• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

בעניין דבריו של מרן לגבי לא חובה שאינו תדיר מול חובה תדירה

כנראה כוונתו שמותר להקדים לפני דבר הרשות ולאו דוווקא להקדים חובה לרשות.
אבל באמת כשמקדים דבר הרשות מותר אפילו כשמקדימו לדבר חובה כמש"כ בשאג"א סימן כה, ומעתה אפילו אם פסוד"ז הוא חיוב וסליחות הם רשות מותר להקדים את הסליחות.
 
זאת אומרת הכלל של תדיר ושאינו תדיר לא חל במצב של רשות מול רשות?
אתה מעיר נכון שלכאו' אין לזה שייכות לדברי הגראי"ל שטיינמן שעליהם מתבססים הדברים. אבל נראה שמרן נתכוין לזה אם כי לכאו' אינו שייך לשורות הקודמות, ואולי זה לא בדווקא. אבל כבר כתבתי שלדברי השאג"א ודאי שכן הדבר.
 
חזור
חלק עליון