• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

ברכה אחרונה על מצה בשאר ימות השנה

מה הקשר בין מצות ליבול א"י?
חשבתי בגלל משגיחי הכשרות השומרים על החיטה משעת הקצירה, כי אם לא - חיטה אפשר ועדיף לייבא מהעולם, כמו שחיטת הלחם מיובאת.
לפי מה שהבנתי מכמה רבנים, הפפושדו אינו מקח מצה שמורה
 
נערך לאחרונה:
לכאו' מי שאוכל בשאר ימות השנה מצה (עכ"פ שמורה) ומברך עליה מזונות, בברכת על המחיה צריך לחתום "על הארץ ועל מחייתה" שכן זה גדל בארץ ישראל. נכון?
ראיתי שגם בעלון בית נאמן מסעי תשע"ט כתב כן:
1714255239636.png
 
לכאו' מי שאוכל בשאר ימות השנה מצה (עכ"פ שמורה) ומברך עליה מזונות, בברכת על המחיה צריך לחתום "על הארץ ועל מחייתה" שכן זה גדל בארץ ישראל. נכון?
כן כתב במפורש בחזו"ע ברכות עמ' קצ"ב:
1744575099566.png
 
ומסתמא גם החיטים מהארץ.
על "מסתמא" אנחנו לא יכולים לשנות את הברכה ל"על מחייתה" אלא עד שנדע בוודאות, יש ללכת אחרי רוב החיטים.
שאלתי את הרב נקי, ולא ידע. (ולכן אמר לי ללכת אחרי רוב החיטים, כנ"ל).
 
על "מסתמא" אנחנו לא יכולים לשנות את הברכה ל"על מחייתה" אלא עד שנדע בוודאות, יש ללכת אחרי רוב החיטים.
שאלתי את הרב נקי, ולא ידע. (ולכן אמר לי ללכת אחרי רוב החיטים, כנ"ל).
תתקשר למפעל אם החיטה פשוט ותשאל אותם - 02-5855360 (לי אין זמן כרגע...)
 
חזור
חלק עליון