• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ביטול שיעור לצורך הלוויה

abc123

Well-known member
האם ראיתם בנידונים לגבי ביטול שיעור תורה עם משתתפים שהם בעצמם רחוקים ולא יגיעו ללויה בכל מקרה. ויוצא שהבטיול של השיער יהיה רק לצורך נסיעת המגיד שיעור ללויה.
 
ראה חזו"ע אבילות ח"א עמ' רצז
וילקו"י הנ"ל

נראה שמחוץ לעיר אין חיוב
ובירושלים אם רואים את הלוויה חייב ללוות את המת
ואם לא רואים את הלוויה אך נמצאים בירושלים והנפטר הוא ת"ח למה ולימד, יש לדון. שהרי למד ולימד אין שיעור למספר המלווים ואף יותר משישים ריבוא מצווה ללכת. ואולי גם לבטל תורה

נשאל את מו"ר @הרב שמעון ללוש שליט"א שיכריע
 

קבצים מצורפים

  • ילקוט יוסף ארבע תעניות.pdf
    54.8 KB · צפיות: 7
ב"ה
ואם לא רואים את הלוויה אך נמצאים בירושלים והנפטר הוא ת"ח למד ולימד, יש לדון. שהרי למד ולימד אין שיעור למספר המלווים ואף יותר משישים ריבוא מצווה ללכת. ואולי גם לבטל תורה
מה שהכריע בחזו"ע הכריע שתלוי בראיה הוא על כל דין חיוב השתתפות בלוייה המבואר בש"ע יו"ד סי' שסא באין לו כל צרכו (דהיינו במאן דלא מתני ס' ריבו ומאן בתני ומתני אין לו שיעור)

ולכן למעשה כל שאינו רואה פטור מדינא וממילא אין ראוי לבטל את השיעור של מי שבלאו הכי לא ילך

אולם מן הראוי לדבר על לבם של המתחזקים מכבודם של חכמי ישראל ומגודל השעה של אשכבתיה דרבי שהיא עת רצון גדולה ואפשר לקטוף מעלות בתורה ויראת שמים

בברכה רבה,
ויה"ר שנראה בנחמת ציון בב"א
 
חזור
חלק עליון