חידה: איך יתכן ודפנות הסוכה אסורים בהנאה לכו"ע

בסוכה (ט.) איתא: "מנין לעצי סוכה שאסורים של שבעה, תלמוד לומר חג הסוכות שבעת ימים לה'",

וכתב ברא"ש (שם סימן י"ג): והא דאסירי עצי סוכה, היינו דוקא הסכך, אבל עצי הדפנות מישרי שרי.

והוא דלא כהרמב"ם שכתב (בפ"ו מהלכות סוכה הט"ו) בין עצי הדפנות בין עצי הסכך אסורים [ויעוין בביאור הלכה (סימן תרל"ח ס"א ד"ה בין)].

ברצוני לחוד, מתי קורה שגם לדעת הרא"ש דפנות הסכך יהיו אסורים מהתורה ?
 
בסוכה (ט.) איתא: "מנין לעצי סוכה שאסורים של שבעה, תלמוד לומר חג הסוכות שבעת ימים לה'",

וכתב ברא"ש (שם סימן י"ג): והא דאסירי עצי סוכה, היינו דוקא הסכך, אבל עצי הדפנות מישרי שרי.

והוא דלא כהרמב"ם שכתב (בפ"ו מהלכות סוכה הט"ו) בין עצי הדפנות בין עצי הסכך אסורים [ויעוין בביאור הלכה (סימן תרל"ח ס"א ד"ה בין)].

ברצוני לחוד, מתי קורה שגם לדעת הרא"ש דפנות הסכך יהיו אסורים מהתורה ?
אולי בעושה סוכתו כמין צריף לחכמים עיין יט:
 
חזור
חלק עליון