• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

בדין קידוש במקום סעודה

יוסף דהן

Well-known member
מה דעת הראשל''ים לגבי מי שקידש בחדר אחד ונמלך לאכול בחדר אחר ולא כיון ולא רואה מקומו
האם מקדש שוב או לא.
בהלכ'ב מבואר שכן
השאלה לגבי שאר מרן הראשלים
 
עי' בילקו"י תחילת סי' רע"ג, שמבואר שם שרק אם היה בדעתו, או שהוא בחדר אחד, או שרואה את מקומו, לא צריך לחזור.
כבר מזמן עיינתי וכך יש לדייק נכון. אך חיפשתי מקור מפורש להדיא. כי לפעמים הילקו''י אומר על דברי החזו''ע שהם לאו דוקא (כגון שמותר לאשה שצמאה מאד לשתות אפי' עד צאת הכוכבים ולא השקיעה כמו שכ' החזו''ע).
אגב
בקיצור ש''ע חזו''ע כתבו שאף אם חסר ב התנאים לא יחזור לקדש
ובמשנ''ב משנת יוסף העיר על דברי הכותב שציין להליכות עולם ששם מבואר שינוי מקום ובהלכ''ב מסכים לדין של שינוי ומקום ובכל זאת כתב דין שיחזור לקדש כמבואר בבאהו''ל שלענין קידוש יש להחמיר יותר מאשר לברכות הנהינין
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון