פסקי תשובות אורח חיים סימן רצו
ולכן כמו"כ אף אם כבר בירך על הבשמים במוצאי שבת קודם שהבדיל, יחזור
26 ויברך עליהם בעת ההבדלה על הכוס, אבל על הנר אם עבר או טעה ובירך קודם שהבדיל, לא
27 יברך עליו שוב בעת ההבדלה, כי אין מברכין על הנר אלא פעם אחת במוצאי שבת. ולכתחילה יזהר
28 גם בבשמים, שלא להריחם במוצאי שבת קודם הבדלה, אא"כ מוציא אח"כ גם
29 אחרים ידי חובת הבדלה.
26 . שו"ת משפטי צדק חאו"ח סי' ל"ט, הו"ד בשו"ת יבי"א ח"ד סי' כ"ד (סק"י) עיין שם בארוכה.
27 . אא"כ מוציא אחרים ידי חובתן וכדלהלן אות י"ח.
28 . כי יש כותבים לדון בזה, דכיון שכבר בירך על הבשמים במוצ"ש, אפילו לא כיון לשם מצוה יצא יד"ח, ושוב יהיה לו אסור להפסיק בברכתו לאחר ברכת הגפן, עיין בשש"כ פס"א הערה י"ז בשם הגרשז"א זצ"ל שמסתפק בזה, ומכריע לברך על הבשמים קודם ברכת הגפן או אחרי שתיית הכוס, וע"ע שו"ת חיי הלוי ח"א סי' מ"ג, וכל ברכות ההבדלה מצוה לסדרן על הכוס (וכבמשנ"ב סק"ל).
29 . והם אינם מהנוהגים לברך בעצמם על הבשמים, אלא יוצאים ממנו, וגם הוא יריח אז מהבשמים, וכדלהלן אות י"ח.