• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ביאור דעת ספר הנייר השגה על דברי הרב ילקוט יוסף שליט"א.

ידידי הנעים, שותא דמר לא ידענא.
שים לב בבקשה לא להתבלבל, מחבר המבוא כותב על היחס לעורך הספר שהוא השערה.
לא לתוכן הספר שהוא חלילה השערות, ואין צריך לומר שלא לכתב יד...
אני אתייחס רק לנקודה הזו מכיון שכל השאר תלוי בה.
העלתי תמונה, כל מי שרוצה מוזמן לקרוא מה כתב המו"ל, ואני אצטט למי שמתעייף לעשות זאת: "על יסוד ההוכחות שהבאנו בחקירה זאת על הספר ועל המחבר אין בידינו לברר את הבעיה וכו'". ע"ש. מפורש שאף על הספר מוסב ה'אין בידינו לברר וכו''. וכבודו יבאר לעם הארץ שכמותי איך זכית להבין שמה שכתב 'ועל המחבר' הוא מוסב על עורך הספר ולא על המחבר - בעל ספר הנייר. אני לא דוחה את מה שאתה אוחז והראיות שאתה רוצה להביא, ואם אמת הדבר, כבר הסכמתי איתך שיש קושיא על מרן שליט"א ומצוה ליישב, אבל לפי מה שאני רואה כתוב מולי, והוא כתוב כאן כדי שכל אחד יסתכל, לא מובן ככה לשכלי הדל, ואדרבה, אני אשמח אם יסבירו לי בתוך המילים עצמם איך מדובר על עורך הספר ולא על הספר וכותבו.
ועד שלא תראה לי את זה במילים אין נפק"מ להשיב על שאר הדברים.
נ.ב - אם ח"ו כתבתי משהו בצורה שלא מכבדת את כבודו, אני מתנצל, וכבודו יזכה אותי ויוכיח אותי כדי שאשנה זאת.
 
אני אתייחס רק לנקודה הזו מכיון שכל השאר תלוי בה.
העלתי תמונה, כל מי שרוצה מוזמן לקרוא מה כתב המו"ל, ואני אצטט למי שמתעייף לעשות זאת: "על יסוד ההוכחות שהבאנו בחקירה זאת על הספר ועל המחבר אין בידינו לברר את הבעיה וכו'". ע"ש. מפורש שאף על הספר מוסב ה'אין בידינו לברר וכו''
צודק, טעיתי!
. וכבודו יבאר לעם הארץ שכמותי
חלילה וחס.
איך זכית להבין שמה שכתב 'ועל המחבר' הוא מוסב על עורך הספר ולא על המחבר - בעל ספר הנייר. אני לא דוחה את מה שאתה אוחז והראיות שאתה רוצה להביא, ואם אמת הדבר, כבר הסכמתי איתך שיש קושיא על מרן שליט"א ומצוה ליישב, אבל לפי מה שאני רואה כתוב מולי, והוא כתוב כאן כדי שכל אחד יסתכל, לא מובן ככה לשכלי הדל, ואדרבה, אני אשמח אם יסבירו לי בתוך המילים עצמם איך מדובר על עורך הספר ולא על הספר וכותבו.
ועד שלא תראה לי את זה במילים אין נפק"מ להשיב על שאר הדברים.
נ.ב - אם ח"ו כתבתי משהו בצורה שלא מכבדת את כבודו, אני מתנצל, וכבודו יזכה אותי ויוכיח אותי כדי שאשנה זאת.
עכ"פ ברור בלא ספק שמחבר הספר ועורכו הם מתקופת הראשונים קודם לידת מהר"י וייל שכן ישנם כמה כתבי ידות עם קולפון מתקופה זו.
וספר זה היה מצוי אצל בני צרפת באותה תקופה כמבואר במבוא שם.
ובספר זה מובא עדות מתקופת רבותינו הראשונים ומלשון "רבותינו הצרפתים" ומלשון "רבינו יצחק" מבעלי התוס' שמנהג הנשים היה להדליק ואח"כ לברך.
ואין הדיון מה דעת ספר הנייר גופיה, אלא האם נמצא מנהג זה בראשונים, והא קמן שנמצא ונמצא.
 
חזור
חלק עליון