הרב יצחק לוי באר יצחק 221לא יכול להיכתב...
הרי הבשר הבלוע מהדם ע"י הבישול נצמת הדם בתוכו ושוב אינו יוצא ע"י מליחה או צלייה (באופנים מסויימים),
וממילא הדרינן לכללא דאפשר לסוחטו אסור,
ואותו הבשר איך יתבטל ברוב הירקות, מאחר ואפשר להכיר האיסור.
אם כבר כבודו ישאל שיבטלנו בבשר אחר, ואז אינו ניכר.
אך מ"מ הוא שייך כבר לביטול חד בתרי, ולא לביטול דשישים, וממילא אינו יכול לבשלם יחד. ועוד כמה נ"מ בדבר.
אבל יוצא על ידי בישול, וממילא צריך ששים כדין מב"מ בלח, [או מבשא"מ בכה"ג שיש גם ירקות].הרי הבשר הבלוע מהדם ע"י הבישול נצמת הדם בתוכו ושוב אינו יוצא ע"י מליחה או צלייה (באופנים מסויימים),
וממילא הדרינן לכללא דאפשר לסוחטו אסור,
כתוב בש''ע סט ט שאם בישל בשר ללא מליחה צריך פי ששים ואז לש''ע מותר הכלזה לא עונה על טענתי
!!
מדוע הרב יצחק לוי כתב להרבות עד שיהיה פי ששים מול הכבד ולא מול הדם שבכבד? אולי כי הכבד כולו דם וזה אותו הדבראבל יוצא על ידי בישול, וממילא צריך ששים כדין מב"מ בלח, [או מבשא"מ בכה"ג שיש גם ירקות].
ומש"כ דהחתיכת בשר ניכרת, י"ל דכוונ' הרב דבכה"ג שמוסיף בשר וירקות, אז אותה חתיכת בשר אינה ניכרת, וממילא הירקות מצטרפים לשיעור ששים.
והיינו אפי' אם יבשל עוד חתיכת בשר והשאר יהיה ירקות יצטרפו לשיעור ששים].
הרי בש''ע סט ט כתוב שאם בישל בשר וכו' והיה ששים הכל מותר והרי היא ניכרת?אבל יוצא על ידי בישול, וממילא צריך ששים כדין מב"מ בלח, [או מבשא"מ בכה"ג שיש גם ירקות].
ומש"כ דהחתיכת בשר ניכרת, י"ל דכוונ' הרב דבכה"ג שמוסיף בשר וירקות, אז אותה חתיכת בשר אינה ניכרת, וממילא הירקות מצטרפים לשיעור ששים.
והיינו אפי' אם יבשל עוד חתיכת בשר והשאר יהיה ירקות יצטרפו לשיעור ששים].
בשו"ע כשבבישול הראשון יש פי שישים כנגד הדם,כתוב בש''ע סט ט שאם בישל בשר ללא מליחה צריך פי ששים ואז לש''ע מותר הכל
אז אולי דבריך הם רק לפי הרמ''א
פשוט ומפורש שם בשו"ע, שצריך נגד כל הבשר.מדוע הרב יצחק לוי כתב להרבות עד שיהיה פי ששים מול הכבד ולא מול הדם שבכבד? אולי כי הכבד כולו דם וזה אותו הדבר
אז בשאלה שלי שבשר הוכנס ללא מליחה צריך כנגד כל הדם או כנגד הבשר?
עכ'''פ מבואר בשות דברי דוד לא כמוךאין טעם לענות ולהתווכח..
בשו"ע כשבבישול הראשון יש פי שישים כנגד הדם,
אבל אחר שבבישול ראשון לא היה, לא מהני להוסיף שישים.
ולא קרב זה אל זה.
הדין הזה מבואר גם בהליכות עולם ח''ו עמ' לד.ומש"כ דהחתיכת בשר ניכרת, י"ל דכוונ' הרב דבכה"ג שמוסיף בשר וירקות, אז אותה חתיכת בשר אינה ניכרת, וממילא הירקות מצטרפים לשיעור ששים.
והיינו אפי' אם יבשל עוד חתיכת בשר והשאר יהיה ירקות יצטרפו לשיעור ששים].
כמובן שאם כן מבואר בדברי קדשו של מרן אביר הרועים, הרי שאין בדברי ולא כלום.הדין הזה מבואר גם בהליכות עולם ח''ו עמ' לד.
וכן בעמ' קכו - קכז.
ושם מבואר שאף אם מוסיף רק ירקות החתיכה חוזרת להיתרה ע''כ.
ואם כן חזינן שאין בעיה אף אם היא ניכרת
לשיטת הרמ"א, בלא"ה אפילו אם מתחילה התבשל והיה שישים החתיכה עצמה אסורה.מי שמכיר פוסק שאוסר להוסיף ירקות וכו' כדי לבטל את הבשר עם הדם אשמח שיציין לי
מלבד הרמ''א שלשיטתו אף איסור דרבנן אין מרבים עליו כדי לבטלו
נפק''מ אם זה לא באיסור של דם עם בשרלשיטת הרמ"א, בלא"ה אפילו אם מתחילה התבשל והיה שישים החתיכה עצמה אסורה.
אשריך מודה על האמת אין בידי פנאי להעלות צילוםכמובן שאם כן מבואר בדברי קדשו של מרן אביר הרועים, הרי שאין בדברי ולא כלום.
עפר אנחנו תחת כפות רגליו הטהורות.
לכאו' במקום הפס''מ יש נפק''מ:לשיטת הרמ"א, בלא"ה אפילו אם מתחילה התבשל והיה שישים החתיכה עצמה אסורה.
ראיתי כבר בפנים, תשובה ארוכה מאוד.אשריך מודה על האמת אין בידי פנאי להעלות צילום
הגעתי להליכות עולם דרך הרב טהרני בס' בין ישראל לעמים סי' צט עמ' ע