• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ברית מילה בצהריים

עוד כתב שם בשם מור אביו ז"ל שאמר פעמים רבות שאנו רואים בדור האחרון שיש ילדים חסרי בושה ודרך ארץ יותר וכמעט שאין בהם מידת הבושה שלא כמו ילדי הדורות הקודמים והוא מחמת ענין זה שמאחרים המילה ביום השמיני.
וידוע שבכל המצוות כולן כאשר הגיע זמן המצווה והאדם אינו מקיימן נותן בכך כח לסטרא אחרא וכל שכן במצוות מילה שכל זמן שהערלה מצויה עדיין על גופו של התינוק מתגבר כח הסט"א על הילד והוא הגורם לחציפות והיעלמות הבושה ולפגם הברית ח"ו, עכ"ל.
 
כאן דיבר בזה מרן שליט"א -והוא מתיר אפילו אם לא יבואו אורחים
השאלה היא מה באמת עדיף בבין הזמנים האורחים או מוקדם ויהיה בקושי מנין?
חוץ מזה משהו יודע איך אפשר להשיג את מרן להיות סנדק מחוץ לירושלים או שזה בלתי אפשרי?
 
נערך לאחרונה:
ערב טוב,
האם משהו יודע מה דעת מרן הראשל"צ על ברית מילה בצהרים?
האם צריך לעשות בבוקר משום זריזין מקדימין או שגם בצהריים אפשר(לכתחילה), מפני שאז זה יותר נוח ואנשים יוכלו להגיע וכו'.
לפי המצב שכבודו מתאר אולי זה תלוי במחלוקת אם עדיף ברוב עם או זריזין מקדימין.
 
שד"ח מערכת ז' כלל ג': "צר לי על מנהג איזה אנשים במקומות אלו, שמאחרים המילה עד קרוב לחצי היום, וזמנין אשתהי עד אחר חצות עד שיתקבצו המוזמנים, ואין להם על מה שיסמוכו כדי שתעשה המילה ברוב עם, דמוכח מהש"ס דאין לדחותהא דזריזין מקדימין משום ברוב עם, והזריז ה"ז משובח"
 
אם חושש מחמת ביטול סדר א של האברכים שפ"ד.
ולענ"ד כן מדוייק נמי מדברי האור זרוע, דדוקא אם מאחר המילה ונראה מחמת כך שמצוות בזויות עליו, הא אם יש לו טעם וענין בדבר כגון דחייש לביטול תורה דרבים וכיו"ב לית לן בה. וכן מורה ובא מו"ר הראש"ל שליט"א. וכן ראינו מעשים בכל יום אצל מרן מלכא גאון הדורות רבינו עובדיה יוסף זיע"א ולא מצינו שמיחה בדבר. ויש לצרף (כצירוף) מ"ש בשו"ת מקור חיים למוהר"ר שלמה הכהן מוילנא (סימן ג).
 
הערה קטנה על התשובה הנ"ל והשגה שהשיג על דברי היביע אומר זצ"ל
שכתב מרן שניתן לדחות את המילה עד ה' שעות (וכן העלה להלכה) וכתב שכן הוא בשלטי הגיבורים ואמר המחבר בתשובה שלא מצא כן בשלטי הגיבורים
והנה בשלטי הגיבורים סביב המרדכי כתב במפורש עד ה' שעות כפי שכתב מרן זצ"ל

1723994674890.png
 
חזור
חלק עליון