הקדים אותך כבר בשו"ת שואלין ודורשין של הרב שלזינגר. ע"ש.הסתפקתי במי שראה חכם מחכמי ישראל שראוי לברך עליו ברכת "שחלק מחכמתו וכו'" וכגון מרן הראש"ל דרך הלווין ובתוך חודש ראהו במציאות האם נאמר שכיוון שראהו בתוך חודש שוב אינו חוזר וומברך או דילמא יכול לברך מפני שהראיה הראשונה אינה נחשבת לראייה.
כמה פעמים קרה לי שראיתי את מרן שליט"א דרך הלוין, וכשראיתיו שאלתי פ"ק על זה (בעקיפין כמובן...) וא"ל, שלא יברך משום סב"ל. ע"כ. ותן לחכם ויחכם.הסתפקתי במי שראה חכם מחכמי ישראל שראוי לברך עליו ברכת "שחלק מחכמתו וכו'" וכגון מרן הראש"ל דרך הלווין ובתוך חודש ראהו במציאות האם נאמר שכיוון שראהו בתוך חודש שוב אינו חוזר וומברך או דילמא יכול לברך מפני שהראיה הראשונה אינה נחשבת לראייה.
לא יודע מתי הוא דן בזה אבל אני הסתפקתי בזה לפני לערך ח' שניםהקדים אותך כבר בשו"ת שואלין ודורשין של הרב שלזינגר. ע"ש.
איפה?כבר הורה זקן!!!
באיזה מים מדובר, זה בדיוק הנידון אם יש למשהו תשובה שחזר בו, זה הכי פשוט לדחות בקש אם יש למשהו דברים רציניים לכתוב שיכתוב !לא ידענא מאי קשיא לך והרי הקשית משנת תשעו' והרבה מים עברו בנהר
אינו כעת עמדי, אבל חתום באוצרותיאיפה?
תשובה ממרן?אינו כעת עמדי, אבל חתום באוצרותי
מלפני ארבע + שנים שמעתי מפ"ק כמה וכמה פעמים.ומקור הספק שלי היה ממה שדן מרן זיע"א ביחו"ד (ח"ד סי' יז' בהע' השניה) שדן במקרה דומה לזה וז"ל ויש להסתפק בדין הרואה את חבירו לאחר שלשים יום בטלויזיא בשידור חי אם יברך עליו שהחיינו וראה בשו"ת בצל החכמה (ח"ב ס' יא) וכו' שהרואה מלך בטלויזיא לא יברך שנתן מכבודו לבשר ודם ע"ש וכו' ומסקנת הרב שם שסב"ל, ומשמע מזה דיש ספק אם להחשיב ראיה דרך הטלוויזיה לראייה ומכח סב"ל לא מברכים, ולפי"ז היה נראה לי שיש לחוש לסב"ל לאידך גיסא שאם ראהו דרך הטלוויזיה וחזר וראהו תוך ל' יום במציאות שלא יברך.
אלא שהראני חבר תשובה ששאל למרן הראש"ל (שנת תשעו' אייר) ממש במקרה הנ"ל והשיב לו הרב שיכול לברך וציין לילקו"י ברכות(עמ' תרב -ג) ע"ש אך אכתי לא מבורר שלפי היחו"ד זה ספק וצ"ע .
והנה עתה כ' לנו הרב יש תקוה בשם הראש"ל להפך אולי יכתוב לנו מתי היה המעשה. ומ"מ עיי' גם שו"ת ברכת יהודה (ח"ה סי' כא) שגם דן בכגון זה והאריך בזה והעלה שם שאפשר לברך עיי"ש.
ואם יש למשהו מקורות נוספים או תשובה חדשה למרן הראש"ל בזה אשמח שיעלו
סימן ידיש ספר דרך האתרין על זה אני חושב
דרך ארץ קדמה לתורהבאיזה מים מדובר, זה בדיוק הנידון אם יש למשהו תשובה שחזר בו, זה הכי פשוט לדחות בקש אם יש למשהו דברים רציניים לכתוב שיכתוב !
זו גם התשובה ביחו"ד, השאלה הייתה מה הדין אם חזר וראה אותו במציאותהמקור - (אני רואה שזה כ"כ דחוף אז התאמצתי לפתוח הספר...) חזו"ע טו בשבט ברכות עמוד תטו בדין ברכה על מלך ומלכה דרך טלוויזיה
לא יודע מה כבודו רוצה השבתי באותו מטבע אמרת שעברו הרבה ממים שאלתי איזה מים דהיינו מה ידוע לך בנושא, ומ"מ אם נפגעת הרני מבקש את סליחתךדרך ארץ קדמה לתורה
כתבו הפוסקים כיום שאדם יודע מה שלום חברו ע"י שליחת מכתבים או דשי"ם מחברים וכדו' אינו יכול לברך עליו מחיה המתים,זו גם התשובה ביחו"ד, השאלה הייתה מה הדין אם חזר וראה אותו במציאות