נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
אמנם הראשל"צ שליט"א שנמצא לידו דעתו ברורה נגד התכלתהרה"ר שליט"א בכותל עם פתיל תכלת
הצג קובץ מצורף 34615
אתה מקיים את כל פסקיו של הרה"ר הנ"ל?הרה"ר שליט"א בכותל עם פתיל תכלת
הצג קובץ מצורף 34615
איני פוסק כפסקיו.אתה מקיים את כל פסקיו של הרה"ר הנ"ל?
[אין בכוונתי כלל וכלל לפגוע בכבודו ומעלתו חלילה, אלא כוונתי שבענין זה איננו הולכים לאורו אלא לאור גדו"י שליט"א].
לא בהכרח שהוא לובשאיני פוסק כפסקיו.
ציינתי רק עובדה – שהוא צולם כשהוא לובש פתיל תכלת.
מפה כל אחד יפרש זאת כראות עיניו.
לא מסתבר כי הוא הגיע להתפלל שם תפילת שחרית והוא עם תפיליןלא בהכרח שהוא לובש
יכול להיות שהביאו לו טלית (בנקרה עם תכלת) לכבוד המעמד, כמו שהיה עם ר' דוד כהן
אמתאתה מקיים את כל פסקיו של הרה"ר הנ"ל?
[אין בכוונתי כלל וכלל לפגוע בכבודו ומעלתו חלילה, אלא כוונתי שבענין זה איננו הולכים לאורו אלא לאור גדו"י שליט"א].
אם כך אז בהחלט יתכן שהוא שם תכלתלא מסתבר כי הוא הגיע להתפלל שם תפילת שחרית והוא עם תפילין
לפי שהבנתי מחבר תושב נתניה, הרב קלמן בר תמיד מתפלל בטלית עם תכלת.יש גם תמונה של ר' דוד כהן עם תכלת ... התברר שפשוט כשהגיע לאיזה מקום הביאו לו טלית של תכלת ולבש אותה, ולא היתה טלית שלו (אולי בכוונה הביאו לו כדי לצלם, לך תדע ...)
אז יכול להיות שבאמת הוא סובר שצריך תכלת, אינני מכירו כלל, אני לא בקי בכל זה ...לפי שהבנתי מחבר תושב נתניה, הרב קלמן בר תמיד מתפלל בטלית עם תכלת.
בחיפוש באוצר החכמה מצאתי מאמר ישן שלו בקובץ "בלכתך בדרך", שמדבר על לבישת טלית עם ספק תכלת, האם חייבים או לא, מוכיח מדעת השו"ע והפמ"ג שלא סברו כמו הבית הלוי.
מה הראייה שחכם יעקב יוסף זצ''ל היה לובש תכלת בט''ק הרי הוא היה תמיד מחביא את הציציות בתוך בגדוגם לחכם יעקב יוסף זצוק"ל היה תכלת בט"ק.
פעם ראו אותו עם ציציות שיצאו קצת, כשהיה בביתו וכדו'.מה הראייה שחכם יעקב יוסף זצ''ל היה לובש תכלת בט''ק הרי הוא היה תמיד מחביא את הציציות בתוך בגדו
ומי אמר שהורה כך ברבים שכל כך סמכו על זה ויכול להיות שטעמו ונימוקו עימופעם ראו אותו עם ציציות שיצאו קצת, כשהיה בביתו וכדו'.
מי שמכיר את חכם יעקב יוסף זצ''ל יודע שכל רז לא אניס ליה ושימוש חכמים לא מש מידו גם מרן אביו זצ''ל וגם חכם בן ציון זצ''ל וגם מקובלים גדולים בדורות הקודמים הכירו את גאונתו בכל חלקי התורה ישר והפוך (וידוע שמרן מינה אותו להחליפו בשעוריו בגיל מאוד צעיר ואמר עליו מה שהוא יודע אני בגילו לא ידעתי) וגם חקר המון המון דברים ולכן זה מאוד מסקרן מה היית דעתו הברורה בזה שכך נהג בעצמולאחר מש"כ החה"ש הגרי"מ הלל בשו"ת וישב הים ח"ד סימן ג' על צד מחקר ההלכה בדעת חכמי האמת
ובגליון האוצר חלק קג (והובא ג"כ בקציר'ת האומ'ר בגליון רב ברכות חלק יב) הגר"י ישראל כהן שליט"א על צד החקר והמחקר
אין לנו לשנות מאומה ממה שנהגו כל גדולי ישראל הלכה למעשה כהגר"ע יוסף כהגרב"ץ אבא שאול כהראש"ל רמ"א
וכל מי ששם תכלת בבגדו הרי הוא מוציא לעז על אבותיו ורבותיו
בברכת כתיבה טובה!
נ.ב. בקשתי שטוחה לפני החכמים, כל מי שלא זכה ללמוד וקרא ולשלש את הנ"ל, יסתום הפתח וטוב לו, וטובה לו השתיקה,