הלא המה:הרב @בנימין לוריא איך אני יכול לסמן את 3 העונים נכונה?
גידולי מים
מלפפון טעים יותר חי וממילא שבישל אותו צריך לברך שהכל.
מלפפון שאפשר לאוכלו בשעת הדחק ברכתו שהכל.
כשאוכל טפל לפני העיקר, פסק הרמ"א בסימן ריב שמברך על הטפל שהכל
כתב הרמ"א שם: "אבל אם אוכל הטפל תחלה כגון שרוצה לשתות ורוצה לאכול תחלה כדי שלא ישתה אליבא ריקנא או שאוכל גרעיני גודגדניות למתק השתיה מברך על האוכל תחלה אף על פי שהוא טפל לשתיה ואינו מברך עליו רק שהכל הואיל והוא טפל לדבר אחר"
אם אכן זו כוונתך, דייקת במה שכתב "רמ"א" ולא "פסיקת האשכנזים" מכיוון שהמשנ"ב כותב להיזהר לא לעשות כך שם, ובביאור הלכה מביא שהרבה חלקו על דינו זה של הרמ"א.
כמו כן יש מחלוקת אחרונים מתי בכה"ג גם לרמ"א מברכים שהכל על הטפל, האם דווקא שברכת העיקר היא...
גידולי מיםיש 4 דוגמאות לפחות.
מקורות?גידולי מים
בתוך מרק ואינו ניכר
מילא את המלפפון בבשר.
מלפפון טעים יותר חי וממילא שבישל אותו צריך לברך שהכל.
ילקוט יוסף, ח''ג דיני ברהמ''ז וברכות עמוד תכח]גידולי מים
שם עמ' תמג. הליכו''ע ב' עמ' צזמלפפון טעים יותר חי וממילא שבישל אותו צריך לברך שהכל.
ילקוט יוסף על הלכות ברכות, מהדורת תשס''ד, עמוד תשמגמילא את המלפפון בבשר.
ילקוט יוסף, הלכות ברכות, עמוד תמד, ועמוד תשמדבתוך מרק ואינו ניכר
השאלה זה על מלפפון בפנ"ע.גידולי מים
בתוך מרק ואינו ניכר
מילא את המלפפון בבשר.
מלפפון טעים יותר חי וממילא שבישל אותו צריך לברך שהכל.
יש 4 דוגמאות לפחות.
מלפפון טעים יותר חי וממילא שבישל אותו צריך לברך שהכל.
מלפפון שאפשר לאוכלו בשעת הדחק ברכתו שהכל.גידולי מים
לראשון נתכוונתי, והוא רק לשיטת האשכנזים, כי לשו"ע כל הפירות משיוציאו מברכים עליהם כברכתם.מלפפון שאפשר לאוכלו בשעת הדחק ברכתו שהכל.
ריסקו עד שלא נשאר צורה (תרומת הדשן).
יש 4 דוגמאות לפחות.
גידולי מים
מלפפון טעים יותר חי וממילא שבישל אותו צריך לברך שהכל.
מלפפון שאכלו לשם רפואה דעת הרמ"א שברכתו שהכלמלפפון שאפשר לאוכלו בשעת הדחק ברכתו שהכל.
בתוך מרק ואינו ניכר
לכאורה אותו דברמלפפון טעים יותר חי וממילא שבישל אותו צריך לברך שהכל.
במרק יכול להיות שהמלפפון משתבח :)לכאורה אותו דבר
אבל אין דרכו להאכל מבושל.במרק יכול להיות שהמלפפון משתבח :)
גם אני רציתי לכתוב הכי אבל שכשראיתי ה:) בסוף הבנתי שהיה בצחוקאבל אין דרכו להאכל מבושל.
כשאוכל טפל לפני העיקר, פסק הרמ"א בסימן ריב שמברך על הטפל שהכללראשון נתכוונתי, והוא רק לשיטת האשכנזים, כי לשו"ע כל הפירות משיוציאו מברכים עליהם כברכתם.
ויש עוד מקרה שמברך על מלפפון חי שלם שהכל. לשיטת הרמ"א.
ידוע הוא שהמלפפונים חמוצים בשימורים מבושלים ממש,מבושל
אפשר מקור לכך?ידוע הוא שהמלפפונים חמוצים בשימורים מבושלים ממש,
השאלה היא האם נאמר שכעת גם מלפפון דרכו להאכל מבושל, או דווקא באופן המסויים הזה יש דרך אבל לא בצורת בישול אחרת?
אכן לזה התכוונתי.כשאוכל טפל לפני העיקר, פסק הרמ"א בסימן ריב שמברך על הטפל שהכל
כתב הרמ"א שם: "אבל אם אוכל הטפל תחלה כגון שרוצה לשתות ורוצה לאכול תחלה כדי שלא ישתה אליבא ריקנא או שאוכל גרעיני גודגדניות למתק השתיה מברך על האוכל תחלה אף על פי שהוא טפל לשתיה ואינו מברך עליו רק שהכל הואיל והוא טפל לדבר אחר"
אם אכן זו כוונתך, דייקת במה שכתב "רמ"א" ולא "פסיקת האשכנזים" מכיוון שהמשנ"ב כותב להיזהר לא לעשות כך שם, ובביאור הלכה מביא שהרבה חלקו על דינו זה של הרמ"א.
כמו כן יש מחלוקת אחרונים מתי בכה"ג גם לרמ"א מברכים שהכל על הטפל, האם דווקא שברכת העיקר היא שהכל או לא, יעויין במשנ"ב שם.
הלא המה:הרב @בנימין לוריא איך אני יכול לסמן את 3 העונים נכונה?
גידולי מים
מלפפון טעים יותר חי וממילא שבישל אותו צריך לברך שהכל.
מלפפון שאפשר לאוכלו בשעת הדחק ברכתו שהכל.
כשאוכל טפל לפני העיקר, פסק הרמ"א בסימן ריב שמברך על הטפל שהכל
כתב הרמ"א שם: "אבל אם אוכל הטפל תחלה כגון שרוצה לשתות ורוצה לאכול תחלה כדי שלא ישתה אליבא ריקנא או שאוכל גרעיני גודגדניות למתק השתיה מברך על האוכל תחלה אף על פי שהוא טפל לשתיה ואינו מברך עליו רק שהכל הואיל והוא טפל לדבר אחר"
אם אכן זו כוונתך, דייקת במה שכתב "רמ"א" ולא "פסיקת האשכנזים" מכיוון שהמשנ"ב כותב להיזהר לא לעשות כך שם, ובביאור הלכה מביא שהרבה חלקו על דינו זה של הרמ"א.
כמו כן יש מחלוקת אחרונים מתי בכה"ג גם לרמ"א מברכים שהכל על הטפל, האם דווקא שברכת העיקר היא שהכל או לא, יעויין במשנ"ב שם.
מקור למה? - לכך שהמלפפונים חמוצים מבושלים - כך שמעתי מהרב יוסף פרץ מישיבת כסא רחמים לפני הרבה שנים.אפשר מקור לכך?