• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

בקשת עזרה להמחיש הלכה בש"ע הל' שבת

אבסר

Member
אשמח אם א' מהחברים יכול לתת לי המחשה האיך ההלכה הבא יכול להיות למעשה בזמן הזה

שולחן ערוך הלכות שבת סימן ש"ב סעיף ד

מכבש (הוא כלי שכובשין בו בגדים אחר הכביסה, והם שתי לוחות זה על זה והבגדים ביניהם), של בעל הבית מתירין אותו ליטול ממנו בגדים לצורך השבת; ושל אומן, אסור מפני שהוא תחוב בחזקה והתרתו דומה לסתירה.
 
אשמח אם א' מהחברים יכול לתת לי המחשה האיך ההלכה הבא יכול להיות למעשה בזמן הזה

שולחן ערוך הלכות שבת סימן ש"ב סעיף ד

מכבש (הוא כלי שכובשין בו בגדים אחר הכביסה, והם שתי לוחות זה על זה והבגדים ביניהם), של בעל הבית מתירין אותו ליטול ממנו בגדים לצורך השבת; ושל אומן, אסור מפני שהוא תחוב בחזקה והתרתו דומה לסתירה.

אולי יש איזה יסוד במלאכת סותר שנלמד מכאן,

ואותה אפשר ללבש בציור הנוגע למעשה?
 
ומצאתי שאלה מעניינת בדין זה בשו"ת של הרב אבידר
1679929957875.pngוהעלה להתיר כיון שאין הייעוד של המזרון לגהץ אלא לישון , אלא אם כן יודע שכובע היה מקומט והניחו שם ממש סמוך לשבת על דעת שיתגהץ שאז לא יחזיר עליו את המזרון בשבת.
 
חזור
חלק עליון