ב"ה
שלום וברכה,
מרן זצ"ל הביא שם (בחזו"ע תרו"מ עמ' קל) דברי הרב מנחת שלמה בצירוף דברי הרב נודע ביהודה, והמעיין במקור הדברים במנחת שלמה יראה שלכאורה דבריו לגבי טבל הבלוע בכלי, אינם שייכים לפירות שבישל בכלי לאחר זמן הביעור, שהרי שם כל עיקר טעמו מחמת שאין הטבל "איסור" כדי שנגזור בו אינו בן יומו אטו בן יומו, אלא שהוא "צריך הפרשה", ולכן כשהוא בן יומו מותר לבשל בו, רק שיפריש אח"כ, וכשאינו בן יומו יבשל בו, וכיון שנפסל מאכילה שוב לא יתחייב בהפרשה. משא"כ בפירות שחל עליהם "איסור", אפילו שהוא איסור דרבנן לא מהני, ע"ש.
אולם הטעם השני שצירף דברי הנודע ביהודה דבאיסור דרבנן לא גזרו אטו בן יומו, דהו"ל גזירה לגזירה, לכאורה זה מועיל אף בפירות לאחר זמן ביעור, ולכן נראה שבשעת הדחק שקשה להגעיל, יוכל לבינתיים להסתמך בזה על הגאון נודע ביהודה, ובהזדמנות הראשונה שיתאפשר, יכשיר את הכלים כדת.
בברכה רבה