• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

בעניין דבריו של מרן לגבי לא חובה שאינו תדיר מול חובה תדירה

amit26

Well-known member
לא הבנתי את הקטע הנ"ל, לכאורה נראה שמרן אומר שאפשר להקדים סליחות לפסוקי דזמרה כי פסוקי דזמרה הוי רשות - אך האם סליחות הם לא רשות גם?


ללא שם.png
 
כנראה כוונתו שמותר להקדים לפני דבר הרשות ולאו דוווקא להקדים חובה לרשות.
אבל באמת כשמקדים דבר הרשות מותר אפילו כשמקדימו לדבר חובה כמש"כ בשאג"א סימן כה, ומעתה אפילו אם פסוד"ז הוא חיוב וסליחות הם רשות מותר להקדים את הסליחות.
 
זאת אומרת הכלל של תדיר ושאינו תדיר לא חל במצב של רשות מול רשות?
אתה מעיר נכון שלכאו' אין לזה שייכות לדברי הגראי"ל שטיינמן שעליהם מתבססים הדברים. אבל נראה שמרן נתכוין לזה אם כי לכאו' אינו שייך לשורות הקודמות, ואולי זה לא בדווקא. אבל כבר כתבתי שלדברי השאג"א ודאי שכן הדבר.
 
חזור
חלק עליון