• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

בני התורה האתיופים - מה יהיה עליהם?

איך באמת ההסתגלות בישיבות?
אדבר עם הרב פרץ מחר
ואעדכן בעז"ה
נכון לערש"ק שעברה סיפר שהיה אצל כולם, וב"ה הצוותים והרמ"ים נהנים מהם
ובקרב הבחורים התקבלו באהדה רבה (יותר מהצפוי....)

מיותר לציין שיש כאלו שקצת 'מעכלים' את זה,
אבל ב"ה הם ממש מיעוט...
 
זהו נימוק אליבא דמרן רבנו עובדיה אליבא דאמת תורתינו הקדושה שאין עליו תשובה , אך לשאר הרבנים שנחלקו איתו, באותה העת (וכן הנמשכים אחריהם בעת הזו כהחפרפרת הנ''ל) ס''ל לדחות את האמת הזו בשביל גיבובי חומרות כנ''ל שלא שערום אבותיכם משנים קדמוניות והקש ששבר את גב הגמל הוא הגזענות שלרוב סמויה ולפעמים אף גלויה. ולכן מרן רבנו עובדיה הבין שיתפסו להם צד הם וכל אשר להם ולא נפסיד את האיחוד משפחות עם אחינו בשרנו בגוף ובנפש קהילת ביתא ישראל ושום דמיונות של גיור לחומרא לא יפרידו בינהם (הן ליוחסין וכ''ש ליהדות).
ובדרך המלך הולכים כל שומעים לקחו והם הם חסידיו בפורום הזה (ומחוצה לה בכל שכבות העם) הע''י.
שאלתי למעלה את כבודו מנין הידיעה,
והצעתי שתקרא את הכתבות, ושם תראה שחור ע"ג לבן כי מדובר רק בכאלו שעברו גיו"ל...
ועל כך הזעקה שלי שכבודו מוציא לעז....
וכן ש"לא כל דבר אפשר להוציא ממנו כותרת, ובפרט נושא כזה רגיש..."
ראשית ניכר מכל הפעילות שלך שגם לך יש חלק ונחלה בכל הפעילות ההכרחית הזו שצועד לקראת מפנה הסטורי וחסר תקדים שנעשה בשילוב בני הקהילה בעולם הישיבות, אך דא עקא שכדבריך אכן ניכר בכל הראיונות הנ''ל שהם מציגים בהבלעה כזאת את העניין של הגיור כתנאי קבלה וא''כ יוצא שלכאו' לא הועילו חכמים בתקנתן, שלהוי ידוע ומפורסם שבני הקהילה קנאים ליהדותם וכנ''ל, ומה שהיה הוא שיהיה עד יבוא שילה , וכמו שהעיד הראש''ל רבנו יצחק יוסף שליט''א בשמיה דמרן רבנו עובדיה "שתימחק כל (מפלגת) ש''ס ולא תימחק הלכה אחת בתורה הקדושה שיוצאי אתיופיה יהודים גמורים'' דון מנה ואוקי באתרין שימחקו כל אותן הישיבות ולא תימחק אותה הלכה! ולא אלמן ישראל.
2.
באופן אישי אני יכול להגיד לך, אתה לא רוצה להתחתן עם בת העדה אל תתחתן. אבל לכל השאר אין נפקא מינה
ועוד שאחר המחילה אך מי שיעיין בראיונות הללו, וינסה להתחקות ולהבין על מה ולמה מעיקרא נידו את בני הקהילה מעולם הישיבות בפרט ובכלל גם משאר מוסדות החינוך החרדיים על פי רוב מעלייתם לארה''ק, אתה מוצא עצמך בשיקולים שריח לא נעים נודף מהם שרחוק מעולם האמת של תורתינו הקדושה וכמו שהרב אברג'יל מנתיבות פירסם בתקשורת קבל עם ועדה את חרפתם אולי ישובו מדרכם הרעה, עד כדי כך שאתה תוהה האם המקומות הללו הם המודל לחיקוי ביהדות. וכפי להדגיש הראש''ל רבנו יצחק יוסף שליט''א במענה בקובץ בית יוסף כנ''ל שאין ההפליה הזאת נוגעת לנידון ההלכתי (אלא גזענות לשמה).
אה למדת שאין לנו ח''ו להמעיט כלל ועיקר מהדין תורה האמיתי ופשוט ואכמ''ל כפסקו של מרן רבינו עובדיה על חזקת יהדותם של הקהילה חד וחלק! ואדרבה ויגבה ליבי בדרכי ה' מההיסטוריה המפוארת והיוחסין של מינימום 7 דורות אחורה שנאבקו בדם ליבם לשמר את הגחלת של קהילת ביתא ישראל בדמותה כצלמה מימי בית ראשון בטהרתה
ודיים של אותם ראשי ישיבות שבלאו הכי לא כ''כ החזיקו בלשון המעטה מפסקיו של מרן רבינו עובדיה, שכעת יעשו תשובה פנימית וירבו באהבת ישראל לשם ה' ותורתו שהם עמלים עליה בישיבות.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון