• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

ביטול שיעור לצורך הלוויה

abc123

Well-known member
האם ראיתם בנידונים לגבי ביטול שיעור תורה עם משתתפים שהם בעצמם רחוקים ולא יגיעו ללויה בכל מקרה. ויוצא שהבטיול של השיער יהיה רק לצורך נסיעת המגיד שיעור ללויה.
 
ראה חזו"ע אבילות ח"א עמ' רצז
וילקו"י הנ"ל

נראה שמחוץ לעיר אין חיוב
ובירושלים אם רואים את הלוויה חייב ללוות את המת
ואם לא רואים את הלוויה אך נמצאים בירושלים והנפטר הוא ת"ח למה ולימד, יש לדון. שהרי למד ולימד אין שיעור למספר המלווים ואף יותר משישים ריבוא מצווה ללכת. ואולי גם לבטל תורה

נשאל את מו"ר @הרב שמעון ללוש שליט"א שיכריע
 

קבצים מצורפים

  • ילקוט יוסף ארבע תעניות.pdf
    54.8 KB · צפיות: 7
ב"ה
ואם לא רואים את הלוויה אך נמצאים בירושלים והנפטר הוא ת"ח למד ולימד, יש לדון. שהרי למד ולימד אין שיעור למספר המלווים ואף יותר משישים ריבוא מצווה ללכת. ואולי גם לבטל תורה
מה שהכריע בחזו"ע הכריע שתלוי בראיה הוא על כל דין חיוב השתתפות בלוייה המבואר בש"ע יו"ד סי' שסא באין לו כל צרכו (דהיינו במאן דלא מתני ס' ריבו ומאן בתני ומתני אין לו שיעור)

ולכן למעשה כל שאינו רואה פטור מדינא וממילא אין ראוי לבטל את השיעור של מי שבלאו הכי לא ילך

אולם מן הראוי לדבר על לבם של המתחזקים מכבודם של חכמי ישראל ומגודל השעה של אשכבתיה דרבי שהיא עת רצון גדולה ואפשר לקטוף מעלות בתורה ויראת שמים

בברכה רבה,
ויה"ר שנראה בנחמת ציון בב"א
 
חזור
חלק עליון