שלום וברכה, שבוע טוב וחודש טוב, בחודש השלישי שהוכפל בו ״כי טוב״, סיוון המעוטר בכתר תורה המפוארה.
מעת לעת יוצא לי לחשוב על כל מיני מקרים ממקרים שונים שבהם ההלכה לא פירשה די צורכה או שלא ניתנה היתייחסות מפורשת למקרה ספציפי מאוד וגם מן המקורות לא ניתן לדעת מה יהיה הדין במקרה כזה או אחר אא״כ חכם ייתן דעתו לעניין.
ויש עימי כמה דוג׳ בכתובים ואכמ״ל ועוד חזון למועד בעניין זה.
אחד המקומות הוא להלן-
האם אדם שרגיל להניח תפילין של ר״ת בנוסף לתפילין של רש״י, והיזדמן לפניו מקרה שאלו התפילין היחידות שיש בידו (כגון במקום אונס גדול- מילואים, חוץ לארץ וכו..).
וגם לא יוכל להשיג כלל תפילין של רש״י.
האם יברך על התפילין של רבנו תם שנמצאים איתו?
שימו לב לתנאים-
1. רגיל להניח בכל יום תפילין של ר״ת.
2. מקום צורך או אונס.
3. אין בנמצא ואין לו להשיג כלל וכלל במשך כל היום- תפילין של רש״י.
ואל תשיבני מהילקו״י שהביא בשני מקומות בסימן כ״ה ובסימן ל״ד דין דומה, דהרי הדברים חלוקים בהלכה עיי״ש, והמקרה שתיארתי לא מובא שם ולא דומה למקרה דידי.
תודה רבה וחודש טוב.
מעת לעת יוצא לי לחשוב על כל מיני מקרים ממקרים שונים שבהם ההלכה לא פירשה די צורכה או שלא ניתנה היתייחסות מפורשת למקרה ספציפי מאוד וגם מן המקורות לא ניתן לדעת מה יהיה הדין במקרה כזה או אחר אא״כ חכם ייתן דעתו לעניין.
ויש עימי כמה דוג׳ בכתובים ואכמ״ל ועוד חזון למועד בעניין זה.
אחד המקומות הוא להלן-
האם אדם שרגיל להניח תפילין של ר״ת בנוסף לתפילין של רש״י, והיזדמן לפניו מקרה שאלו התפילין היחידות שיש בידו (כגון במקום אונס גדול- מילואים, חוץ לארץ וכו..).
וגם לא יוכל להשיג כלל תפילין של רש״י.
האם יברך על התפילין של רבנו תם שנמצאים איתו?
שימו לב לתנאים-
1. רגיל להניח בכל יום תפילין של ר״ת.
2. מקום צורך או אונס.
3. אין בנמצא ואין לו להשיג כלל וכלל במשך כל היום- תפילין של רש״י.
ואל תשיבני מהילקו״י שהביא בשני מקומות בסימן כ״ה ובסימן ל״ד דין דומה, דהרי הדברים חלוקים בהלכה עיי״ש, והמקרה שתיארתי לא מובא שם ולא דומה למקרה דידי.
תודה רבה וחודש טוב.