• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

תשובה בענין ברכת השניצל

היכן מרן זיע"א כתב?
מרן שליט"א ביאר הדק היטב בהערתו בילקו"י שברכת השניצל מזונות, ודחה את כל טעמי הסוברים לברך שהכל, אלא שכתב ליישב את דעת אביו מרן זיע"א דס"ל דסברא שהובאה משם החזו"א (ולקושטא גם בשמועה זו יש פקפוקים גדולים).
ידידינו היקר והאהוב מאוד הרה"ג שליט"א.
אמת שכת"ר כתב בזה תשובה נפלאה, עברתי עליה, וכתב בטו"ט ודעת. והעלה לברך מזונות.
אולם להכחיש את החי לא ניתן. מרן זיע"א בקולו הברור אומר בהסרטה שנפוצה לברך שהכל, ואגב כך גם מעידים בני ביתו. וכן אמר לי פא"פ הגאון הרב גד יזדי שליט"א.
מרן שליט"א בספרו החדש שיצא אתמול, דן בזה, הן אמת שמראה פנים גם לסוברים שברכתו מזונות, אולם מ"מ דעתו כדעת אביו שמברך שהכל, וגם נימק זאת בהלכה בטו"ט. עוד האי'ר ואומר, שהגם שבהלכה על השניצל מרן הראה פנים לסוברים שברכתו מזונות, מ"מ בשאר חלקי הספר שמרן שליט"א דיבר בענייני הלכה אחרים ואגב זה הסתעף לשניצל, שם כתב מפורש שברכתו שהכל. ז"א כיום דעתו לברך ע"ז שהכל אלא שמראה פנים לסוברים לברך מזונות.
ברשותך איני דן עמך בגוף הסוגיא, כי כבר דברו בזה בפורום הרבה. ועוד חזון למועד.
 
מרן זיע"א ומרן שליט"א ועוד גדולים כת' לברך שהכל אתה לא יכול לכת'

חזור בך!
אין לי מה לחזור בי תבין דבר פשוט מזונות שבא לתת טעם אפילו הוא טפל או משמש את העיקר לעולם קובע ברכה
זה שוע מפורש
ואין חילוק אם זה ציפוי או לא ציפוי זה מזונות שנותן טעם
 
אולם להכחיש את החי לא ניתן. מרן זיע"א בקולו הברור אומר בהסרטה שנפוצה לברך שהכל, ואגב כך גם מעידים בני ביתו. וכן אמר לי פא"פ הגאון הרב גד יזדי שליט"א.
כתבתי אחרת? כתבת שלא "כתב", וכידוע ההבדל הגדול בין תשובה בע"פ לתשובה בכתב. (ובפרט שנימוקו הוא לשון הרשב"א להסביר למה צריך מזונות, ולא להיפך).
מרן שליט"א בספרו החדש שיצא אתמול, דן בזה, הן אמת שמראה פנים גם לסוברים שברכתו מזונות, אולם מ"מ דעתו כדעת אביו שמברך שהכל, וגם נימק זאת בהלכה בטו"ט. עוד האי'ר ואומר, שהגם שבהלכה על השניצל מרן הראה פנים לסוברים שברכתו מזונות, מ"מ בשאר חלקי הספר שמרן שליט"א דיבר בענייני הלכה אחרים ואגב זה הסתעף לשניצל, שם כתב מפורש שברכתו שהכל. ז"א כיום דעתו לברך ע"ז שהכל אלא שמראה פנים לסוברים לברך מזונות.
הוא אשר כתבתי. את מה הכחשתי?
 
חזור
חלק עליון