• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

מיחם שחיממו עליו רק באמצעות סיר

הסיר קיבל טעם מהחמץ והסיר נתן טעם בזיעה של המים והם נתנו טעם במכסה של המיחם
וכל זה קרה קודם הפסח

מנין לכבודו הרי בתוך המכסה הוא כבר נט בר נט ומה החילוק בין אוכל לכלי

עדיין לא הבנתי...
הקישור שכבודו ציין למעלה הוא מדבר בכה"ג שמכין החרוסת בערב הפסח ושלכך הוא נ"ט בר נ"ט דהתירא, כי קיי"ל חמץ התירא בלע.
אבל אם מכין החרוסת בפסח, אז הוי נ"ט בר נ"ט דאיסורא ! וודאי שאסור.
ואם כבר הכין אז יהיה תלוי בשישים כמו שכתב הרב @אבי רביבו שליט"א, - אבל אין זה מתיר לבשל לכתחילה כי אין מבטלים איסור לכתחילה, ופשוט.
 
גם המכסה שבלוע בו נט בר נט בר נט בלע את החמץ לפני הפסח בהיתרא . מה זה משנה אם זה החרוסת או הכלי?
כת"ר מתעקש.
אבל משנה שכרגע בפסח עצמו נפגש עם הבלוע בכלי.
והו"ה אם החרוסת היתה נפגשת עם הבלוע בכלי בפסח עצמו שהיה אסור !!!!- רק שמרן הראש"ל שליט"א דיבר כשהחרוסת נפגשת עם הבלוע בכלי בערב החג. וכמו שביארתי לעיל.
אשתדל בל"נ לא לענות שוב על נקודה זו... מחשש לקינטור
 
מחילה באמת שכוונתי ללימוד פשוט לא הבנתי דברי מעלתכם אני חושב שאני הייתי מספיק מובן שמנין לכת"ר לחלק בין הבלוע בכלי דהיינו במכסה לבלוע באכול דהיינו בחרוסת ועוד שגם המכסה בלע ע"י הזיעה שהיא עצמה נט בר נט

ושאלתי מורה הוראה והסכים איתי שהמכסה אין צריך הגעלה
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון