בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
אל ימהר כבודו לחרוץ את דינם של המכונים ולהוציא דבתם רעה, עד כי פעם אחת כבודו יפקח על מכו'ן לשבת'ך, בבחינת ואל תדון את חברך עד שתגיע לשבח המגי'ה לכתבי'ם. ומינה תדון ותבין בס"ד.מאי נפקא מינה לעניננו?
בסך הכל השויתי בין המכונים השונים, והראיתי שהמכונים הספרדים דואגים לממונם יותר מהמכונים האשכנזים, מחמת טעות בהבנת צורת השיווק ומי קונה את הספרים וכו', וגם ציינתי שאפילו תמורת כסף הם לא מוכנים.אל ימהר כבודו לחרוץ את דינם של המכונים ולהוציא דבתם רעה
כמו שכתבתי כבר אין הסיבה שלהם מצד כספי, אלא מצד כבודו של מרן. אלא שלענ"ד ההיפך הוא הנכון, הכבוד של מרן שיהיה ספריו נגישים לכל אחד. לכן מי שיכול ישלח מייל למכון מאור ישראל, לכתוב להם שחבל שאינם נמצאים באוצר החכמה או בפרוייקט השו"ת. ולהדגיש את הנחיצות של זה. והולוואי ויתקבלו הדברים.אולי באמת נחשוב לעשות מגבית למכון מאור ישראל שלא יפשטו רגל..
תראה, מצד התמורה שאוצר החכמה נותן, אכן זה לא משקף את ההשקעה של המו"ל שהשקיע, זה ברור לכולם, כי לא שייך שאוצה"ח ישלם כפי שהמחבר השקיע. אלא היא תמורה סמלית בלבד, למכונים גדולים התמורה יכולה להיות גדולה מאד (כמובן עדיין זה לא משקף את ההשקעה שהמכון הוציא על הספרים, וכאמור), ולאדם פרטי שההדיר ספר או כמה ספרים בודדים, הדבר תלוי על איזה ספרים מדובר, ככל שהספר נצרך ומבוקש מאד, כך התמורה יותר גדולה.אל ימהר כבודו לחרוץ את דינם של המכונים ולהוציא דבתם רעה, עד כי פעם אחת כבודו יפקח על מכו'ן לשבת'ך, בבחינת ואל תדון את חברך עד שתגיע לשבח המגי'ה לכתבי'ם. ומינה תדון ותבין בס"ד.
כבודו צודק, בכולל שלנו לאחרונה נתוודענו דרך האוצר לב' ספרים חשבובים על איסור והיתר "פאר הבית" (על הב"י דרכ"מ ט"ז), ו"שבילי הספקות" (על כללי הס"ס) ורוב ככל האברכים רכשו את הספר מאחר שראינו שצריכים אותם ללימוד עכבי ומסודרודע עוד, ששמעתי מכמה אנשים שקנו ספרים, שראו את הספרים הללו באוצה"ח אצל החבר וכד'. [ושמעתי כן גם ממכונים חשובים].
וכמובן אין דברי אלא בגדר המלצה בעלמא.
אם הזכרת ספר טוב על ס"ס, לאוצר החכמה גירסא 20 (שיצתה לפני כשבועיים) הכנסתי בס"ד ספר חשוב מאד על ס"ס של הש"ך, והוא "תורת כהן", להרה"ג משה כהן, מצו"ב דוגמא.כבודו צודק, בכולל שלנו לאחרונה נתוודענו דרך האוצר לב' ספרים חשבובים על איסור והיתר "פאר הבית" (על הב"י דרכ"מ ט"ז), ו"שבילי הספקות" (על כללי הס"ס) ורוב ככל האברכים רכשו את הספר מאחר שראינו שצריכים אותם ללימוד עכבי ומסודר
מזל שעוז והדר לא רוצים את התלמוד בבלי כחבילה נפרדת, מפני כבודו של רב אשי ורבינא.מכון מאור ישראל רוצים מפני "כבודו של מרן" שיהיה בתור חבילה נפרדת באוצר החכמה
יתכן, אבל כשבקשנו לחברם יחד עם מכון הכתר וכו', אמר שזה לא מכבודו של מרן וכו'.מזל שעוז והדר לא רוצים את התלמוד בבלי כחבילה נפרדת, מפני כבודו של רב אשי ורבינא.
ומכון ירושלים את השולחן ערוך, כחבילה נפרדת, מפני כבודו של מרן השו"ע.
במחילה, אבל זה לא הסיבה, הסיבה היא כלכלית בלבד.
תמוה לענ"ד, וכי אינו כבוד להיות מחובר לטהור כפתח הדביר יד אהרן ועוד רבים מקדמוננו חכמי הספרדים זצ"ל?יתכן, אבל כשבקשנו לחברם יחד עם מכון הכתר וכו', אמר שזה לא מכבודו של מרן וכו'.
כשהשבתי הדברים לרב בצלאל דבליצקי [האחראי להכנסת ספרים לאוצה"ח], השיב לי כדבריך ממש. מה נעשה.תמוה לענ"ד, וכי אינו כבוד להיות מחובר לטהור כפתח הדביר יד אהרן ועוד רבים מקדמוננו חכמי הספרדים זצ"ל?
שערי תמימות לא ננעלו...יתכן, אבל כשבקשנו לחברם יחד עם מכון הכתר וכו', אמר שזה לא מכבודו של מרן וכו'.