• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

תשובה בענין ברכת השניצל

מסקנת החזו"ע היא פשוטה וכמו שהבינו כאן החו"ר, דכל שיש כזית דגן בתערובת והוא 1/6 מהתערובת סגי באכילת כזית מהתערובת ואין צריך לאכול כזית מהדגן דווקא, אך מה שהוסיף מרן הראש"ל שליט"א במסקנא בעלון אור השבת, נראה כוונתו שמלבד שצריך שהדגן יהיה שישית מהתערובת גם צריך שיהיה כזית דגן בתערובות (כפשטות לשון מרן השו"ע סעי' ט) אבל אין צריך לאכול כזית דגן בפועל [לדוג' עיסה ששוקלת 120 ג' הרי ששישית זה 20 גרם, בכה"ג לא סגי שיהיה רק 20 ג' דגן כיוון שאי"ז כזית, וכדי להחשיב את כל התערובת לדגן בעינן שיהיה כזית דגן מתוך ג' ביצים] וכ"כ בהלכה ברורה תנאי זה יעווי"ש
כן כל זה נכתב לעיל, השאלה למה במסקנה של המכתב נפסק אחרת מהחזון עובדיה, לפי החזו"ע די בתנאי אחד כגון שיהיה שישית מהמין דגן מטעם הס"ס הנ"ל, ואם כן למה במסקנה כתב לברר בבדצים אפ יש כזית מין דגן.
 
כן כל זה נכתב לעיל, השאלה למה במסקנה של המכתב נפסק אחרת מהחזון עובדיה, לפי החזו"ע די בתנאי אחד כגון שיהיה שישית מהמין דגן מטעם הס"ס הנ"ל, ואם כן למה במסקנה כתב לברר בבדצים אפ יש כזית מין דגן.
זה לא נכון! צריך שיהיה כזית בכדי אכילת פרס שזה אומר שצריך שיהיה כזית ושהוא יהיה שישית, ולכן בעוגה שהיא 50 גרם נכון שכבר ב15 גר' דגן יש לך שישית אבל זה לא כזית דגן!
 
זה לא נכון! צריך שיהיה כזית בכדי אכילת פרס שזה אומר שצריך שיהיה כזית ושהוא יהיה שישית, ולכן בעוגה שהיא 50 גרם נכון שכבר ב15 גר' דגן יש לך שישית אבל זה לא כזית דגן!
כבודו חוזר על אותם הדברים, זה ידוע וזה עצם הקושיה! יש בזה שלוש שיטות ברבותינו האחרונים והחזון עובדיה מספק ספיקא כותב שדי אם יש בתערובת כזית בכדי אכילת פרס שזה בעצם שישית מהתערובת בכללותה' ובנוסף שיאכל כזית ממה? כזית מכל התערובת! מספק ספיקא שמא הלכה כהמג"א והמטה יהודה ושמא הלכה כהגינת ורדים ודעימיה, עיין על אתר.
ובמסקנה כתב לבדוק אם יש כזית מהמין דגן! דלא כהחזו"ע שדי בתערובת.
דרך אגב וזו סוגייה מאוד מורכבת לא הייתי סתם מגיב אם לא עסקתי בזה.
 
כבודו חוזר על אותם הדברים, זה ידוע וזה עצם הקושיה! יש בזה שלוש שיטות ברבותינו האחרונים והחזון עובדיה מספק ספיקא כותב שדי אם יש בתערובת כזית בכדי אכילת פרס שזה בעצם שישית מהתערובת בכללותה' ובנוסף שיאכל כזית ממה? כזית מכל התערובת! מספק ספיקא שמא הלכה כהמג"א והמטה יהודה ושמא הלכה כהגינת ורדים ודעימיה, עיין על אתר.
ובמסקנה כתב לבדוק אם יש כזית מהמין דגן! דלא כהחזו"ע שדי בתערובת.
דרך אגב וזו סוגייה מאוד מורכבת לא הייתי סתם מגיב אם לא עסקתי בזה.
מחילה מכב', לא אמרתי שצריך לאכול כזית דגן בפועל אלא שיהיה כזית דגן בתערובת וזה לא שייך לפסק החזו"ע שסגי באכילת כזית מהתערובת עיין היטב בסוגיא ותראה שכך הם הדברים. יותר מזה אין מה להוסיף.ברכה והצלחה
 
מקווה שאין כוונתך לזלזל במרן שליטא
ח"ו, כבר נתבאר בכמה מקומות בפורום, שמכל התשובה של מרן שליט"א מבואר דס"ל שעיקר הדין הסוגיא לברך מזונות, אלא שנסמך על סברא שהובאה בשם החזו"א בכדי ליישב את הוראת אביו מרן זיע"א.
 
ח"ו, כבר נתבאר בכמה מקומות בפורום, שמכל התשובה של מרן שליט"א מבואר דס"ל שעיקר הדין הסוגיא לברך מזונות, אלא שנסמך על סברא שהובאה בשם החזו"א בכדי ליישב את הוראת אביו מרן זיע"א.
זו לשון שנראה קצת זלזול אבל בהבהרת הדברים שפיר דמי
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון