אמונה ובטחון
Well-known member
אבל העניין הוא שאם נתיר לו לאכול את הדבר השני, הוא יעבור גם על אכילה בלי ברכה, וגם על לא תשא.
זה ממש מענין, כנראה אתה מתכוון שכיון שע"פ ההלכה הברכה שבירך לא חלה על הפרווה, כדין פרי שנפל ונמאס, א"כ אם יאכל את הפרווה הוא עדין יעבור על איסור לא תשא.מדוע יעבור על לא תשא
וזה מענין דיש לחקור בדבר, דיתכן שרבנן אמרו שצריך לברך ברכה על הפרי האחר (בנדון שלנו זה הפרווה), זה הגדר בזה, אבל מיהא אם יאכל את הפרי האחר בלא ברכה יתכן ולא יעבור על איסור לא תשא אלא רק על אכילה בלא ברכה!
זה מענין לבדוק את זה, ויתכן וזו סברת הכה"ח שהביאו מקודם, צריך לראות בפנים מה כותב הכה"ח
אם היה בשעת הברכה בדעתו לאכול את הפרוה האלו יטעם מהם ולא ממאכלי החלב.
הערה - כיון שבכך אין ברכתו שבירך על המאכלי חלב לבטלה, עי'כה''ח סי' רו אות מב.
ע"כ