Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
ולכן כמו"כ אף אם כבר בירך על הבשמים במוצאי שבת קודם שהבדיל, יחזור26 ויברך עליהם בעת ההבדלה על הכוס, אבל על הנר אם עבר או טעה ובירך קודם שהבדיל, לא27 יברך עליו שוב בעת ההבדלה, כי אין מברכין על הנר אלא פעם אחת במוצאי שבת. ולכתחילה יזהר28 גם בבשמים, שלא להריחם במוצאי שבת קודם הבדלה, אא"כ מוציא אח"כ גם29 אחרים ידי חובת הבדלה.
26 . שו"ת משפטי צדק חאו"ח סי' ל"ט, הו"ד בשו"ת יבי"א ח"ד סי' כ"ד (סק"י) עיין שם בארוכה. 27 . אא"כ מוציא אחרים ידי חובתן וכדלהלן אות י"ח. 28 . כי יש כותבים לדון בזה, דכיון שכבר בירך על הבשמים במוצ"ש, אפילו לא כיון לשם מצוה יצא יד"ח, ושוב יהיה לו אסור להפסיק בברכתו לאחר ברכת הגפן, עיין בשש"כ פס"א הערה י"ז בשם הגרשז"א זצ"ל שמסתפק בזה, ומכריע לברך על הבשמים קודם ברכת הגפן או אחרי שתיית הכוס, וע"ע שו"ת חיי הלוי ח"א סי' מ"ג, וכל ברכות ההבדלה מצוה לסדרן על הכוס (וכבמשנ"ב סק"ל). 29 . והם אינם מהנוהגים לברך בעצמם על הבשמים, אלא יוצאים ממנו, וגם הוא יריח אז מהבשמים, וכדלהלן אות י"ח.
א. בהליכות שבת הוא כתב שאינו צריך, אבל לא כתב אם מותר.
ב. בפסקי תשובות הנ"ל כתב שיחזור ויברך, אבל הביא את הצד שלא לברך. אז מחמת מה אמר כן לברך?
ג. ציין לשו"ת יבי"א ח"ד סי' כ"ד (סק"י). מה נכתב שם?