ע"ה ס"ט
Well-known member
כתבתי אחרת? כתבת שלא "כתב", וכידוע ההבדל הגדול בין תשובה בע"פ לתשובה בכתב. (ובפרט שנימוקו הוא לשון הרשב"א להסביר למה צריך מזונות, ולא להיפך).אולם להכחיש את החי לא ניתן. מרן זיע"א בקולו הברור אומר בהסרטה שנפוצה לברך שהכל, ואגב כך גם מעידים בני ביתו. וכן אמר לי פא"פ הגאון הרב גד יזדי שליט"א.
הוא אשר כתבתי. את מה הכחשתי?מרן שליט"א בספרו החדש שיצא אתמול, דן בזה, הן אמת שמראה פנים גם לסוברים שברכתו מזונות, אולם מ"מ דעתו כדעת אביו שמברך שהכל, וגם נימק זאת בהלכה בטו"ט. עוד האי'ר ואומר, שהגם שבהלכה על השניצל מרן הראה פנים לסוברים שברכתו מזונות, מ"מ בשאר חלקי הספר שמרן שליט"א דיבר בענייני הלכה אחרים ואגב זה הסתעף לשניצל, שם כתב מפורש שברכתו שהכל. ז"א כיום דעתו לברך ע"ז שהכל אלא שמראה פנים לסוברים לברך מזונות.