• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אבקת אפיה חמץ??

זה זמן רב שמדברים בעניין האבקת אפיה והדברים ארוכים - הדבר שהסעיר את האוסרים הוא שהאבקת אפיה שבאה במגע עם הבצק - שלושים אחוז ממנה נהפך למים ממש, זהו תהליך כימי של האבקה הזאת. וכבר האריכו בדברים הללו הרבה - וכן זוהי טענתם העיקרית של האוסרים את הפפושדו...

והנה מצאתי דבר מה שלא שמו לב אליו כלל (ממה שראיתי בדברי האוסרים) הנה האוסרים הביאו כל מיני דוקטורים ופרופסורים למיניהם להסביר אך חלק מהאבקה הנ''ל נהפך למים .... וכמ''כ באריכות הרב עידו אלבא ועוד - ומאחר ויש כאן מים כל הדיון משתנה ממש. אבל הוקשה לי הדבר, שהרי האבקה בתחילתה הינה אבקה ולא מים, ורק במגע עם הבצק נהפך חלק ממנה למים - וחפצתי לחקור האם מים שכאלה הינם מים לכל דבר או לאו - כגון מים מזוקקים האם הם מחמיצים או לאו.

ובקשתי מחברי שיבדוק לי ע''י הבינה מלאכותית האם מים מזוקקים מחמיצים או לא - והושב לו שמים מזוקקים לא מחמיצים כלל וכלל - ואח''כ שאל האם האבקת אפיה שחלק ממנה נהפך למים אלו מים מזוקקים והושב לו שהמים האלו אכן יהיו מצד זה מזוקקים - ולכן נפל היסוד הזה לחלוטין
 
ובקשתי מחברי שיבדוק לי ע''י הבינה מלאכותית האם מים מזוקקים מחמיצים או לא - והושב לו שמים מזוקקים לא מחמיצים כלל וכלל - ואח''כ שאל האם האבקת אפיה שחלק ממנה נהפך למים אלו מים מזוקקים והושב לו שהמים האלו אכן יהיו מצד זה מזוקקים - ולכן נפל היסוד הזה לחלוטין
מה המקור לכך? צריך מקור כי כידוע לפעמים הבינה מלאכותית כותבת שגיאות
 
גם מים רגילים לא מחמיצים, אלא שיש לנו מסורת שזה כן מחמיץ על אף המציאות.
לכן גם מים מזוקקים אין לנו להמציא שמותר.
והיתרים כאלו צריך מאד מאד להזהר בהם.
 
ובקשתי מחברי שיבדוק לי ע''י הבינה מלאכותית האם מים מזוקקים מחמיצים או לא
אני שאלתי בבינה מלאכותית בעניין נ"ט בר נ"ט והשיב לי שטויות שאפילו א"א לעשות מזה מיץ עגבניות
העניין הוא כזה- בינה מלאכותית זה מה שמזינים אותו הוא אומר, אם פלוני הזין א' הוא יענה על הנושא א', ואם אחר יזין אותו ב' אותו רובוט ישיב ב'
ולכן בענייני הלכה תלוי מה הזינו ומי הזין ומה רמת המזין [והמאזין]
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון