• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

טבילה בליל שבועות

מחילה ממך ביקשתי את לשון האריז"ל, לא את פירושך בדבריו.
וז"ל האר"י הח"י ברכות שיש מן ענט"י עד סוף ברכות התורה כולן חייב האדם לסדרם ולברכם בכל יום אע"פ שלא נתחייב בהם לפי שכולם הם רמזים נפלאים אל אורות עליונים ואין לבולם אפי' אם האדם לא ישן בלילה או אם לא הסיר מצנפתו וכו' אע"פ שלא נתחייב בהם לפי שעל מנהגו ש"ע נתקנו חוץ מברכת שעשה לי כל צרכי ביום ט' באב ויום הכיפורים שאז כל העולם יחפי חוץ מברכת ענט"י ומברכת אשר יצר ששתי ברכות אלו אם לא נתחייב בהם אין לברך עליהם.
הרי כל הברכות שמנה האר"י הם על מנהגו של עולם חוץ ענט"י וא"י, וברכות התורה הם בכלל מנהגו של עולם.

עוד דבר על זה שצריך לברך ברכות השחר בחצות אין אר"י כזה... זו הבנת הרש"ש וזה שייך ע"פ היסוד של מנהגו של עולם.
 
חזור
חלק עליון