לכאורה אין בזה משום לא תתגודדו כי הוא אומר בלחש ואין פה אגודות אגודות, וכמו שמתפלל בנוסח שלו בינו ובין עצמו,
ודרך סברא, גם יוכל לסמוך על הפוסקים שכתבו כן לומר צדקתך קל וחומר מבימות החול דס"ל שאומרים תחנון ביום ערב פסח שני שאין צריך להזכיר הציבור שמחר חג כמו ער"ח ומועד שהרי זה אינו חג רק תיקון למי שהפסיד להקריב בפסח ראשון. גם בר"ה בערב היום אומרים תחנון אף שמועד הוא.
ובפרט שבתפילה כ' גאון עוזנו מרן זיע"א שבנוסח ועניני תפילה אזלי' בתר המקובלים והאר"י ואינהו ס"ל שיש סוד עמוק להזכיר את מרע"ה ודוד המלך במנחת שבת.