מאוד קשה לי שככה הרב חותה הניח את הדברים, אני מחזיק ממנו איש אמת שחוקר ובודק את ההלכה עד הפרטים האחרונים ובאופן הכי מעשי שיש, הוא מבקר בכל המפעלים וממש נוחת לפרטי פרטים, זכור לי שבשנים קודמות הוא אמר שיש בנושא הזה סיבה שהוא לא נכנס אליו לא כ"כ זוכר מה אבל דברים שהם מעבר להלכה.מצורף פה עוד קטע משיעור של הרב דוד נקי שליט"א על מה שהרב חותה טען ש"לא נתנו לו להכנס למפעל"
הצג קובץ מצורף 31908
זה לא מחייב כלל עיין בילקוט יוסף בדין מצה שמורה ושם הביא הרב הטעם שצריך מצה שמורה בשביל חיבוב המצוה ולכן לוקחים מצה שמורה ולא משום חשש חימוץ וכדו' וא''כ יוצא שבמצה יש לחוש למצה שמורה אבל בעוגיות איזה חיבוב מצוה יש ולפי הטעם של חשש חימוץ אה''נ מי שלא חושש בעוגיות אין לחוש גם במצהכל מי שאוכל את זה קונה גם מצות לא מקמח שמור ???
מחילה מכת''ר כבודו טועה ומטעה אין שום כלל כזה שאם רב שגדול בחכמה ובמנין (כמו מרן) פוסק הלכה ויבאו רב אחר איזה גדול שיהיה ויפסוק אחרת זה יהפוך להיות ספק ונעשה ספק דאורייתא לחומרא ?כלל פשוט שהלכה האומר ספק דאורייתא לחומרא,
אבל טענת הרב עידו אלבה שהתחדשו ידיעות שלא היו מודעים אליהם בזמנו של מו"ר הגר"ע ז''ל והוא לא התייחס אליהם. ואם כן הדרינן לכללא שאם אינך יודע להיכן הדין נוטה בשל תורה הלך אחר המחמיר.מחילה מכת''ר כבודו טועה ומטעה אין שום כלל כזה שאם רב שגדול בחכמה ובמנין (כמו מרן) פוסק הלכה ויבאו רב אחר איזה גדול שיהיה ויפסוק אחרת זה יהפוך להיות ספק ונעשה ספק דאורייתא לחומרא ?
שאלה לי אליך ידידיואם יש רבנים גדולי הדור האומרים שפפושדו וגטניו זה חמץ גמור, ויש רבנים גדולי הדור האומרים שזה מותר באכילה, ודאי בכהאי גוונא שמדובר על איסור כרת, יש להחמיר ולא לאכול את עוגיות אלה.
דעת שוטים לאו כלום היא.ספק דאורייתא לחומרא
לא ענית על מה שכתב הרב הפשוט וז'ל:שאלה לי אליך ידידי
ר"ת במוצ"ש זה ספק איסור סקילה במלאכות דאורייתא, והרבה מגדולי הדורות, גם האחרונים פסקו כר"ת, אז ספק דאורייתא לחומרא?
חוזר ונעור י"א שהוא דאורייתא, והרבה פוסקים ונוהגים כך, אז נעשה ספק דאורייתא לחומרא?
בהלכות טהרת הבית יש המון קולות שלאחרים לא מועילות בדיעבד, נעשה ספק דאורייתא לחומרא?
בשבת יש המון קולות שלאחרים זה דאורייתא, נעשה ספק דאורייתא לחומרא?
אז מה תאמר? שכאן זה שונה, כי זה מחלוקת במציאות. טעות חמורה.
גם במציאות כל אחד הולך כמו הרב שלו, ויכול לסמוך על הרב שלו שבדק ויגע וחקר לכתחילה!
ומי שרוצה להחמיר ילבש שחורים ויתכסה שחורים וילך למדבר ויחמיר לעצמו בשקט ויהיה מבסוט שהוא יותר צדיק מהראשל"צ שליט"א.
לשיטתך וכי האתיופים זה לא ספק כרת במציאות?
ר"ת והגאונים הרבה אחרונים כתבו שזו מח' שתלויה במציאות.
מח' רש"י ורי"ף בעניין משקל שקל הקודש זו לא מציאות?
מח' רש"י ותוס' איפה נהר פרת זו לא במציאות?
לעשות חיסוני קורונה האם זה לא ספק במציאות, י"א שמי שעשה עבר על "ונשמרתם"! (אני עשיתי 3, ואם גדולי הדור היו אומרים הייתי עושה גם 30).
ועוד כהנה וכהנה דוגמאות עד אין מספר.
וכי מי שיעשה כרבותיו בעניין זה כרבותיו נכנס לאיזה בעיה הלכתית ח"ו??? הס מלהזכיר, שאתה מלעיג על דברי אין ספור רבותינו, שזה ודאי כרת, לא ספק.
כ"א ילך אחרי רבותיו וזה לכתחילה של הלכתחילה! גם בספק 4 מיתות בית דין.
אני לא אוהב פפשודו, אבל הפסח בזכותכם אולי אני יאכל אותם בכ"ז בתור קינוח בליל הסדר ויכוון לקיים דברי רבותיי גדולי הדור שליט"א!
אחרים התייחסו.לא ענית על מה שכתב הרב הפשוט וז'ל:
שהתחדשו ידיעות שלא היו מודעים אליהם בזמנו של מו"ר הגר"ע ז''ל והוא לא התייחס אליהם.
עניתי בהבלעה צדיק, אענה בפירוט, על אף שהדברים פשוטים מאוד.לא ענית על מה שכתב הרב הפשוט וז'ל:
שהתחדשו ידיעות שלא היו מודעים אליהם בזמנו של מו"ר הגר"ע ז''ל והוא לא התייחס אליהם.
הרב בנימין שליטא כמדומה שעדיין אחרי כל השיכנועים ההלכתייםאחרים התייחסו.
הרב הנאמן סומך על פפושדו??הרב מזוז וכו'
אולי ענית אבל לא ליעניתי בהבלעה צדיק, אענה בפירוט, על אף שהדברים פשוטים מאוד.
מרן רבינו הראשל"צ שליט"א, הרב אברהם אחיו, הרב נקי, הרב מזוז וכו' וכו', עדיין בין החיים ב"ה
ה' יאריך שנותיהם בטוב ושנותיהם בנעימים. אם היה שינוי הם היו מעדכנים. מבטיח.
זה משום שכל דיון הלכתי שהפך לדיון תקשורתי זה נהיה בגדר בל יראה ובל ימצא לצערנו הרב הרבה אברכים מחמירים מחוסר ידיעת הלכה באמת ונמשכים אחרי סטיגמות של החברה וכדו' אתו הדבר גם בהיתר מכירה וכדו'אברכים רבים מפחדים לאכול מזה בפסח
וכמובן שימצאו תירוצים שאינם אוהבים פפושדו וכדו'
אברכים שדיברתי עליהם אינם מחוברים לשום תקשורת!!לדיון תקשורתי
או משום דנזהרים לא לאכול מבהמה שהורה בה חכם...זה משום שכל דיון הלכתי שהפך לדיון תקשורתי זה נהיה בגדר בל יראה ובל ימצא לצערנו הרב הרבה אברכים מחמירים מחוסר ידיעת הלכה באמת ונמשכים אחרי סטיגמות של החברה וכדו' אתו הדבר גם בהיתר מכירה וכדו'