צאלח מנצור
Well-known member
דקה 39 לא מדוייק מה שכתבתן
אי''ז סתירה להנ''לשאל את הרב - תשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א
שאלה - 161591
לכבוד הרב
בגיטין נז כתוב כל המלעיג על דברי חכמים נידון בצואה רותחת. האם זה כפשוטו? אם כן איך זה לפי הדעות שאין גוף בעולם הבא? , (כותב בשם חבר שהסתקרן )
תשובה
סליחה, אש של גהינם זה כמו בעולם הזה? גהינם של שלג? ועוד ועוד השם יצילנו. אלא זה תיאור של סוג צער חרפה ובזיון כמו בעולמינו ויותר קשה ממנו השם ישמור.
ומורנו הגאון החתם סופר ז"ל בדרשותיו ביאר את דברי הגמרא גיטין נ"ז, א. שכמו שבכל מאכל ישנו פסולת וצואה, כן בכל חכמה יש פסולת טבעית, אבל דברי תורה אין בהם שום פסולת ועיקש, ואלו ואלו דברי אלקים חיים. והמלעיג על דברי חכמים חושב שיש בהם פסולת, לכן מדה כנגד מדה נדון בצואה. וכיון דדברי חכמים כגחלי אש, לכן נדון בצואה "רותחת".
ויש בזה עוד ביאורי המהר"ל ז"ל בכמה מספריו, שכשם שהצואה היא הדבר הכי מאוס מהאדם כך מדריגתו שם, כי החכמים דבריהם ודעתם גבוהה מאוד ונבדלת מאתנו.
בע''ה ב''ה.השבוע פורסם קטע מבהיל על הרעיון מהשיעור של בנו ח"ר מאיר במוסאיוף שר' שלום טבל במקוה עם צו' רותחת שמא ח"ו נתחייב בכך בעוה"ב.
שבע ברכות של הבן של ר' בניהו שמואלי ר' אברהם שמואלי לפני שנתיים.בע''ה ב''ה.
תמונה יפה מאוד מאיפה זה.
בע''ה ב''ה.באגב יש תמונה של הרב שליט"א עם תמונה של ר' שלום + 2 נרות משמן ופשוט בוכה.
מה עם בל תשקצו?בע''ה ב''ה.
דקה 40 בדיוק עד דקה 41 עכשיו שמעתי הרב אמר שהרב טבל במקווה חם שמישהו עשה בו צרכיו שמא הרב נתחייב בזה ח''ו.
בע''ה ב''ה.מה עם בל תשקצו?
לכאורה המעשה הזה תמוה
יש לזה מקור בספרים?
נראה לי שבדבר כזה זה לא רוב זה "כל" ...בל תשקצו זה גם לא לעשות דבר שרוב בנ"א נגעלים ממנו, אאכ נאמר שלא אזלינן בתר רוב בנ"א ויש בזה אריכות באחרונין.
כתוב בגמרא שהשותה מקרנא דאומנא עובר משום בל תשקצו וצריך עיונין במה עלו ונסתפקו באחרונין.בל תשקצו זה גם לא לעשות דבר שרוב בנ"א נגעלים ממנו, אאכ נאמר שלא אזלינן בתר רוב בנ"א ויש בזה אריכות באחרונין.
הוצאת ש"ר.בלאו הכי בהרבה מקוואות אולי אסור לטבול מדין זה.
מה קשור הוצאת ש"ר?הוצאת ש"ר.
עיני ראו ולא זר, ואם אכתוב מה ראיתי והרגשתי והרחתי תיכשלו כולכם בבל תשקצוהוצאת ש"ר.