יאיר יחזקאל
Active member
שלום רב,
דעת מרן הרב עובדיה זצ"ל שאין מברכים ברכה אחרונה על קפה אע"פ שהצטנן ושתה רביעית בפעם אחת כיוון שאין זו הדרך לשתות משקה זה כשהוא צונן.
וידוע שהיום אותו קפה בדיוק נשתה גם קר (ואף נמכר באופן כזה בחנויות ובבתי הקפה).
האם כוונת הרב היא שאין דרך לשתות "קפה" כשהוא צונן וממילא לכאורה בימינו זו דרכו ויהיה עליו לברך ברכה אחרונה אף על קפה חם שהצטנן (דעל קפה קר מעיקרא פשיטא דמברך)
או שכוונת הרב שאין דרך לשתות את "הקפה החם" כשהוא צונן. ולכן אין לברך כשהצטנן ואינו קשור לעובדה שיש אופן לשתותו קר.
תודה רבה
_______________________________
אח"כ ראיתי מש"כ הגאון הרב דוד יוסף בהלכה ברורה ש'נס קפה' טעון ברכה אחרונה אם שותהו קר 'כיון שדרך העולם לשתותם אף כשהם צוננים'. האם כוונתו לסברא הנ"ל דיש בימינו משקה נס-קפה קר מעיקרא או שמא המשקה הקר חשיב משקה אחר וטענת הרב היא שיש רגילות לשתות הנס-קפה (החם) אף אחר שהצטנן?
דעת מרן הרב עובדיה זצ"ל שאין מברכים ברכה אחרונה על קפה אע"פ שהצטנן ושתה רביעית בפעם אחת כיוון שאין זו הדרך לשתות משקה זה כשהוא צונן.
וידוע שהיום אותו קפה בדיוק נשתה גם קר (ואף נמכר באופן כזה בחנויות ובבתי הקפה).
האם כוונת הרב היא שאין דרך לשתות "קפה" כשהוא צונן וממילא לכאורה בימינו זו דרכו ויהיה עליו לברך ברכה אחרונה אף על קפה חם שהצטנן (דעל קפה קר מעיקרא פשיטא דמברך)
או שכוונת הרב שאין דרך לשתות את "הקפה החם" כשהוא צונן. ולכן אין לברך כשהצטנן ואינו קשור לעובדה שיש אופן לשתותו קר.
תודה רבה
_______________________________
אח"כ ראיתי מש"כ הגאון הרב דוד יוסף בהלכה ברורה ש'נס קפה' טעון ברכה אחרונה אם שותהו קר 'כיון שדרך העולם לשתותם אף כשהם צוננים'. האם כוונתו לסברא הנ"ל דיש בימינו משקה נס-קפה קר מעיקרא או שמא המשקה הקר חשיב משקה אחר וטענת הרב היא שיש רגילות לשתות הנס-קפה (החם) אף אחר שהצטנן?
נערך לאחרונה: