• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אשמח מאד לקבל פתה"ד

מאי נפקא מינה לעניננו?
אל ימהר כבודו לחרוץ את דינם של המכונים ולהוציא דבתם רעה, עד כי פעם אחת כבודו יפקח על מכו'ן לשבת'ך, בבחינת ואל תדון את חברך עד שתגיע לשבח המגי'ה לכתבי'ם. ומינה תדון ותבין בס"ד.
 
אל ימהר כבודו לחרוץ את דינם של המכונים ולהוציא דבתם רעה
בסך הכל השויתי בין המכונים השונים, והראיתי שהמכונים הספרדים דואגים לממונם יותר מהמכונים האשכנזים, מחמת טעות בהבנת צורת השיווק ומי קונה את הספרים וכו', וגם ציינתי שאפילו תמורת כסף הם לא מוכנים.
אולי באמת נחשוב לעשות מגבית למכון מאור ישראל שלא יפשטו רגל..
 
אולי באמת נחשוב לעשות מגבית למכון מאור ישראל שלא יפשטו רגל..
כמו שכתבתי כבר אין הסיבה שלהם מצד כספי, אלא מצד כבודו של מרן. אלא שלענ"ד ההיפך הוא הנכון, הכבוד של מרן שיהיה ספריו נגישים לכל אחד. לכן מי שיכול ישלח מייל למכון מאור ישראל, לכתוב להם שחבל שאינם נמצאים באוצר החכמה או בפרוייקט השו"ת. ולהדגיש את הנחיצות של זה. והולוואי ויתקבלו הדברים.
לגבי פרוייקט השו"ת אין לי כ"כ קשר עמם. (לגבי מכון הכתר, אמר לי הרב ישראל ביתאן שהוא במשא ומתן עמם).
אגב לגבי מכון המאור, ודאי שמגיע להם חבילה. אלא שכבר מעל שנה שאני בקשר עם הרב דניאל ביטון, ואף שבס"ד הוא התחיל לנטות להסכים, אך למעשה קשה לו לעכל את זה מאיזו סיבה השמורה עימו. לכן אני קורא למי שהרב דניאל ביטון מכיר אותו, יפנה אליו וישאל אותו מדוע ספריו לא נמצאים באוצר בתור חבילה וכו' וכו', שלא רק שלא יפסיד אלא גם ירויח וכו' כפי שעשו שאר המכונים ואף אחד לא התחרט. כי מה שצריך כאן הוא רק ה"מכה בפטיש" (שלחתי לו כבר הסכם מסודר וכו').
 
אל ימהר כבודו לחרוץ את דינם של המכונים ולהוציא דבתם רעה, עד כי פעם אחת כבודו יפקח על מכו'ן לשבת'ך, בבחינת ואל תדון את חברך עד שתגיע לשבח המגי'ה לכתבי'ם. ומינה תדון ותבין בס"ד.
תראה, מצד התמורה שאוצר החכמה נותן, אכן זה לא משקף את ההשקעה של המו"ל שהשקיע, זה ברור לכולם, כי לא שייך שאוצה"ח ישלם כפי שהמחבר השקיע. אלא היא תמורה סמלית בלבד, למכונים גדולים התמורה יכולה להיות גדולה מאד (כמובן עדיין זה לא משקף את ההשקעה שהמכון הוציא על הספרים, וכאמור), ולאדם פרטי שההדיר ספר או כמה ספרים בודדים, הדבר תלוי על איזה ספרים מדובר, ככל שהספר נצרך ומבוקש מאד, כך התמורה יותר גדולה.
ואעפ"כ אם זה סדרת ספרים וכד', אין למכון כ"כ הפסד, כי בביהכנ"ס וכוללים המעוניינים בזה יקנו זאת בכל אופן, ואילו אדם פרטי, ממה נפשך, אם הוא מתחבר ממש לספר יקנה את זה בלא"ה, ואם לאו, אז גם אם זה לא יהיה באוצה"ח הוא לא יקנה את זה, כי אין מקום כ"כ בבית, וכמו שכתב לנכון יושב אוהלים לעיל. (וכן אם סוג הספרים הם על סדר השו"ע וכד' הנצרך לצידו תדיר, לא שייך ללומדו על הסדר מתוך המחשב, ויקנה אותו אם צריך לו).
ואדם פרטי שמוציא ספר בד"כ אין כוונתו לשם ריוח [כי היום אין קונים כ"כ מרוב הספרים היוצאים מידי יום ביומו], אלא להפיץ את החידושים שלו וכד', ואין לך זיכוי הרבים יותר גדול מזה שחידושיו יהיו באוצה"ח [צא וחשוב כאילו אתה מדפיס את הספר בעוד עשרות אלפי עותקים בלי לשלם על זה, וזה לא כמו סתם ספר הנמצא בספריה ספק יקראו בו ספק לא, אלא גם מי שלא מכיר את הספר, יכול להגיע אליו הספר שלך ע"י חיפוש וכד'].
ודע עוד, ששמעתי מכמה אנשים שקנו ספרים, שראו את הספרים הללו באוצה"ח אצל החבר וכד'. [ושמעתי כן גם ממכונים חשובים].
וכמובן אין דברי אלא בגדר המלצה בעלמא.
 
ודע עוד, ששמעתי מכמה אנשים שקנו ספרים, שראו את הספרים הללו באוצה"ח אצל החבר וכד'. [ושמעתי כן גם ממכונים חשובים].
וכמובן אין דברי אלא בגדר המלצה בעלמא.
כבודו צודק, בכולל שלנו לאחרונה נתוודענו דרך האוצר לב' ספרים חשבובים על איסור והיתר "פאר הבית" (על הב"י דרכ"מ ט"ז), ו"שבילי הספקות" (על כללי הס"ס) ורוב ככל האברכים רכשו את הספר מאחר שראינו שצריכים אותם ללימוד עכבי ומסודר
 
כבודו צודק, בכולל שלנו לאחרונה נתוודענו דרך האוצר לב' ספרים חשבובים על איסור והיתר "פאר הבית" (על הב"י דרכ"מ ט"ז), ו"שבילי הספקות" (על כללי הס"ס) ורוב ככל האברכים רכשו את הספר מאחר שראינו שצריכים אותם ללימוד עכבי ומסודר
אם הזכרת ספר טוב על ס"ס, לאוצר החכמה גירסא 20 (שיצתה לפני כשבועיים) הכנסתי בס"ד ספר חשוב מאד על ס"ס של הש"ך, והוא "תורת כהן", להרה"ג משה כהן, מצו"ב דוגמא.
 

קבצים מצורפים

  • תורת כהן על ספק ספיקא הארוך להש''ך.pdf
    16.3 MB · צפיות: 9
מכון מאור ישראל רוצים מפני "כבודו של מרן" שיהיה בתור חבילה נפרדת באוצר החכמה
מזל שעוז והדר לא רוצים את התלמוד בבלי כחבילה נפרדת, מפני כבודו של רב אשי ורבינא.
ומכון ירושלים את השולחן ערוך, כחבילה נפרדת, מפני כבודו של מרן השו"ע.

במחילה, אבל זה לא הסיבה, הסיבה היא כלכלית בלבד.
 
מזל שעוז והדר לא רוצים את התלמוד בבלי כחבילה נפרדת, מפני כבודו של רב אשי ורבינא.
ומכון ירושלים את השולחן ערוך, כחבילה נפרדת, מפני כבודו של מרן השו"ע.

במחילה, אבל זה לא הסיבה, הסיבה היא כלכלית בלבד.
יתכן, אבל כשבקשנו לחברם יחד עם מכון הכתר וכו', אמר שזה לא מכבודו של מרן וכו'.
 
בהמשך להודעה הקודמת, ברצוני להדגיש שלא ישמע ח"ו שכוונתי ללשה"ר על מאור ישראל, אלא לתועלת שאולי מאן דהו ישפיע בכוחו לרדת מעמדתו בנושא זה, ולפחות להוריד את המחיר של 600 ש"ח.
 
חזור
חלק עליון