Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature may not be available in some browsers.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
לקראת יום השנה ה12 של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א "המרכז למורשת מרן" יוצא במספר קמפיינים להגדיל את הפעילות השוטפת בע"ה, ולהרחיב את מעגל הלומדים בתורתו. לצורך כך נשמח שתכתבו לנו את צורת הראיה שלכם לפעילות, כיצד היא משפיעה עליכם, ובמה זה בא לידי ביטוי... בזכותכם עוד המונים יכולים להצטרף! >> לחצו כאן וענו על השאלון 👈
זכרו את דברי מרן: אין למעלה ממזכי הרבים!
האם אשה שרוצה לתת מתנה לבעלה בשבת צריכה להקנות את המתנה מערב שבת לבעלה כמו סתם נתינת מתנה, או שמכיון ש"כל מה ש"מה שקנתה אשה קנה בעלה" זה ממילא קנוי גם לו ולא שייך ולא צריך לעשות מעשה קנין?
לכשתימצי לומר ששלום בית הרי הוא מצווה, ונתינת מתנה מהבעל לאשה הרי שנכלל בגדר שלום בית, אי"צ להקנות כלל מער"ש. ראה יחו"ד (ח"ג סי' כא) וחזו"ע (ח"ו הלכות עשיית חפציו בשבת ה"י) שאסר לתת מתנה בשבת אם לא לצורך מצווה.
האם אשה שרוצה לתת מתנה לבעלה בשבת צריכה להקנות את המתנה מערב שבת לבעלה כמו סתם נתינת מתנה, או שמכיון ש"כל מה ש"מה שקנתה אשה קנה בעלה" זה ממילא קנוי גם לו ולא שייך ולא צריך לעשות מעשה קנין?
במשנה עירובין פרק ז' משנה ו' כתוב: "כיצד משתתפין במבוי? מניח את החבית ואומר: הרי זו לכל בני מבוי. ומזכה להן על ידי בנו ובתו הגדולים ועל ידי עבדו ושפחתו העברים ועל ידי אשתו, אבל אינו מזכה לא על ידי בנו ובתו הקטנים ולא על ידי עבדו ושפחתו הכנענים, מפני שידן כידו".