זה סוג שאלות שמרבה מחלוקות ושנאת חינם סתם בישראל, צריך לגדול מהמשחקים של קטנים אלו, זה המבטא שלו, ואצלו זה מברך ולא מנאץ, ואתה עונה אמן לפי מה שהוא מתכוון ומברך
ולא לענות אמן על הלל שאשכנזים מברכים, זה לא מחלוקת ושנאת חינם ומשחקים של קטנים??
זו שאלה הלכתית גרידא, ומי שאינו מצליח לראות את הדברים כהווייתם אין עלינו תרעומת!
וזכורני, שמרן זיע"א סיפר או ספרו עליו שהיתה תקופה שהיה מתפלל אצל האשכנזים (אולי אלו לא החסידים.. אך מה ההבדל?)
וגם חכם שלום סיפר בעצמו שהיה מתפלל בשטיבלאך (לא זוכר שמו) וראב"ד העדה החרדית ר' דוד יונגרייז ז"ל היה נוטל ידיו לברכת כהנים. ובאיזה נוסח ולשון התפללו שם? ודאי בהגיה חסידית..
כל השאלה היתה על ביטוי חסידי ולא ליטאי
כי כיון שהם אומרים קידשוני וציוני דמשמע קידש רק אותו (או אולי גם משמע קדשוני בשורוק משמע שיש כמה שקדשוהו) למנהגינו יש שיבוש בברכה
וא"א להביא ראיה מסיפור שאין אנחנו יודעים את הפרטים עליו