במצורף בהערה 14 הם כתבו שרק אם כתוב 100% זה כפשוטושהיום "אומרים" שכולם יש להם רוב יין וגם העדה החרדית.
רק לא ברור מה הכוונה שכל היינות שלהם הם הגפן לכתחילה
במצורף בהערה 14 הם כתבו שרק אם כתוב 100% זה כפשוטושהיום "אומרים" שכולם יש להם רוב יין וגם העדה החרדית.
בפשיטות, שלדעתם לא צריך 100% ענבים במיץ לכתחילה, אך המקפיד על 100% מיץ ענבים וכו׳.במצורף בהערה 14 הם כתבו שרק אם כתוב 100% זה כפשוטו
רק לא ברור מה הכוונה שכל היינות שלהם הם הגפן לכתחילה
שאלת תם:במצורף בהערה 14 הם כתבו שרק אם כתוב 100% זה כפשוטו
רק לא ברור מה הכוונה שכל היינות שלהם הם הגפן לכתחילה
לאפוקי מ-100% או לאפוקי מפחות מ-80%?וכן אם כתוב את המילה טבעי זה לפחות 80%
זה משנה שזה לא טבעי ולא בריא?דעת מרן זיע"א שאין בעיה בתוספת סוכר?
לא הבנתי כוונתוזה משנה שזה לא טבעי ולא בריא?
אכן, מרן זיע"א הצריך רוב יין, ולא מעבר לזה.דעת מרן זיע"א שאין בעיה בתוספת סוכר?
למה לא? הם עד כדי חשודים כשקרנים בכל דבר?אפשר לסמוך על הנכתב בחוברת ללא כל חשש?
לא בכל דבר, אבל יתכן מאוד שהם אומרים שכל סוגי היינות ללא יוצא מן הכלל ברכתם בורא פרי הגפן לכתחילה, ואע"פ שלדת מרן ז"ל אין זה כך. לא מחייב שהם לא משקרים, אלא הם חולקים...למה לא? הם עד כדי חשודים כשקרנים בכל דבר?
הוא לא שאל על אם אומרים שברכתו הגפן, אלא על מה שכותבים שאם כתוב 100% אז הכוונה 100% יין. וזה לא נתון לפרשנות.לא בכל דבר, אבל יתכן מאוד שהם אומרים שכל סוגי היינות ללא יוצא מן הכלל ברכתם בורא פרי הגפן לכתחילה, ואע"פ שלדת מרן ז"ל אין זה כך. לא מחייב שהם לא משקרים, אלא הם חולקים...
כבודו לא ידקדק עמנו עד כדי כך בכל תיבה ואות.. (דקדוקי עניות)הוא לא שאל על אם אומרים שברכתו הגפן, אלא על מה שכותבים שאם כתוב 100% אז הכוונה 100% יין. וזה לא נתון לפרשנות.
זה לא דקדוקי עניות זה הבנת הנקרא.כבודו לא ידקדק עמנו עד כדי כך בכל תיבה ואות.. (דקדוקי עניות)
ואתה כתבתיתכן מאוד שהם אומרים
יחי ההבדל........ העיקר הבנת העיקרון זה לא רבותינו הראשונים שיש לדקדק על כל תג ותג!!! אפי' בדברי האחרונים לא מדקדקים כך.הוא לא שאל על אם אומרים שברכתו הגפן, אלא על מה שכותבים
הענין הוא שהם "כותבים" שזה 100% יין, וזה לא נתון לפרשנות.הוא כתב
"יתכן מאוד שהם אומרים"
ואתה כתבת
"הוא לא שאל על אם אומרים שברכתו הגפן, אלא על מה שכותבים"
יחי ההבדל........ העיקר הבנת העיקרון זה לא רבותינו הראשונים שיש לדקדק על כל תג ותג!!! אפי' בדברי האחרונים לא מדקדקים כך.
אז יש לך גם בעיה בהבנת הנקרא של @בנימין לוריא.אתה סתם נתפס לקטנות.
כוונת הרב בנימין לוריא באמרו גם כשהם אומרים היתה שגם כשהם כותבים זה לא 100%
ודי בזה!
אם זה ויכוח הלכתי שייך לומר שהם חולקים, אם זה נידון מציאותי לא שייך לומר שהם חולקים!!!לא בכל דבר, אבל יתכן מאוד שהם אומרים שכל סוגי היינות ללא יוצא מן הכלל ברכתם בורא פרי הגפן לכתחילה, ואע"פ שלדת מרן ז"ל אין זה כך. לא מחייב שהם לא משקרים, אלא הם חולקים...
וכן למר.ה' ישמרך כל הימים