סיימת את חלק א'?מתי ייצא כבר ילקוט יוסף חלקים נוספים?
סיימת את חלק א'?מתי ייצא כבר ילקוט יוסף חלקים נוספים?
סיימת את חלק א'?
אתה לבינתיים תסיים את הכל בעיון. ומרן שליטא לבינתיים יכין לנו סולת נקייה לעוד כרך.כל חלק הוא נושאים אחרים, ומה העניין זה לזה?
סיימת את כל חלקי הילקו"י חוץ מברכות החדש?סיימת את חלק א'?
דיברתם על ברכות נכון? אז תסיים בעיון הכל. ואז תקבל את ההמשך...סיימת את כל חלקי הילקו"י חוץ מברכות החדש?
כן כל זה נכתב לעיל, השאלה למה במסקנה של המכתב נפסק אחרת מהחזון עובדיה, לפי החזו"ע די בתנאי אחד כגון שיהיה שישית מהמין דגן מטעם הס"ס הנ"ל, ואם כן למה במסקנה כתב לברר בבדצים אפ יש כזית מין דגן.מסקנת החזו"ע היא פשוטה וכמו שהבינו כאן החו"ר, דכל שיש כזית דגן בתערובת והוא 1/6 מהתערובת סגי באכילת כזית מהתערובת ואין צריך לאכול כזית מהדגן דווקא, אך מה שהוסיף מרן הראש"ל שליט"א במסקנא בעלון אור השבת, נראה כוונתו שמלבד שצריך שהדגן יהיה שישית מהתערובת גם צריך שיהיה כזית דגן בתערובות (כפשטות לשון מרן השו"ע סעי' ט) אבל אין צריך לאכול כזית דגן בפועל [לדוג' עיסה ששוקלת 120 ג' הרי ששישית זה 20 גרם, בכה"ג לא סגי שיהיה רק 20 ג' דגן כיוון שאי"ז כזית, וכדי להחשיב את כל התערובת לדגן בעינן שיהיה כזית דגן מתוך ג' ביצים] וכ"כ בהלכה ברורה תנאי זה יעווי"ש
זה לא נכון! צריך שיהיה כזית בכדי אכילת פרס שזה אומר שצריך שיהיה כזית ושהוא יהיה שישית, ולכן בעוגה שהיא 50 גרם נכון שכבר ב15 גר' דגן יש לך שישית אבל זה לא כזית דגן!כן כל זה נכתב לעיל, השאלה למה במסקנה של המכתב נפסק אחרת מהחזון עובדיה, לפי החזו"ע די בתנאי אחד כגון שיהיה שישית מהמין דגן מטעם הס"ס הנ"ל, ואם כן למה במסקנה כתב לברר בבדצים אפ יש כזית מין דגן.
כבודו חוזר על אותם הדברים, זה ידוע וזה עצם הקושיה! יש בזה שלוש שיטות ברבותינו האחרונים והחזון עובדיה מספק ספיקא כותב שדי אם יש בתערובת כזית בכדי אכילת פרס שזה בעצם שישית מהתערובת בכללותה' ובנוסף שיאכל כזית ממה? כזית מכל התערובת! מספק ספיקא שמא הלכה כהמג"א והמטה יהודה ושמא הלכה כהגינת ורדים ודעימיה, עיין על אתר.זה לא נכון! צריך שיהיה כזית בכדי אכילת פרס שזה אומר שצריך שיהיה כזית ושהוא יהיה שישית, ולכן בעוגה שהיא 50 גרם נכון שכבר ב15 גר' דגן יש לך שישית אבל זה לא כזית דגן!
מחילה מכב', לא אמרתי שצריך לאכול כזית דגן בפועל אלא שיהיה כזית דגן בתערובת וזה לא שייך לפסק החזו"ע שסגי באכילת כזית מהתערובת עיין היטב בסוגיא ותראה שכך הם הדברים. יותר מזה אין מה להוסיף.ברכה והצלחהכבודו חוזר על אותם הדברים, זה ידוע וזה עצם הקושיה! יש בזה שלוש שיטות ברבותינו האחרונים והחזון עובדיה מספק ספיקא כותב שדי אם יש בתערובת כזית בכדי אכילת פרס שזה בעצם שישית מהתערובת בכללותה' ובנוסף שיאכל כזית ממה? כזית מכל התערובת! מספק ספיקא שמא הלכה כהמג"א והמטה יהודה ושמא הלכה כהגינת ורדים ודעימיה, עיין על אתר.
ובמסקנה כתב לבדוק אם יש כזית מהמין דגן! דלא כהחזו"ע שדי בתערובת.
דרך אגב וזו סוגייה מאוד מורכבת לא הייתי סתם מגיב אם לא עסקתי בזה.
מקווה שאין כוונתך לזלזל במרן שליטאוכשעסקנו בסוגיא גם הבנו בעניותינו שהדברים במכתב שכתב מרן שליט"א אינם "חותכים", כן נראה פשוט.
ח"ו, כבר נתבאר בכמה מקומות בפורום, שמכל התשובה של מרן שליט"א מבואר דס"ל שעיקר הדין הסוגיא לברך מזונות, אלא שנסמך על סברא שהובאה בשם החזו"א בכדי ליישב את הוראת אביו מרן זיע"א.מקווה שאין כוונתך לזלזל במרן שליטא
זו לשון שנראה קצת זלזול אבל בהבהרת הדברים שפיר דמיח"ו, כבר נתבאר בכמה מקומות בפורום, שמכל התשובה של מרן שליט"א מבואר דס"ל שעיקר הדין הסוגיא לברך מזונות, אלא שנסמך על סברא שהובאה בשם החזו"א בכדי ליישב את הוראת אביו מרן זיע"א.
תודה על האישור. עכשיו אפשר לישון בשקט.זו לשון שנראה קצת זלזול אבל בהבהרת הדברים שפיר דמי
טוב עין הוא יבורך....מקווה שאין כוונתך לזלזל במרן שליטא
וכך היה המנהג פשוט אצל הספרדים לברך שהכל.יישר כוח גדול
רק אעלה את תשובתו של מרן שליט"א בעניין, שהורה לברך שהכל (ולא התייחסת לכלל החילוקים שהביא)