''מ בהשגחה פרטית על זה יאות להליץ את הפס' בפרשה שלנו ויחי "בסודם אל תבוא נפשי" ואם צריך אז שגם "בקהלם אל תחד כבודי",
ועל ביתא ישראל יאות להליץ את הפס' גם בפרשה שלנו
"המלאך (הוא מרן מלכא רבינו עובדיה כמו שגילה לנו בהקדמה ליחו''ד ח''א ששמו עבדיה בלי ו' וכן עובדיה יוסף בן יעקב הם גימטריה 91 כמניין התשובות שם, ולנידו''ד הוא גם גימטריה מלאך) הגואל (האחרון של בני קהילתי)
אותי (ואת כל בני קהילתי)
מכל רע יברך את הנערים (ר''ת ניצוצות ממרן הרב עובדיה יוסף)
ויקרא בהם שמי (ואם שמו נקרא עלינו מי לא ירא מאיתנו?! 🤔😯)
ושם אבותי אברהם ויצחק וידגו לרוב בקרב הארץ".😍
ווואווווווו
 
חזור
חלק עליון