• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

יש ויש הלכה כיש בתרא

א.א

Well-known member
האם יש מי שמרחיב בכלל הנ"ל
יש לשדי חמד ח"ו מערכת הפוסקים יג טו
ושם הוא לא מכריע
האם יש בהרחבה ממרן זצ"ל או מבניו שהרחיבו היריעה
ראיתי שמציינים לספר יד סופר של הרב סופר ואינו תחת ידי חלק ב סימן ה הערה א
 
יישר כח
[אני חיפשתי כיש בתרא ולא יש אומרים ] [ומביא גם מהיביע אומר [ו ב חו"מ]
בכל אופן הם לא מתייחסים לקושיא
לכמה מקומות שמרן מביא יש אומרים ויש אומרים ומוסיף ונכון לחוש ויש ליזהר
דוגמא
שולחן ערוך אורח חיים הלכות קריאת שמע סימן ס
י"א שאין מצות צריכות כוונה, וי"א שצריכות כוונה לצאת בעשיית אותה מצוה, וכן הלכה.
למה לך להוסיף הרי הלכה כיש בתרא
 
יישר כח
[אני חיפשתי כיש בתרא ולא יש אומרים ] [ומביא גם מהיביע אומר [ו ב חו"מ]
בכל אופן הם לא מתייחסים לקושיא
לכמה מקומות שמרן מביא יש אומרים ויש אומרים ומוסיף ונכון לחוש ויש ליזהר
דוגמא
שולחן ערוך אורח חיים הלכות קריאת שמע סימן ס
י"א שאין מצות צריכות כוונה, וי"א שצריכות כוונה לצאת בעשיית אותה מצוה, וכן הלכה.
למה לך להוסיף הרי הלכה כיש בתרא
בהקדמה לספר הנ"ל בעמ' י"ב כתב:
1749724514013.png
 
יישר כח
מהיכן זה

לא הבנתי מה הכוונה לא לסמוך לכתחילה דא"צ כוונה למה שנסמוך הרי הלכה כיש בתרא
ואולי כוונתו בדיעבד [אך מה הכלל בכל יש אומרים סומכים על דעה קמא?
 
יש גם קושיא
מסימן קנט יב
סעיף יב

אם הקוף (פי' מין חיה סימיא"ה בלע"ז) נותן מים לידים, יש פוסלים ויש מכשירים, ונראים דבריהם (ומ"מ יש להחמיר).
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון