• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

תשובה בענין ברכת השניצל

ואולי יש להוסיף שאין כ"כ נפק"מ ועם עדויות לא תמיד "הולכים למכולת" כי תמיד יש מי שיטען שאין לנו אלא מה שכתוב.
ואם יש עוד מה להוסיף אז אפשר להוסיף.
ולי אין עוד מה להוסיף, אא"כ כבודו רוצה להוסיף.
חכם.
הסרטה בקולו של מרן. זה לא עדות אלא הוא בעצמו
מש"כ לדבי העדויות כי כת"ר כתב על עדות מהחכם דוד, וע"ז אמרתי שיש עדויות רבות נגד.
 
נכון הוא לא דיבר איתו על במבה. הוא דיבר איתו על חטיף תירס מנופח, קרי- במבה.
איפה ראית את המילים האלו?!
"חטיפי תירס" - כן. (דוריטוס, צ'יטוס וכד' הם נקראים חטיפי תירס. אגב, גם בעולם, לבמבה קוראים חטיף בוטנים).
עכ"פ, לא כאן המקום לדון בזה. יש מקומות אחרים בפורום שהדבר נידון. ואגב, אין טענה כזו. יש טענה שצריך לברך על במבה שהכל, אבל אין טענה שמרן זצ"ל עצמו הודה לזה. זה נאמר במפורש ונכתב במפורש ואין מי שמכחיש. וכאמור, נא לא לדון בזה כאן, שכאן מקום ברכת השניצל (שגם זה נידון בהרחבה בכמה מקומות, כפי שהבאתי לעיל).
 
איפה ראית את המילים האלו?!
"חטיפי תירס" - כן. (דוריטוס, צ'יטוס וכד' הם נקראים חטיפי תירס. אגב, גם בעולם, לבמבה קוראים חטיף בוטנים).
עכ"פ, לא כאן המקום לדון בזה. יש מקומות אחרים בפורום שהדבר נידון. ואגב, אין טענה כזו. יש טענה שצריך לברך על במבה שהכל, אבל אין טענה שמרן זצ"ל עצמו הודה לזה. זה נאמר במפורש ונכתב במפורש ואין מי שמכחיש. וכאמור, נא לא לדון בזה כאן, שכאן מקום ברכת השניצל (שגם זה נידון בהרחבה בכמה מקומות, כפי שהבאתי לעיל).
הבמבה בזמן שכל הנידון הזה נערך, הייתה עשויה מתירס שמרחו עליו חמאת בוטנים. נכון שלא דיבר איתו על כך ספיציפית אבל מבחינה הלכתית אין שום הפרש בין הסוגים, כל אחד מהפוסקים לפי סברתו. ובאמת האידנא שההרכב של הבמבה השתנה וכיום היא עשויה מ53% בוטנים טחונים, ע"פ רב' סעיף ז' (במידה ויש טעם לבוטנים אלו, וזה לא קמח גמור כדאיתא בסימן רח' סעיף ה' שברכתו שהכל) לכו"ע ברכתה צריכה להיות אדמה, גם לפי הרב דוד שליט"א. וכן שמעתי מהרב בוטבול שהיום, גם לסוברים שברכת הבמבה "שהכל", כיון שההרכב השתנה ברכתה ודאי "אדמה".
 
הבמבה בזמן שכל הנידון הזה נערך, הייתה עשויה מתירס שמרחו עליו חמאת בוטנים. נכון שלא דיבר איתו על כך ספיציפית אבל מבחינה הלכתית אין שום הפרש בין הסוגים, כל אחד מהפוסקים לפי סברתו. ובאמת האידנא שההרכב של הבמבה השתנה וכיום היא עשויה מ53% בוטנים טחונים, ע"פ רב' סעיף ז' (במידה ויש טעם לבוטנים אלו, וזה לא קמח גמור כדאיתא בסימן רח' סעיף ה' שברכתו שהכל) לכו"ע ברכתה צריכה להיות אדמה, גם לפי הרב דוד שליט"א. וכן שמעתי מהרב בוטבול שהיום, גם לסוברים שברכת הבמבה "שהכל", כיון שההרכב השתנה ברכתה ודאי "אדמה".
אה"נ. כאמור, כאן לא המקום לדון על במבה שכבר נידון הרבה במקומות אחרים.
בדרך אגב רק הוזכר שלהגיד שיש 'עדויות' סותרות על שניצל כמו על במבה זה לא נכון, כי על במבה א"א לומר שיש עדויות סותרות.
מי שרוצה להמשיך ולדון בעניין הבמבה יכול לחפש את הנושא המתאים לכך כאן.
 
חזור
חלק עליון