• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מיחם שחיממו עליו רק באמצעות סיר

הסיר קיבל טעם מהחמץ והסיר נתן טעם בזיעה של המים והם נתנו טעם במכסה של המיחם
וכל זה קרה קודם הפסח

מנין לכבודו הרי בתוך המכסה הוא כבר נט בר נט ומה החילוק בין אוכל לכלי

עדיין לא הבנתי...
הקישור שכבודו ציין למעלה הוא מדבר בכה"ג שמכין החרוסת בערב הפסח ושלכך הוא נ"ט בר נ"ט דהתירא, כי קיי"ל חמץ התירא בלע.
אבל אם מכין החרוסת בפסח, אז הוי נ"ט בר נ"ט דאיסורא ! וודאי שאסור.
ואם כבר הכין אז יהיה תלוי בשישים כמו שכתב הרב @אבי רביבו שליט"א, - אבל אין זה מתיר לבשל לכתחילה כי אין מבטלים איסור לכתחילה, ופשוט.
 
גם המכסה שבלוע בו נט בר נט בר נט בלע את החמץ לפני הפסח בהיתרא . מה זה משנה אם זה החרוסת או הכלי?
כת"ר מתעקש.
אבל משנה שכרגע בפסח עצמו נפגש עם הבלוע בכלי.
והו"ה אם החרוסת היתה נפגשת עם הבלוע בכלי בפסח עצמו שהיה אסור !!!!- רק שמרן הראש"ל שליט"א דיבר כשהחרוסת נפגשת עם הבלוע בכלי בערב החג. וכמו שביארתי לעיל.
אשתדל בל"נ לא לענות שוב על נקודה זו... מחשש לקינטור
 
מחילה באמת שכוונתי ללימוד פשוט לא הבנתי דברי מעלתכם אני חושב שאני הייתי מספיק מובן שמנין לכת"ר לחלק בין הבלוע בכלי דהיינו במכסה לבלוע באכול דהיינו בחרוסת ועוד שגם המכסה בלע ע"י הזיעה שהיא עצמה נט בר נט

ושאלתי מורה הוראה והסכים איתי שהמכסה אין צריך הגעלה
 
חזור
חלק עליון