• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

בישול בשבת

יש אנשים שלאחר האפיה של החלות לכבוד שבת משפריצים מים על החלות (לאחר שמוציאים מהתנור) כדי שישארו רכים במשך השבת,
ובשבת עצמה מניחים את החלה על הפלאטה,

האם יש במים איסור מבשל או שבאותו רגע שהשפריץ הם התבשלו ע"י החום שבחלות וא"כ זה דווקא כשזה עדיין בתבנית (כלי ראשון).
 
שלום וברכה

אם נותן מים שלא נתבשלו על גבי חלות שהוציאם מן התנור אחר האפיה, אין לשוב ולחמם החלות בחום שהיד סולדת מפני שמבשל את המים שלא נתבשלו ולא נאפו עם החלות שנאפו כבר, ואין להקל מטעם רובו יבש או מדין חצי שיעור או מלאכה שאינה צריכה לגופה, או מצטמק ורע לו רק במים שנתבשלו כבר והם לבדם, וכמו שהאריך בזה מרן הראש"ל שליט"א בשו"ת הראשון לציון (ח"ב סימן נט), וכן העלה מרן שליט"א באגרות הראשון לציון (עניני חנוכה מכתב ו) בתשובתו לידידינו הרה"ג רבי שמעון ללוש שליט"א בענין חימום סופגניה בשבת כשיש בריבה תערובת מים, רק העלה להקל אם עומד לשמור שרק תתחמם קצת ולא יגיע לחום שהיד סולדת בה, והוא הדין כאן, כמו כן נראה שיש מקום להקל לשוב ולחמם החלות בשבת, באופן שנותן עליהם בערב שבת מים שנתבשלו כבר על גבי החלות לשוב ולחמם מהטעמים המבוארים שם וכנ"ל.

בברכה רבה
 
אם נותן מים שלא נתבשלו על גבי חלות שהוציאם מן התנור אחר האפיה, אין לשוב ולחמם החלות בחום שהיד סולדת מפני שמבשל את המים שלא נתבשלו ולא נאפו עם החלות שנאפו כבר,
ייש"כ על המענה
רציתי לשאול מה יהיה הדין בכה"ג שמורחים שמן על החלות לאחר צאתם מהתנור האם גם בזה איכא בישול כשמניח אח"כ על הפלטה או שהשמן מבושל בפני עצמו?
 
ואם החלה רותחת מיד כשיוצאת מהתנור זה דינו כמו צלי שכתוב בשו"ע שיח בסוף שדינו ככלי ראשון ואם כן השמן והמים כבר יתבשל ווטס יהיה מותר לחמם את המים בחזרה לכאורה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון