• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אמן על ביטוי חסידי

זה סוג שאלות שמרבה מחלוקות ושנאת חינם סתם בישראל, צריך לגדול מהמשחקים של קטנים אלו, זה המבטא שלו, ואצלו זה מברך ולא מנאץ, ואתה עונה אמן לפי מה שהוא מתכוון ומברך
 
ולא לענות אמן על הלל שאשכנזים מברכים, זה לא מחלוקת ושנאת חינם ומשחקים של קטנים??
זו שאלה הלכתית גרידא, ומי שאינו מצליח לראות את הדברים כהווייתם אין עלינו תרעומת!
 
מסברא נראה ודאי שאין בעיה בזה.

וזכורני, שמרן זיע"א סיפר או ספרו עליו שהיתה תקופה שהיה מתפלל אצל האשכנזים (אולי אלו לא החסידים.. אך מה ההבדל?)
וגם חכם שלום סיפר בעצמו שהיה מתפלל בשטיבלאך (לא זוכר שמו) וראב"ד העדה החרדית ר' דוד יונגרייז ז"ל היה נוטל ידיו לברכת כהנים. ובאיזה נוסח ולשון התפללו שם? ודאי בהגיה חסידית..
 
לגבי אמן על ברכת ההלל בר''ח ראיתי שנהגו לצאת מבי''כ קודם הברכה בכדי שלא להתחייב בעניית אמן
מה זה ראית שנהגו? כתוב על זה בהלכה. לא עונה אמן, וטוב שיענה אמן בהרהור [או שיגיד "ברוך ה' לעולם אמן ואמן"].
 
כל השאלה היתה על ביטוי חסידי ולא ליטאי
כי כיון שהם אומרים קידשוני וציוני דמשמע קידש רק אותו (או אולי גם משמע קדשוני בשורוק משמע שיש כמה שקדשוהו) למנהגינו יש שיבוש בברכה
וא"א להביא ראיה מסיפור שאין אנחנו יודעים את הפרטים עליו
 
חזור
חלק עליון