Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
זה סוג שאלות שמרבה מחלוקות ושנאת חינם סתם בישראל, צריך לגדול מהמשחקים של קטנים אלו, זה המבטא שלו, ואצלו זה מברך ולא מנאץ, ואתה עונה אמן לפי מה שהוא מתכוון ומברך
ולא לענות אמן על הלל שאשכנזים מברכים, זה לא מחלוקת ושנאת חינם ומשחקים של קטנים??
זו שאלה הלכתית גרידא, ומי שאינו מצליח לראות את הדברים כהווייתם אין עלינו תרעומת!
וזכורני, שמרן זיע"א סיפר או ספרו עליו שהיתה תקופה שהיה מתפלל אצל האשכנזים (אולי אלו לא החסידים.. אך מה ההבדל?)
וגם חכם שלום סיפר בעצמו שהיה מתפלל בשטיבלאך (לא זוכר שמו) וראב"ד העדה החרדית ר' דוד יונגרייז ז"ל היה נוטל ידיו לברכת כהנים. ובאיזה נוסח ולשון התפללו שם? ודאי בהגיה חסידית..
כל השאלה היתה על ביטוי חסידי ולא ליטאי
כי כיון שהם אומרים קידשוני וציוני דמשמע קידש רק אותו (או אולי גם משמע קדשוני בשורוק משמע שיש כמה שקדשוהו) למנהגינו יש שיבוש בברכה
וא"א להביא ראיה מסיפור שאין אנחנו יודעים את הפרטים עליו