לא זכיתי להבין ולרדת לעומק דעתו של מרן הראש"ל שליט"א בשביל מה הוא צריך את המועצת??, משל למלך רם ונישא שאין לו עוררין ממשיך דרך אביו במלוכה, ויש לו ספרי חוקים שכולם הולכים לפי החוקים שלו, והוא מלך אהוב מאד, ובכל מקום שהולך מתקדל באהבה וחיבה עצומה שאין לה אח ורע, וכולם עונים אחריו מקודש מקודש, ואחר כמה שנים כמה מיועצי המלך אמרו לו שכדאי לו להיות שר חשוב בממשלה. ועשה כן, ואז השרים התחילו לספר לאומה שהם יותר חשובים ממנו.... ודו"ק.
וכי תקציבים לעולם התורה הגיעו יותר בזכות זה?
האם חוק הגיוס עבר בזכות שנכנס למועצת? [וציפור לחשה לי באוזן שהיה כנס של מועצת חכמי התורה ורבינו שליט"א לא הוזמן לשם, בטענה "גאונית" שכבר הוא גילה דעתו בלוויין בנושא הגיוס, כך שאין צורך כעת להזמינו לדעת מה דעתו בנושא של חוק הגיוס. ממש בושה וחרפה!].
בודאי שלפני הבחירות, לא משנה לעריה או ממשלה, "שס" הולכים להשתמש בו חזק חזק... בודאי
וכעת אפילו לא מוכנים לממן "הקבלת פני רבו". בושה.
ושיהיה ברור, כל מי שמכיר באמת את מרן הראש"ל שליט"א יודע שהוא לא צריך את זה בכלל, טוב לו לשבת ולכתוב עוד כמה עמודים בספריו הקדושים, מאשר להגיע למקומות כדוגמת זה...
אבל זה בשבילנו, בשביל כבוד התורה [ודוגמתו תראה בריש מסכת תמיד, בג' מקומות הכהנים היו שומרים בביהמ"ק, למרות שגם גויים היו באים להתפלל בבית המקדש וכפי שביקש שלמה המלך ע"ה כשבנה את ביהמ"ק "ואתה תשמע השמים מכון שבתך וגו' וְגַם אֶל הַנָּכְרִי אֲשֶׁר לֹא מֵעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל הוּא וּבָא מֵאֶרֶץ רְחוֹקָה לְמַעַן שְׁמֶךָ". וא"כ מי ינסה להזיק לביהמ"ק דצריכים לשמרו?
אלא זה "מפני הכבוד".
מה גם שהכבוד החיצוני מועיל טובא לכבד ולייקר את תורתו של החכם שמכבדים אותו ומנשאים אותו, ובפרט כאן שהוא ראוי לכל הכבוד הלזה ומלכות הולמתו... ועי"ז יהיה חיזוק גדול לכל הבאים בשער המלך.
מי יתן והדברים יפלו על אוזניים קשובות, ולא תמחק הודעתי זו תוך כדי אכילת פרס.