• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ברכת הגלידה בסעודה

אני מאז ומתמיד (לא שאני מעשה רב, אלא שכבר שאלת) לא מברך, משום שכך דעת מרן שליט"א. אנו הולכים בכל מכל כל אחרי פסקיו והליכותיו בקודש...
עכ"פ אין נפקא מינה...
נפקמ לחוש ולברך שהכל על שוקולד או משקה לפני הסעודה כמו שהבאתי קודם
 
כעת ראיתי שבהליכות ברכות כתב שלכו"ע (גם למי שסובר שיש לברך על הגלידה בסעודה) מי שבירך על היין כבר פטר את הגלידה ולא יברך עליה.
וכן בהלכה ברורה הביא שמרן זצ"ל בירך על הגלידה בסעודה, אך בשבת שמר לאחרי הסעודה מפני היין. (ואולי עדות שבטלה מקצתה בטלה כולה...)
וב"שערי הברכה" כתב שלכו"ע (גם למי שסובר שאין לברך על הגלידה בסעודה) מי שבירך על היין צריך לברך גם על הגלידה.

את האמת, מסברא, כרגע אני מבין את הדין האחרון, שכן מה שיין פוטר את שאר המשקים זה מכיון שהוא ראש לכל המשקים וחשוב מכל המשקים וששאר המשקים נלווין ליין ומגיעים ביחד איתו וכו', אבל בוודאי שזה רק בדבר שהוא בתורת משקה ושותים אותו בדרך שתיה, שאז היין חשוב לו, אבל גלישה, אף אם נאמר או נחשוש שהוא בתורת שתיה ולכן לא נברך עליה בסעודה, מ"מ לעניין שהיין יפטור אותה כדין שאר משקים וכו', לא נראה שנאמר כן.
 
כעת ראיתי שבהליכות ברכות כתב שלכו"ע (גם למי שסובר שיש לברך על הגלידה בסעודה) מי שבירך על היין כבר פטר את הגלידה ולא יברך עליה.
וכן בהלכה ברורה הביא שמרן זצ"ל בירך עךל הגלידה בסעודה, אך בשבת שמר לאחרי הסעודה מפני היין. (ואולי עדות שבטלה מקצתה בטלה כולה...)
וב"שערי הברכה" כתב שלכו"ע (גם למי שסובר שאין לברך על הגלידה בסעודה) מי שבירך על היין צריך לברך גם על הגלידה.

את האמת, מסברא, כרגע אני מבין את הדין האחרון, שכן מה שיין פוטר את שאר המשקים זה מכיון שהוא ראש לכל המשקים וחשוב מכל המשקים וששאר המשקים נלווין ליין ומגיעים ביחד איתו וכו', אבל בוודאי שזה רק בדבר שהוא בתורת משקה ושותים אותו בדרך שתיה, שאז היין חשוב לו, אבל גלישה, אף אם נאמר או נחשוש שהוא בתורת שתיה ולכן לא נברך עליה בסעודה, מ"מ לעניין שהיין יפטור אותה כדין שאר משקים וכו', לא נראה שנאמר כן.
עיין בספר הליכות חיים למו"ר הרה"ג אברהם אבידר שליט"א.
 
מצורף מדברי הרה"ג הרב יצחק לוי על גלידה בסעודה.
נראה שדבריו לא כמו הרב ללוש שליט''א שאפשר לברך גם על הגלידה בהיותה עם השוקולד וא''צ להפריד
וכן מהמכתב של הראשל נראה כמו הרב יצחק לוי בפשטות
אם כי בשיעור השבועי לא חילק
ולכן לענ''ד כיון שאפשר להחמיר בנקל עדיף להפריד
 
חזור
חלק עליון